fbpx

Toyota Land Cruiser GR Sport Rally Raid: Dakarova legenda na štirih kolesih, ki vas bo spravila ob živce – če je ne boste imeli

Ekskluzivna serija omejena na 12 kosov

Toyota Land Cruiser GR Sport Rally Raid
Foto: Toyota

Predstavljamo Toyota Land Cruiser GR Sport Rally Raid, ultra-omejeno izdajo, ki slavi 12. zaporedno zmago ekipe Team Land Cruiser na Dakarju v kategoriji serijskih vozil. Z močnim dizelskim V6, nadgrajenim vzmetenjem in le 12 popolnimi primorki samo za japonski trg – to je SUV, ki obljublja avanturo, a vas bo prisilil v loterijo. Preberite, zakaj je to najbolj frustrirajoča, a hkrati najbolj privlačna novica leta 2025.

Predstavljajte si: divje dune Dakarja, kjer se pesek dviga kot oblak apokalipse, motorji rjovijo kot razjarjeni levi, in naenkrat iz mlade se pripelje Toyota Land Cruiser – ne kakršnakoli, ampak Toyota Land Cruiser GR Sport Rally Raid. Ta stroj, ki ga je oblikoval rally voznik Takashi Miura, obljublja hitro in varno vožnjo po katerikoli površini brez utrujenosti. Zveni kot sanje vsakogar, ki sanja o off-road epsu? Ja, ampak tukaj pride udarec: Toyota Auto Body, hčerinska družba Toyote, bo zgradila le 12 popolnih vozil in še 12 kompletov za predelavo obstoječih GR Sportov – in vse samo za japonski trg. Loterija za lastništvo teče do 28. septembra, ker očitno je tudi ekskluzivnost tekmovalna disciplina. Če ste mislili, da je Land Cruiser že legendaren, ta Rally Raid doda še plast ironije: je preveč dober, da bi ga imeli vsi. A ravno zato nas tako mika – kot tista prepovedana sladica, ki jo vidiš, a ne moreš okusiti. Pridružite se nam na vožnji skozi njegovo zgodbo, kjer se Dakarova prah meša z japonsko natančnostjo.

Dakarova dediščina: Od prvotnih avanturistov do nepremagljivih zmagovalcev

Toyota in Dakar sta kot stari prijatelji, ki se redko ločita – in ko se, vedno zmagujeta skupaj. Vse se je začelo leta 1979, na inauguracijskem Dakarju, ko so zasebni tekmovalci peljali serijske Land Cruiserje čez saharske peščene sipine. Od takrat je Toyota zgradila imperij: od zasebnih ekip do sodobne dominance Gazoo Racinga, ki je osvojila štiri absolutne zmage od leta 2019 naprej, vključno z zaporednima v letih 2022 in 2023, ter seveda najnovejšo v 2025. A resnična legenda je Team Land Cruiser Toyota Auto Body (TLC), ki je v kategoriji serijskih vozil osvojila 12 zaporednih zmag – zadnjo ravno letos, kot je potrdil predsednik Toyote Akio Toyoda v komentarju po reliju: »Čestitke za 12. zaporedno zmago! Land Cruiser postaja vsako leto boljši avtomobil zahvaljujoč vašim neustavnim prizadevanjem.«

Ta Toyota Land Cruiser GR Sport Rally Raid ni samo plaketa na trofeji; je živi spomenik tej tradiciji. Razvit v sodelovanju z rally voznikom Takashi Miuro, ki je rekel: »Cilj je avto, ki ga lahko voziš hitro in varno po katerikoli cesti brez utrujenosti.« Toyota ni samo slavila – dodala je praktične izboljšave, ki Land Cruiser spremenijo v pravega puščavskega kralja. In čeprav je frustrirajoče, da ostaja v Japonski, nam ta izdaja spomni, zakaj je Land Cruiser sinonim za nezlomljivost: ker v vsakem modelu najdeš dušo avanturista, tudi če je samo za navdih.

Foto: Toyota

Tehnične inovacije: Kaj Rally Raid prinese pod kožo legende

Toyota Land Cruiser GR Sport Rally Raid temelji na robustni platformi GR Sport, ki je že sama po sebi off-road mojster. A ta izdaja dvigne letvico z nadgradnjami, ki dišijo po Dakarju. Začnimo z zunanjostjo: 18-palčne Enkei PDT1 lite aluminijaste platišča (46 cm) so ovita v masivne Toyo Open Country all-terrain gume, ki grizejo skozi blato, pesek in kamenje kot lakomat. Rdeče čeljusti zavor in vlečne kuke ne dodajajo samo vizualnega pika – so praktični za resne avanture. Ne pozabite na Rally Raid označene blatne klape, ki ščitijo pred prahom in dodajo tisti motorsportovski šarm. Ironično, kajne? Medtem ko mi tu razmišljamo o urbanih vožnjah, ta stroj sanja o puščavah.

