Če mislite, da je svet restomodov samo bleščeča kromirana nostalgija za sobotne kavarniške parade, Project Texan razbije to iluzijo s takim truščem, da se celo sosedov labradorec skrije pod kavč.
Toyota Land Cruiser FJ40 “Project Texan” pod Raptor-premazanim “jungle-green” oklepom skriva Chevyjev 5,7-litrski (350 cu in) small-block V8 z vbrizgom goriva, povezan z robustnim menjalnikom Tremec TR4050 s petimi prestavami. Originalna štiristopenjska škatla je odšla v muzejski kot, skupaj z nekdanjim 99 kW (135 hp) vrstnim šestvaljnikom 2F, ki je nekoč veljal za neuničljivo srce FJ-ja. Čeprav Legacy Overland skromno molči o natančnem številu konjev, vemo, da sodobni 350-taki zlahka razvijejo med 250 in 350 hp (186–261 kW) in približno 475 Nm (350 lb-ft) navora – dovolj, da se starikavi križanec med rančem in džunglo spremeni v pravega rodeo bika.
Od šasije navzgor – restomod na steroidih
“Vsaka matica, ki kaj šteje, je bila odvita in navita nazaj,” pravijo mojstri iz Greenwich-a.
- Pogon: obnovljene osi, novi kardan, diferencjali, ležaji; dodana power steering asistenca.
- Vzmetenje: komplet ARB/Old Man Emu s Bilstein blažilniki – dvignjeno ravno prav, da še pride skozi McDrive.
- Zavore: celotna hidravlika na novo – od boosterja do zadnje bakrene cevi.
- Hlajenje & izpuh: svež radiator, ventilator, vodna črpalka, termostat in po meri zvarjen dušilni sistem, ki zveni kot John Wayne s srebrno trobento.
Foto: Legacy Overland
Notranjost: kavboj z manirami
Kabina je bila olupljena do gole pločevine in oblečena v bež usnje z diamantom šivi ter črnim paspulojem – od varnostnega loka do prestavne ročice. Nova električna inštalacija, LED-osvetlitev, klimatska naprava in Rockford Fosgate ozvočenje z “barrel” zvočniki v loku dokazujejo, da lahko 47-letni terenec ponudi udobje mestne limuzine – le da je ta limuzina pripravljena preplezati Dolomite.
Zakaj prav FJ40? Mali tečaj zgodovine
Toyota je od 1960 do 1984 izdelala več kot milijon različic serije J40. Model FJ40 je bil sinonim za zanesljivost v džunglah, puščavah in kakršnem koli nelagodju, ki so ga ljudje imenovali “cesta”. Njegov 2F-motor je razvijal zgolj 284 Nm (210 lb-ft) navora, a je s trpežnostjo prepričal celo Antarktiko. Legacy Overland pa dokazuje, da se lahko spoštovanje dediščine meri tudi v ameriških kubičnih palcih in ne samo v številu originalnih vijakov.
Številke, ki štejejo
Ključni podatek | Project Texan | Originalni FJ40 (1978) |
---|---|---|
Motor | Chevy 350 cid V8 EFI (5,7 l) | Toyota 2F L6 (4,2 l) |
Menjalnik | 5-st. TR4050 ročni | 4-st. ročni |
Navor | ~475 Nm (≈350 lb-ft)* | 284 Nm (210 lb-ft) |
Vzmetenje | ARB/OME + Bilstein | Listnate peresi |
Klima & servo | Da | Ne |
*približna vrednost za sodobne 350 ci crate motorje.
Koliko stane nostalgija na steroidih?
Če morate vprašati za ceno, si je verjetno ne morete privoščiti. Legacy Overland svojih mojstrovin ne označi z nalepko, a glede na obseg dela – od lasersko rezanih nosilcev do zadnje zaporne matice – računajte na zgornji šestmestni evrski znesek. Kot dobra investicijska ura: ceneje je ne bo nikoli več.
Zaključek: Toyota Land Cruiser FJ40 “Project Texan”
Project Texan je hkrati ljubezensko pismo klasiki in sporočilo, da staro železo ne spada v muzej, temveč na avanturo – le z nekaj dodatnimi konji in klimatizirano kabino. Legacy Overland je ohranil brazgotine, dodal mišice in poskrbel, da se za volanom nasmehneš ob vsakem pritisku na plin. Če iščete popolno kombinacijo patine, puščavske vzdržljivosti in ameriškega buldožer ega, je to to. Za vse ostale obstaja Uber.