Toyota GR Yaris za leto 2024 prinaša prav to - svež veter in dodaja nekaj popra. Ta mali športnik, ki je do sedaj vztrajal pri ročnem menjalniku, sedaj spreminja pravila igre z uvedbo novega, naprednega avtomatskega menjalnika. A to ni edina novost, ki jo prinaša ta japonski malček. Dodaja tudi nekaj konjev, ki jih sedaj okroglo 300. S tem pa naj bi bil precej hitrejši od trenutne različice.
Toyota je na Tokijskem avtomobilskem salonu razkrila posodobljeni GR Yaris in z njim povezan nov menjalnik, imenovan Direct Automatic Transmission. Gre za osemstopenjski avtomatski menjalnik, ki temelji na klasičnem navorovem pretvorniku, a je optimiziran za hitrejše prestavljanje in prilagojen za uporabo na dirkališču. Čeprav ne gre za dvosklopčni menjalnik, kot ga najdemo v drugih športnih avtomobilih, lahko primer ZF 8HP kaže, da so lahko tudi “navadni” avtomatski menjalniki več kot zadovoljivi.
Vzporedno z uvedbo novega menjalnika Toyota GR Yaris prinaša tudi več moči in vrsto izboljšav na različnih področjih. Moč motorja se povečuje s 268 konjskih moči (199 kW) in 273 funtov (370 Nm) navora – vzbuja navdušenje in velja za “bolanega” malega športnika. Sedaj pa Toyota z novimi 300 konjskimi moči (223 kW) in 295 funti (400 Nm) navora ter dodatkom napredne avtomatike temu dodaja še več ostrine in zmogljivosti. Tehniko vzema iz modela GR Corolla. Na voljo bo tudi specifikacija “Circuit” z izboljšanim hlajenjem, vključno z dodatnim hladilnikom, razpršilcem intercoolerja in preoblikovanim sistemom za dovod zraka. Avtomobili z avtomatskim menjalnikom bodo imeli tudi namenski hladilnik za menjalnik, ki bo viden v stranskih dovodih zraka. Presenetljivo je, da avtomatski menjalnik tehta le okoli 18 kilogramov več kot ročni.
Splošne izboljšave togosti karoserije in vzmetenja podpirajo povečanje moči iz turbo polnilnega trivaljnega motorja. Ne gre le za novo nastavitev, ampak za “okrepljen” ventilski mehanizem, nov material izpušnih ventilov, povečanje tlaka neposrednega vbrizgavanja, nov senzor tlaka v dovodu zraka in preoblikovane lahke bate.
Nazadnje pa je GR Yaris dobil tudi prenovo notranjosti in zunanjosti. Spremenjeni, agresivnejši sprednji odbijač omogoča namestitev dodatnih hladilnikov, medtem ko je notranjost popolnoma preoblikovana, da je bolj osredotočena na voznika. Čeprav je armaturna plošča nekoliko nenavadna in zastarela v primerjavi s prejšnjo različico, je vsaj nov merilnik na armaturni plošči zdaj 12,3-palčni zaslon iz modela GR Corolla.
Že predhodnik Toyota GR Yaris je s svojimi performančnimi številkami vzbuja navdušenje. S 268 konjskimi močmi in 273 funti navora je bil “bolan” mali športnik, ki je na cestah in dirkališčih pustil močan vtis. Zdaj pa Toyota z novimi 300 konjskimi močmi in 295 funti navora ter dodatkom napredne avtomatike temu dodaja še dodatno ostrino. Vse to, ne da bi izgubila tisto, kar je naredilo originalnega GR Yarisa tako posebnega. Veseli nas, da bo še vedno na voljo tudi ročni menjalnik. V tem prepletu novega in starega Toyota GR Yaris 2024 predstavlja evolucijo v pravi smeri, ki bo nedvomno še naprej burila duhove med ljubitelji športnih avtomobilov.