fbpx

Uporabniki besnijo: YouTube Music in umetna inteligenca -ko AI DJ-ji razjezijo poslušalce

Ali res potrebujemo virtualnega govorca, ki med skladbami prodaja zgodbice?

YouTube Music
Foto: Envato / Nana Banana

YouTube Music eksperimentira z AI DJ-ji, ki obljubljajo "obogateno" glasbeno izkušnjo z vmesnimi komentarji in zanimivostmi. A uporabniki so vse prej kot navdušeni – na spletu se širijo pritožbe, da nihče ni prosil za digitalnega klepetalca, ki prekine popolno playlisto. Je to prihodnost glasbenega pretakanja ali le še ena Googlova ideja, ki bo končala v pozabi?

Predstavljajte si popoln večer: sveče gorijo, playlista na YouTube Music teče brezhibno, ravno se potopite v najljubšo skladbo … in nato – puf! – glasba se ustavi, da vam umetni glas pove, da je “ta pesem nastala v garaži v Los Angelesu leta 1987”. Dobrodošli v svetu AI DJ-jev, najnovejšega poskusa YouTube Music, da bi vašo glasbeno izkušnjo naredil bolj “interaktivno”. Ampak, roko na srce, kdo je sploh prosil za to? Uporabniki po vsem svetu so že dvignili virtualne vile in bakle, in če so komentarji na X in Redditu kakšen pokazatelj, Google čaka še ena lekcija o tem, kaj poslušalci zares hočejo: glasbo brez motenj.

AI DJ-ji: Nepovabljeni gostje na vaši playlisti

Val nezadovoljstva

YouTube Music, ki stane 9,99 € (11 $) na mesec za Premium naročnino, je obljubljal neprekinjeno glasbeno izkušnjo. Namesto tega so nekateri uporabniki v testnih fazah naleteli na AI DJ-je, ki med skladbami vstavljajo komentarje, zanimivosti ali celo priporočila za naslednjo pesem. Reakcija? Kot da bi nekdo sredi koncerta začel razlagati zgodovino kitar. “Plačujem za glasbo, ne za AI, ki mi pripoveduje zgodbice, ki jih lahko preberem na Wikipediji,” je zapisal uporabnik na X. Drugi je dodal: “To je kot imeti v avtu sovoznika, ki nikoli ne neha govoriti.”

Radio 2.0 ali nekaj še hujšega?

Mnogi so novo funkcijo primerjali z radijskimi postajami iz prejšnjega stoletja, kjer so voditelji med skladbami vrteli šale, reklame ali nepomembne anekdote. “YouTube Music očitno hoče biti radio, le da plačamo za privilegij,” je sarkastično pripomnil komentator na Redditu. V dobi, ko smo zapustili FM valove prav zato, da bi imeli več nadzora nad tem, kar poslušamo, se zdi Googlova poteza kot potovanje nazaj v čas – le da z digitalnim pridihom.

Zakaj je to tak problem?

Od “zanimivosti” do oglasov

Uporabniki niso jezni le zaradi prekinitev – bojijo se, da je to le uvod v bolj vsiljive funkcije. “Najprej ti AI DJ pove, kdaj je bila pesem posneta, jutri pa ti med playlisto prodaja proteinske ploščice,” je zapisal zaskrbljeni poslušalec na X. Google ima dolgo zgodovino uvajanja oglasov v svoje storitve, tudi tiste, ki so sprva obljubljale “čisto” izkušnjo. Spomnimo se YouTube Premiuma, ki je obljubljal svet brez oglasov, a še vedno najde načine, kako promovirati vsebino. Je torej AI DJ le preoblečena pot do personalizirane monetizacije?

Utrujenost od umetne inteligence

Še globlji razlog za jezno reakcijo je splošna zasičenost z umetno inteligenco. Od AI-generiranih slik do novic in zdaj še glasbenih komentarjev – uporabniki imajo občutek, da tehnologija, ki naj bi jim olajšala življenje, postaja nadležna. “Komaj čakam, da se preselim v kočo brez Wi-Fija, kjer ne bom slišal besede ‘AI’ vsaj petkrat na dan,” je zapisal eden od komentatorjev. In ko AI DJ zveni kot mešanica med Sirijem in preveč zgovornim natakarjem, ni čudno, da poslušalci že iščejo gumb za “utišaj”.

Ali obstaja upanje za AI DJ-je?

Potencial, ki bi ga lahko izkoristili

Nekaj redkih optimistov vidi možnosti v tej tehnologiji – če bi bila izvedena pravilno. “Predstavljajte si AI, ki ti pove nekaj res zanimivega o neodkritem indie bendu ali ti predlaga koncert v tvojem mestu,” je zapisal uporabnik na Redditu. A tudi ti priznavajo, da mora biti funkcija:

  • Izbirna: Gumb za izklop mora biti velik in očiten.
  • Relevantna: Komentarji naj bodo smiselni, ne pa generični podatki, ki jih najdeš na Googlu.
  • Neinvazivna: Nihče ne želi, da se glasba ustavi zaradi predavanja o zgodovini jazza.

Kako bi to lahko delovalo

Če bi YouTube Music res želel navdušiti, bi lahko AI DJ-je omejil na posebne playliste, kot so “Glasbene zgodbe” ali “Učenje o izvajalcih”, kjer bi poslušalci zavestno izbrali takšno izkušnjo. A trenutna izvedba, ki se zdi vsiljena, je daleč od te vizije.

Kam gremo od tu?

Grožnje z odhodom k konkurenci

Na platformi X se že širijo pozivi k bojkotu: “Če YouTube Music misli, da bom plačeval za AI, ki mi kvari playlisto, se motijo. Spotify, tukaj prihajam!” Google se bo moral hitro odzvati, če ne želi izgubiti uporabnikov, ki že tako tarnajo nad občasnimi tehničnimi težavami ali manj intuitivnim vmesnikom v primerjavi s konkurenco, kot je Spotify, ki stane prav tako 9,99 € (11 $) na mesec.

Vrnitev k osnovam

Morda je lekcija preprosta: poslušalci želijo glasbo brez motenj. V svetu, kjer algoritmi nadzorujejo vse od naše prehrane do zmenkov, je tišina med skladbami postala dragocen luksuz. YouTube Music bi moral razmisliti o vrnitvi k osnovam: čista, personalizirana glasbena izkušnja brez digitalnega DJ-ja, ki misli, da je zvezda večera.

Zaključek: Naj glasba govori sama zase

YouTube Music je z AI DJ-ji želel ustvariti nekaj inovativnega, a namesto navdušenja je sprožil val kritik. Uporabniki so jasni: za 9,99 € (11 $) na mesec pričakujejo glasbo, ne pa virtualnega sogovornika, ki se vmešava v njihov zen. Google ima še čas, da prisluhne in pusti glasbi, da govori sama zase. Do takrat pa, kot je zapisal eden od uporabnikov na X: “Dragi YouTube, utišaj tega AI DJ-ja, preden začnem metati virtualne vinilke.”

P.S.: Če je prihodnost polna AI DJ-jev, upajmo, da bodo imeli vsaj gumb za “utišaj za vedno”. Ali pa se vrnimo k kasetam – te vsaj niso govorile.

Dodatne Informacije

music.youtube.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.