Predstavljajte si, da kupite športni avto z aerodinamično haubo za 5.000 evrov, potem pa ugotovite, da je ta hauba zgolj modni dodatek. Kot bi kupil Rolex, ki v resnici kaže le lunine mene. No, Xiaomi se je odločil, da je to sprejemljivo. Vse za “look”, nič za funkcijo. In ja – ljudje so bili rahlo jezni. Tudi to je Xiaomi YU7.
Ampak to je šele ogrevanje pred glavno predstavo: SUV z imenom Xiaomi YU7, ki bi naj na električni ring poslal Teslo Model Y. Po Xiaomi logiki – če že delaš pametne telefone, lahko čisto mimogrede še konkuriraš največjemu EV imperiju na planetu. Saj ni težko, kajne? A začetki so težki, kot kažejo nekatere zgodbe zadnjih tednov.
Softverski sabotažni šov pri modelu SU7 Ultra – najhitrejši limuzini na svetu
Ko je ljudstvo še prebolevalo aerodinamični placebo, je Xiaomi čez noč software-updejtal svoj SU7 Ultra – svojo ultra limuzino – in mu zbil moč z 1.548 KM na 900. Halo?! To ni več samo mehanska kastracija, to je čista avtomobilska lobotomija. In potem so se čudili, zakaj je internet eksplodiral.
Kaj naredi Xiaomi? Objavi, da gre za zlonamerno spletno kampanjo. Pravi, da skoraj 10.000 računov na Weibu in Xiaohongshuju vodi organizirano operacijo blatenja. In veš kaj, mogoče celo drži. Ampak hej – kje so bili ti PR menedžerji, ko so delali marketing za “fejk haubo”?
In potem pride YU7… SUV prihodnosti …
Na papirju je YU7 čudež narave. Trije modeli: Standard, Pro in Max. Baterija 96,3 kWh, doseg 830 km (če si res ne vklopiš klime), 800-voltna arhitektura in brutalna moč. Šprint do stotke? 5,9 sekunde. Tesla Model Y v tej primerjavi izgleda kot že malce zadihana učiteljica joge.
In še to: 15 minut polnjenja = 620 km dosega. Tesla? Potrebuje skoraj dvakrat več časa za isto. Aja, Xiaomi je tudi pametno izračunal, da je YU7 sicer težji za skoraj 400 kg, a to nadomesti z dodatnim udobjem in ceno. Seveda, če si pripravljen potrpeti še 50 tednov za dostavo.
Industrijski načrti velikana, ki še ni čisto velik
Proizvodnja poteka v Pekingu, kjer so tovarno že raztegnili v dve fazi. Prvo so zaključili 2023, drugo dokončajo junija 2025. Lei Jun pravi, da bodo do konca leta proizvedli 380.000 vozil (280.000 SU7 in 100.000 YU7). Kar je več, kot so si sploh upali javno obljubiti. Ambicija ni problem. Realizacija? No, SU7 ima še vedno čakalno dobo skoraj eno leto. Tako da… mirno.
V notranjosti: več ekranov kot v Nasi
Notranjost YU7 je nekaj med igralno konzolo in tehnološkim zenom. Vse se upravlja prek ekranov, centralni zaslon velik kot televizija iz 2005, AI v vsakem gumbu, Xring 01 čip, ki je bolj pameten kot polovica komentarjev na Facebooku. Samo še ne kuha kave. Za zdaj.
Zaključek: Tesli ni treba trepetati, a lahko začne poslušati
Xiaomi YU7 je zanimiv. Resen. Tehnično impresiven. Ampak prva generacija? Malo preveč entuziazma, premalo samokritike. In ta stara zgodba o tem, da se moraš najprej naučiti hoditi, preden začneš teči — Xiaomi jo ignorira. Oni raje že na začetku nosijo šprinterice in kričijo: »Mi smo nova Tesla!«
Ne še, Xiaomi. Ampak lepo, da si se prikazal na startni črti.