fbpx

Volkswagen reže ID.5: kupejevski električni SUV naj bi šel v pokoj leta 2027

Tudi Touareg se poslavlja – Volkswagen pa stavi na cenejša ID.2 in ID.1

Volkswagen
Foto: Volkswagen

Zanesljiv britanski medij poroča, da bo Volkswagen leta 2027 zaključil proizvodnjo modela ID.5, “kupejevske” različice ID.4. Hkrati se v letu 2026 poslavlja še touareg. V ozadju: čiščenje ponudbe in premik k cenovno dostopnejšim električnim modelom ID.2 (~25.000 €) in ID.1 (~20.000 €).

Volkswagenu gre pri elektriki končno bolje, a ne za vse modele enako. Klasična tržna zgodba: nekateri izdelki potegnejo, drugi pa na tiho odidejo z odra. V Wolfsburgu naj bi bil naslednji na izhodu model ID.5 – SUV s kupejevsko strešno linijo, ki je tehnično dvojček ID.4, a z manj uporabnim zadkom.

Po neuradnih informacijah znotraj podjetja, ki jih povzema Autocar, bo ID.5 v proizvodnji do leta 2027, nato pa se model poslavlja brez neposrednega naslednika. Razlog? Počasnejša prodaja od načrtovane – predvsem na Kitajskem, kjer je imel avto na papirju največji potencial; v Evropi pa so kupci množično izbrali bolj “kvadratni” in prostoren ID.4. ID.5 sploh nikoli ni bil lansiran v ZDA.

Širše zategovanje pasu: konec za touareg in (za zdaj) brez “mini Buzz” kombija

Po istih informacijah bo Volkswagen touareg prenehal izdelovati leta 2026; največji SUV bo na številnih trgih nadomestil novejši in dostopnejši tayron (tudi s 7 sedeži in do 2.500 kg vlečne zmogljivosti). Kot del konsolidacije je bil v odbornih razpravah odložen tudi manjši, bolj mestni “mini Buzz”. 

Hkrati številke elektrike letijo

Skupina Volkswagen je v prvi polovici leta poročala o +47-odstotni rasti dostav BEV in 465.500 prodanih električnih vozilih – to kaže, da strategija v celoti deluje, čeprav bodo posamični modeli (kot ID.5) odstopili mesto uspešnejšim.

Foto: Volkswagen

Zakaj se ID.5 ni prijel?

Kupe-SUV formo je težje prodati kot “klasični” SUV: manj glave nad zadnjo klopjo, malce slabša preglednost in občutek, da plačaš več za manj uporabne litre kabine. V Evropi je zato ID.4 pobral glavnino kupcev, ID.5 pa je ostal nišni šarmer. Na Kitajskem se ni “prebil skozi hrup” lokalnih električnih tekmecev.

Kaj pride namesto? Fokus na cenovno dostopne ID.2 in ID.1

Volkswagen premika težišče k malim, množičnim električnim modelom: ID.2 naj bi stal okrog 25.000 €, ID.1 pa okrog 20.000 € in prišel proti 2027. To sta prav tisti “demokratizaciji elektrike” namenjeni karti, ki sta je evropski trg dolgo čakala.

Kaj to pomeni za kupca danes?

Če vam je ID.5 vizualno in vozniško bližje od ID.4, je “zadnja priložnost” še nekaj let tu – model bo po poročanju v proizvodnji do 2027, zaloge in poprodajna podpora pa ne izginejo čez noč. A če je prioriteta prostornost in praktičnost, bo v enaki tehniki zasnovan ID.4 ostal logičnejša izbira – tudi z vidika vrednosti na trgu rabljenih, ko modela ID.5 ne bo več.


Sklep: Volkswagen ni “proti elektriki” – ravno nasprotno, rezultati BEV prodaje dokazujejo pospešek. Je pa očitno, da v dobi racionalizacije in pritiska cen zmagujejo visokovolumenski in cenovno dostopnejši modeli. ID.5 je bil lepa niša, a trg (za zdaj) nagrajuje uporabnost ID.4 in obljubo poceni ID.2/ID.1.

 

Dodatne Informacije

volkswagen.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.