fbpx

Valentinovo: Zakaj je Kupid simbol valentinovega?

Foto: envato

Omemba Kupida običajno pričara podobe keruba, ki vihti lok in puščice. Preden so ga Rimljani posvojili in preimenovali je bil Kupid Grkom znan kot Eros, čedni bog ljubezni. Valentinov Kupid je tako interpretacija Erosa, grškega boga ljubezni. Pojavil se je v zgodnji umetnosti in poeziji kot, čeden mladostnik. Gre za lik, ki predstavlja moč nad ljubeznijo in je podrejen svoji materi.

Kdo je bog Kupid

Po rimski mitologiji je bil Kupid bog, rojen iz Merkurja, glasnika bogov, in Venere, boginje ljubezni. Oborožen z lokom in puščicami. Bil je nagajiv in se je igral tako, da je s svojimi začaranimi puščicami “prebadal” ljudi in bogove.

Kupid danes velja za enega najbolj ikoničnih simbolov ljubezni in romantike. V izvirnih grških mitih se je Eros poigraval s čustvi bogov in smrtnikov, in to ne vedno na najlepši način. V različnih mitskih zgodbah je povzročil neuslišano ljubezen, ljubosumje in nevarno ljubezensko zgodbo, ki ni imela srečnega konca.

Krščanski vplivi na tradicijo

Ko se je krščanstvo začelo širiti po Evropi, je fascinacija nad bogom krilatih otrok ostala. Renesančni italijanski umetniki so v svoje delo vključili krilate dojenčke, imenovane “putti”. Ti krilati liki so predstavljali čisto ljubezen in so vedno imeli krila angela. Beseda “putti” izvira iz latinske besede “putus”, kar pomeni “deček”, vendar so zaradi močnih krščanskih vplivov ljudje govorili o njih kot “kerubih”, kar je sklicevanje na angele kerubov, ki so bili zadolženi za zaščito Boga v nebesih, slavo in izvrševanje Božje volje.

Kupid kot ljubezen

Tako kot mnoge teme, ki so se skozi čas razvile, je simbolika za Kupidom postala trajna in je postala predstavitev čiste ljubezni. Ker se je valentinovo razvijalo skozi tisočletja, je primerno, da se je kerubin razvil kot glavna maskota praznika. Gre za čudovit simbol čistosti in ljubezni. Zaradi povezav z ljubeznijo so viktorijanci iz 19. stoletj zaslužni za popularizacijo valentinovega in mu dali romantični zagon.

via GIPHY

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.