fbpx

Volkswagen začel zaračunavati naročnino na dodatne konjske moči: Volkswagen ID.3 v Veliki Britaniji zaklene konje za naročnino 16,50 £/mesec

Netflix na kolesih, zdaj tudi pri VW.

naročnino na dodatne konjske moči
Foto: Volkswagen

Volkswagen je v Združenem kraljestvu ID.3 opremil z nečim novim: plačljivo močjo. Serijsko dobiš 150 kW (201 hp), za polno dozo 170 kW (228 hp) pa… skleni naročnino. Dobrodošli v avtobilskem svetu, kjer se konji odklepajo kot Netflix epizode. Torej Volkswagen začel zaračunavati naročnino na dodatne konjske moči!

Volkswagen začel zaračunavati naročnino na dodatne konjske moči! Na uradnem britanskem konfiguratorju Volkswagna piše črno na belem: pri novih naročilih za ID.3 je moč 150 kW standard, 170 kW pa dobiš, če aktiviraš opcijski dvig moči za plačilo. Na voljo je enomesečna brezplačna preizkusna doba, nato mesečna, letna ali doživljenjska aktivacija prek In‑Car Shopa oziroma Volkswagen Connect Shopa; naročnine se samodejno podaljšujejo, če jih ne prekličeš.

Koliko stane avto Netflix in kaj dobiš?

VW v Združenem kraljestvu zaračuna 16,50 £/mesec, 165 £/leto ali 649 £ enkratno (»lifetime«). Z nadgradnjo skoči moč z 201 hp (150 kW) na 228 hp (170 kW), navor pa z 265 Nm (195 lb-ft) na 310 Nm (228 lb-ft). Doseg naj bi ostal nespremenjen. Auto Express dodaja, da je doživljenjska nadgradnja vezana na vozilo (torej ostane ob nadaljnji prodaji), kar je v morju naročniških malenkosti vsaj logična kaplja razuma.

Kje je catch?

Na isto zadevo pogledaš tudi kot na fabrika nastavi 80 %, plačaj za 100 %. Še lepše: VW v drobnem tisku priznava, da gre za digitalni dvig moči, ki ga lahko vklopiš/izklopiš kot lučko v aplikaciji – kar je za proizvajalca čaroben stroj za denar, za kupca pa občutek, da avta nikoli zares ne poseduje, ampak ga zgolj licencira.


Številke, ki bolijo in navijajo hkrati

  • Moč: 150 kW (201 hp) → 170 kW (228 hp) po aktivaciji.
  • Navor: 265 → 310 Nm (195 → 228 lb-ft).
  • Pospešek (0–100 km/h / 0–62 mph): z 170 kW 7,1 s (uradno za Pro S po zadnji nadgradnji).
  • Končna hitrost: 160 km/h (99 mph) pri Pro/Pro S. (EV Database)
  • Baterije (UK 2025): 52 kWh, 59 kWh in 79 kWh (neto), odvisno od izvedbe; deklarirani 0–62 mph v razponu 5,7–8,2 s (GTX vključen).
  • Polnjenje (modelno leto 2024/25): do 145 kW (Pure), 165 kW (Pro) in 175 kW (Pro S) DC.

Poudarek: ID.3 Pro S s 170 kW ni povsod enako “darežljiv”. V Nemčiji je 170 kW pri Pro S serijsko, v nekaterih drugih državah pa gre za t. i. power‑on‑demand. VW je očitno preizkusil še britanski model naročnine.


To niso prvi »plačljivi konji« – industrijski kontekst

Spomin še ni zbledel: BMW je poskušal ogrevane sedeže prodajati kot 18 $/mesec (kasneje so to opustili, ker so se kupci – z razlogom – razjezili). Mercedes‑Benz pa pri EQ modelih ponuja Acceleration Increase za 1.200 $/leto, ki skrajša 0–60 mph in dvigne moč/hipen navor – čista programska injekcija. VW torej ni sam, je pa prvi, ki je v UK zaklenil konje v ID.3 za stalni pretočni dohodek.


Lastništvo vs. licenca: tanka in spolzka črta

Digitalni avto je paket strojne opreme + avtorskega programa. DMCA 1201 v ZDA prepoveduje obhod zaščitnih mehanizmov in distribucijo orodij za obhod, četudi lastnik kupi strojno opremo. V praksi obstajajo triletne izjeme (npr. za popravila), vendar so ozko definirane in periodično revidirane – kar pomeni, da se lahko stvar hitro zaplete za vsakogar, ki bi želel »odkleniti« funkcije brez blagoslova proizvajalca. (U.S. Copyright Office)

Zato ni presenetljivo, da so proizvajalci agresivni tudi zunaj plačilnih zidov: Mazda je leta 2023 poslala cease‑and‑desist razvijalcu, ki je naredil odprtokodno integracijo za Home Assistant – rezultat? Integracija je morala dol. Zakon je na strani imetnikov avtorskih pravic, ne nujno uporabnikov, četudi gre za funkcionalno interoperabilnost. (Home Assistant, Ars Technica)

In še širše: bitka za pravico do popravila se je razplamtela tudi okoli avtomobilov. V Massachusettsu je sodišče letos dokončno zavrnilo izziv industrije in potrdilo zakon, ki neodvisnim delavnicam odpira telematiko – kar spreminja razmerja moči in nakazuje, da bo dialog o digitalnem lastništvu še vroč. (WBUR, Reuters)


Zakaj to VW počne in komu to koristi?

Ker je naročnina sanjska krava molznica: nizki stroški, visok ARPU, prenosljivo na drugega lastnika in brez logistike dodatnih motorjev. Auto Express pravi, da je ID.3 v UK na konfiguratorju registriran z 228 hp, čeprav brez nadgradnje dobiš le 201 hp – to odpira zanimiva vprašanja o zavarovalnih premijah in transparentnosti. The Drive dodaja, da se opcija (razen pri GTX) razteza čez celotno paleto. (Auto Express, The Drive)


Zaključek:

Volkswagenov ID.3 je odlično umerjen električni hatch, ki z novo programsko platformo, boljšim infotainmentom in hitrejšim polnjenjem končno deluje kot avto iz leta 2025, ne 2019. Pozitivno? Fleksibilnost. Če avto leasate za 3 leta, lahko za drobiž preizkusite »polno moč« med poletnim roadtripom in nato odpoveste. Negativno? Občutek, da vas niklja‑in‑dima funkcija, ki je v avtu fizično že vgrajena. In ko je med nami še DMCA ter meje pravice do popravila, je jasno, da bo naslednje desetletje avtomobilizem bolj SaaS kot Vorsprung.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.