fbpx

Vrnitev ikone: Novi Renault 4 E-Tech električni crossover, ki združuje preteklost in prihodnost

Električna katrca za novo dobo z modernim preobratom

Renault 4
Foto: Renault

Renault 4 se vrača, a tokrat kot električni crossover. Z retro oblikovanjem, modernimi tehnologijami in napredno platformo, novi Renault 4 E-Tech ne prinaša zgolj nostalgije, temveč tudi prihodnost mobilnosti.

Zdaj pa si predstavljajte: Renault je v 90-ih letih prenehal s proizvodnjo katrce, avtomobila, ki ga poznamo vsi, tudi če smo ga kdaj samo opazovali na parkirišču pred trgovino. In zdaj, po skoraj tridesetih letih, Renault to legendarno ime vrača v središče pozornosti – vendar to ni le vrnitev v preteklost. Namesto skromnega ljudskega vozila dobimo popolnoma električni crossover, ki združuje retro dizajn s sodobnimi tehnologijami. Lahko si oddahnete – novi Renault 4 E-Tech ni samo še ena reciklaža preteklosti. To je avtomobil, ki s ponosom stopa v prihodnost.

Je enostavno ikona, ki je v preteklosti mobilizirala generacije. Med letoma 1961 in 1994 je bilo izdelanih kar 8.135.424 primerkov tega priljubljenega modela, kar ga uvršča med najbolj množično proizvedene avtomobile na svetu. Zasnovan kot odgovor na Citroën 2CV, je Renault 4 hitro postal simbol preprostosti in uporabnosti. Njegova zanesljivost, robustnost in prilagodljivost so mu prinesle uspeh v več kot 100 državah. Ljudje so ga ljubkovalno klicali “katrca”, saj je bil zaradi svoje dostopnosti in enostavnega vzdrževanja priljubljen med družinami, kmeti in celo popotniki. Novi Renault 4 E-Tech ne poskuša zgolj obuditi te ikonične preteklosti, ampak jo preoblikovati za novo električno dobo, ohranjajoč duh preprostosti in uporabnosti, ki je definiral original.

renault.com
Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault
Renault 4
Foto: Renault

Oblikovanje, ki pripoveduje zgodbo

Renault 4 E-Tech ohranja prepoznavne oblikovne značilnosti svojega predhodnika. Kljub temu, da je v osnovi crossover, takoj opazite nekaj ikoničnih detajlov – klasična okrogla prednja žarometa, retro navdihnjena maska in zadnje luči, ki spominjajo na staro katrco. Nova katrca ima prav tako nekaj sodobnih trikov v rokavu, kot je električno pomična platnena streha, ki je subtilen poklon preteklosti.

S svojimi dimenzijami (dolžina 4,14 metra, širina 1,8 metra in višina 1,57 metra) je ta novi Renault 4 večji od stare katrce, vendar še vedno kompakten za mestno življenje. Visoko podvozje (7,1 palcev oziroma 18 cm od tal) mu omogoča, da se brez težav spopada z mestnimi robniki ali terenskimi izzivi. In ko govorimo o kolesih, so vsa vozila opremljena z 18-palčnimi platišči – kar je za crossover te velikosti popoln kompromis med slogom in funkcionalnostjo.

Notranjost: retro navzven, moderna navznoter

Ko stopimo v notranjost, nas novi Renault 4 pozdravi z mešanico preteklosti in prihodnosti. Armaturna plošča je znana – dejansko si notranjost deli z bratom, Renaultom 5 – kar pomeni, da dobimo digitalni 10,1-palčni zaslon pred voznikom in 10-palčni sredinski zaslon na dotik. Nekaj fizičnih gumbov še vedno ostaja (hvala bogu!), kar bo razveselilo tiste, ki ne marajo, da je vse skrito v menijih na zaslonu.

Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault

Za razliko od originalne katrce, kjer je bilo prostora komaj dovolj za dva odrasla in nekaj prtljage, novi Renault 4 ponuja 420 litrov prostornine prtljažnika. In zahvaljujoč medosni razdalji 2,62 metra bodo potniki na zadnjih sedežih imeli precej več prostora za noge kot pri originalu – vsekakor dovolj za krajše mestne vožnje ali vikend izlete.

Dva motorja, dve bateriji – izbirajte pametno

Pod retro šasijo se skriva moderna tehnologija. Novi Renault 4 E-Tech bo na voljo z dvema različicama električnih motorjev. Osnovni motor razvija 121 konjskih moči (90 kW) in 225 Nm navora, kar je več kot dovolj za mestne vožnje. Če pa potrebujete več moči, se lahko odločite za močnejšo različico z 148 KM (110 kW) in 245 Nm navora. Ta različica doseže 100 km/h v manj kot 8,5 sekunde – kar ni ravno superšportni pospešek, je pa več kot dovolj za vsakodnevno uporabo.

Foto: Renault
Foto: Renault
Foto: Renault

Renault ponuja tudi dve bateriji: 40 kWh in 52 kWh. Slednja omogoča doseg do 400 kilometrov po WLTP ciklu, manjša pa do 300 kilometrov. Ko baterija doseže praznino, lahko z DC polnilnikom z močjo 100 kW napolnite baterijo do 80 % v 30 minutah – ravno dovolj časa za kavico in hitro brskanje po družbenih omrežjih.

Pogled v prihodnost z dotikom preteklosti

V novem Renaultu 4 E-Tech se preteklost in prihodnost združita na način, ki bo zagotovo očaral tako stare ljubitelje katrce kot tiste, ki iščejo sodoben električni avtomobil s karakterjem. Z izdatno opremo, ki vključuje sisteme za asistenco voznika, možnost regenerativnega zaviranja z enim pedalom in celo možnost obratnega polnjenja (da, vaša katrca lahko napaja vaš dom v sili!), ta mali crossover prinaša veliko več kot le nostalgične občutke.

Foto: Renault

Cena sicer še ni znana, a glede na tehnološko naprednost in opremljenost se lahko pričakuje, da bo novi Renault 4 E-Tech umeščen med mestne križance, kot sta Renault Captur in Peugeot e-2008. S ceno zelo podobno Renault 5.  Na slovenske ceste bo zapeljal prihodnje poletje, in kot vse kaže, bo to ena najbolj zabavnih električnih novosti, ki nas čaka v letu 2025.



Pod črto, Renault 4 E-Tech dokazuje, da lahko avtomobil ohrani svojo dušo, tudi če je njegova mehanika popolnoma prenovljena za novo dobo. In če se bo izkazal tako kot originalna katrca, bo hitro postal ljubljenec nove generacije voznikov.

Dodatne Informacije

renault.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.