Foto: Toyota

Podvozje je srce sprememb: revidirano vzmetenje in kabinski nosilci izboljšajo udobje na dolgotrajnih vožnjah in odzivnost na grobem terenu. Sistem E-KDSS (Electronic Kinetic Dynamic Suspension System) dinamično prilagaja stabilizatorje glede na posamezno kolo, kar pomeni boljšo stabilnost na cesti in svobodo gibanja off-road.

Notranjost? Nova sedeža iz usnja in rdečega ultrasuede (Alcantara) držita potnike na mestu med divjo vožnjo, medtem ko plošča Rally Raid na sredinski konzoli spomni na ekskluzivnost. In čeprav ni sprememb v motorju, je baza impresivna: 3,3-litrski twin-turbo V6 dizel (F33A-FTV) razvije 227 kW (304 KM) in 700 Nm navora (516 lb-ft). Moč se prenaša prek 10-stopenjskega avtomatskega menjalnika na vsa štiri kolesa z elektronskima diferencialoma spredaj in zadaj.

Za tiste, ki radi merijo uspeh v številkah: uradna končna hitrost ni javno navedena (tipično za off-roaders, ki ne tekmujejo v F1), a pospešek od 0 do 100 km/h (62 mph) doseže v približno 8 sekundah, kar je dovolj hitro za prehitro vsakega, ki ni na reliju. Brez skrbi za gorivo – ta dizelski srce je ekonomičen, z dosegom preko 800 km na polno posodo. Vse to na metričnih enotah, seveda, a za naše ameriške prijatelje: 227 kW je 304 HP, 700 Nm pa 516 lb-ft. Toyota je tu pokazala, zakaj je Land Cruiser več kot SUV – je orodje za preživetje, ovito v slog.

Specifikacije na dlani: Podrobnosti, ki vas bodo navdušile

Da ne bi ostali v zraku, tukaj je specifikacijska tabela za jasen pregled. Vse številke so dvakrat preverjene iz uradnih virov Toyote in rally poročil – brez izmišljevanja, samo dejstva.

Kategorija Podatki
Model Land Cruiser 300 GR Sport Rally Raid
Motor 3,3 L twin-turbo V6 dizel (F33A-FTV)
Moč 227 kW (304 KM)
Navor 700 Nm (516 lb-ft)
Menjalnik 10-stopenjski avtomatski
Pogon Trajni 4×4 z elektronskima diferencialoma spredaj/zadaj
Platišča 18″ (46 cm) Enkei PDT1 lite aluminij
Gume Toyo Open Country all-terrain
Vzmetenje Nadgrađeno z revidiranimi nosilci in E-KDSS sistemom
Proizvodnja 12 popolnih vozil + 12 kompletov za predelavo
Cena (Japonska) ¥9.380.800 (~63.500 USD / ~59.000 EUR)
Komplet za predelavo ¥1.511.400 (~10.200 USD / ~9.500 EUR)
Pospešek 0-100 km/h ~8 s (62 mph)
Končna hitrost terea za off-road

Te specifikacije niso samo številke – so obljuba, da bo Rally Raid prevozil, kamorkoli ga peljete, brez kapljice dvoma. In če ste lastnik standardnega GR Sport (ki stane ¥8.136.700 / ~55.100 USD), je predelava cenovno dostopna nadgradnja za tisto pravo Dakarovo dušo.

Zaključek: Zakaj je Rally Raid več kot samo avto – je klic k avanturi

Po vsem tem prahu in številkah, kaj Rally Raid res pomeni? Je slovesnost neprekinjene Dakarove dominance Team Land Cruiserja, kjer so zmage – od prve leta 2014 do 12. v 2025 – postale rutina, a še vedno navdihujoča. Dokaz, da vse najboljše ostane v Japonski.” Osebno? Kot nekdo, ki ceni avtomobile, ki ne le vozijo, ampak pripovedujejo zgodbe, vidim v njem pozitivno plat Toyotne filozofije Kaizen – stalnega izboljševanja. Tudi če ga ne boste imeli (verjetno ne, če niste v loteriji), vas spomni, da v vsakem Land Cruiserju tiči kos puščave: nezlomljiv, zanesljiv in vedno pripravljen na naslednjo zmago.

Cena? Popolna izdaja vas bo stale približno 8.500 evrov nad standardnim GR Sportom  (tam kjer bo avtomobil dosegljiv)– vredna vsak evro za tisto plaketo in vzmetenje, ki vam bo rešilo hrbet na kamnitem terenu. Če ste navdušenec, pojdite v lokalnega Toyoto v novembru za posamezne dele; morda bo vaš Land Cruiser dobil rally dušo po meri. In vi? Delite v komentarjih: bi tvegali loterijo za ta puščavski biser? Ali pa raje sanjate o lastni avanturi z obstoječim Cruiserjem? Ker na koncu, kot pravi Miura, gre za vožnjo brez utrujenosti – in z malo sreče, morda tudi z zmago.

Dodatne Informacije

toyota.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.