fbpx

Xiaomi avtomobili gredo na zahod: Kitajski tehnološki velikan bo do leta 2027 zavzel Evropo z električnimi avtomobili

Po uspehu na domačem trgu Xiaomi z SU7 in YU7 pripravlja evropsko ofenzivo.

Xiaomi avtomobili
Foto: Xiaomi

Xiaomi avtomobili?! Kaj dobimo, ko tehnološki gigant, znan po pametnih telefonih, začne izdelovati avtomobile? Xiaomi SU7 – električni super-sedan, ki je v domači Kitajski ustvaril pravo malo norijo. Tako dobro zasnovan, da je celo šef Forda obnemel od navdušenja (in to brez programske posodobitve čustev). Povpraševanje? Še vedno tako vroče, da bi ga lahko prodajali z gasilnim aparatom.

A Xiaomi ne spi na lovorikah. Ravno nasprotno – po SU7 je predstavil še YU7, svoj prvi SUV, ki je prav tako že požel prve aplavze. Ampak Xiaomi ne želi biti samo kralj domače vasi. Cilja globalno. Naslednja tarča? Evropa. Xiaomi avtomobili gredo na zahod.

Xiaomi prihaja v Evropo (in ne prinaša le telefonov)

Po poročanju Bloomberga bo Xiaomi do leta 2027 lansiral svojo avtomobilsko floto na evropskem trgu. Napoved je prišla ob razkritju rekordnih rezultatov za drugo četrtletje – 81.000 dostavljenih EV-jev in več kot 30.000 prodanih vozil samo julija. Pa še to: naročila za YU7 so eksplodirala z 240.000 rezervacijami v vsega 18 urah. Tako – Kitajska očitno res ljubi svojega novega Ferrarija… po ceni Toyote.

Da stvar ne ostane zgolj pri številkah, je SU7 Ultra v aprilu še enkrat podrla svoj lastni rekord na Nürburgringu – kultnem dirkališču za vse, kar ima vsaj tri konje pod pokrovom. Tako da, Xiaomi očitno ne cilja samo na dnevno vožnjo do vrtca.

Tesla, ali še dihaš? Xiaomi avtomobili prihajajo

Zadeva je šla celo tako daleč, da so analitiki iz Morgan Stanley (navadno veliki feni Tesle) priznali: Tesla, oprosti, ampak tvoji kitajski posnemovalci so te prehiteli v lastni igri. Analitik Adam Jonas je maja cinično priporočil vlagateljem, naj si ogledajo Xiaomi YU7 in se vprašajo, ali morda ne bi bilo čas za več električnih vozil… s pravim volanom. Ups.

Zakaj Evropa? Ker Amerika še ni pripravljena (ali pa samo preveč komplicira)

Xiaomi zaenkrat modro preskoči ZDA – preveč tarif, preveč politikantstva, preveč Tesle. Evropa pa? Idealna destinacija. Carinske dajatve na kitajske EV-je so znosne, za hibride skoraj neobstoječe, kupci pa – če jim je vozilo hitro, lepo in napol futuristično – z veseljem odprejo denarnico.

Na stari celini že uspevajo druga kitajska imena, kot so Zeekr, BYD in Leapmotor. Xiaomi bi bil v tej konkurenci povsem doma. Sploh če upoštevamo, da zna igrati svojo staro igro: ponuditi več za manj in konkurenco pustiti v prahu… ali vsaj v Excelu.

Kaj prihaja in koliko bo stalo?

Uradnih informacij, kateri modeli prihajajo v Evropo, še ni. A če poznamo Xiaomi, potem skoraj zagotovo lahko računamo na SU7 in YU7. Cene? Tudi še neznanka. Ampak zgodovina nas uči: Xiaomi ne prihaja z diplomacijo – prihaja s ceno, ki konkurenco spravi v jok, uporabnike pa v ekstazo.

Zaključek: Xiaomi ni več le »telefonar« – je avtomobilski fenomen

Xiaomi avtomobili za zahod. S kombinacijo inženirske preciznosti, dovršene uporabniške izkušnje in cenovne agresije Xiaomi z električno hitrostjo drvi na evropski trg. Vprašanje ni več ali, ampak kdaj bomo na naših cestah srečevali njihove super-sedane in SUV-je. In glede na njihov dosedanji uspeh – bo to prej kot pozneje.

Tesla, Volkswagen, Renault – pripravite se. Xiaomi prihaja. In prinaša več kot le aplikacije.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.