Skupina B je bila divji zahod avtomobilskega športa – premočni avtomobili, preveč poguma in premalo varnostnih ograj. Autodromo in Mobil 1 sta to nevarno, a zlato dobo ujela v 39-milimetrsko ohišje iz titana. Spoznajte Autodromo x Mobil 1 Group B Pegasus Edition. A ne glejte je predolgo, ker je na voljo le 70 kosov.
Če ste premladi, da bi se spomnili Skupine B (Group B), si predstavljajte današnji WRC, le da so avtomobili imeli 500+ konjskih moči, varnostni standardi so bili napisani na prtiček, gledalci pa so stali sredi ceste in se umaknili šele, ko so zavohali bencin. Bilo je noro. Bilo je nevarno. Bilo je absolutno veličastno. Tako kot – Autodromo x Mobil 1 Group B Pegasus.
To je era, ki jo Autodromo časti s svojo serijo Group B. In zdaj, v sodelovanju z legendarnim Mobil 1, prinašajo uro, ki diši po sintetičnem olju in 80. letih prejšnjega stoletja. Imenuje se Pegasus Edition in je verjetno edina stvar iz te ere, ki vas ne bo poskušala ubiti na prvem ovinku.
Oblikovanje: Bolj “Miami Vice” kot švicarska banka
Najprej razčistimo eno stvar: to ni ura za ljudi, ki nosijo obleke v barvi “korporativno sive”. To je ura za ljudi, ki vedo, kaj je Lancia Delta S4.


Osnova ure je 39-milimetrska kapsula iz titana, ki je vpeta v zunanje ohišje iz nerjavečega jekla. Vse skupaj je prevlečeno s črnim DLC (Diamond-Like Carbon) premazom. Zakaj? Ker je črna hitra. In ker DLC premaz pomeni, da bo ura preživela udarce ob mizo, ko boste razlagali prijateljem, zakaj je ročni menjalnik edina prava izbira.
Številčnica je čista poezija za bencinske navdušence. Navdihnjena je z vintage dirkalnimi obratomeri, kjer so bile barve in grafike namenjene temu, da jih prebereš pri 180 km/h na makadamu, medtem ko letiš skozi finski gozd. Rdeči Pegasus (krilati konj), logotip Mobil 1, kraljuje na številčnici in dodaja tisti “insajderski” pečat, ki ga bodo prepoznali le pravi poznavalci.
Tehnika: Japonsko srce v ameriškem dizajnu
Pod pokrovom ne boste našli zapletenega švicarskega mehanizma, ki zahteva servis vsakič, ko kihnete. Autodromo pametno uporablja Miyota 9015 avtomatski mehanizem.
Zanesljivost: To je “delovni konj” (workhorse) industrije. Dela in dela.
Vzdrževanje: Če se kdaj pokvari, ga lahko popravi vsak urar, ki ima vsaj eno delujoče oko.
Funkcionalnost: Ponuja vse, kar potrebujete, brez nepotrebnega balasta, ki bi dvignil ceno v stratosfero.
To je pragmatična izbira, ki ustreza duhu relija – robustnost pred snobizmom.




Integrirana zapestnica: Vrnitev v prihodnost
Ura sedi na integrirani zapestnici iz nerjavečega jekla, prav tako prevlečeni s črnim DLC. Integrirane zapestnice so bile v 80. letih zakon, potem so za nekaj časa izginile (kot dobre pop balade), zdaj pa so spet tu. Autodromo je to izvedel vrhunsko – zapestnica se zliva z ohišjem v eno samo, aerodinamično celoto. Nič ne štrli, nič ne moti.
Zakaj je verjetno ne boste dobili?
Tukaj nastopi tisti “Verge-ovski” ironični preobrat. Vse to zveni super, kajne? Cena 995 dolarjev (približno 900 EUR + davki) je za takšen kos butičnega oblikovanja presenetljivo razumna.
Ampak, in to je velik ampak:
- Narejenih je bilo le 70 primerkov.
- To je globalna številka. Ne 70 za Slovenijo. 70 za cel svet.
- To pomeni, da je bila ta ura razprodana verjetno v času, ko ste brali uvod tega članka. Prihaja v ročno izdelani aluminijasti zbirateljski škatli, kar je lepa tolažba za tiste srečneže, ki so imeli dovolj hitre prste (ali avtomatizirane bote).

Verdict: Več kot le “merch”
Pogosto so sodelovanja med urarskimi znamkami in avtomobilskimi giganti le leno lepljenje logotipov na obstoječe modele. Autodromo x Mobil 1 Group B Pegasus Edition je drugačna. Je premišljena, estetsko dovršena in dejansko spoštuje dediščino obeh znamk.
Je ura, ki bi jo nosil sam, medtem ko bi na Twitterju (pardon, X-u) bentil čez slovenske ceste, a hkrati občudoval inženirski presežek na svojem zapestju. Če jo najdete na sekundarnem trgu, jo kupite. Če ne drugega, bo hitrejša od inflacije.





