fbpx

Zeekr se širi na te Evropske trge: z modeli X, 001 in 7X – premijski EV-trojček, ki želi utišati Nemce

Geelyjev “električni Joker” z Lynk & Co v žepu

Zeekr
Foto: Jan Macarol

Če zadnje dni po Ljubljani slišite manj hrupa, ni kriv redar – to je Zeekr. Danes, 5. novembra 2025, uradno vstopi na slovenski trg s trojčkom X, 001 in 7X, za prodajo pa bo skrbel partner SEEAG. Premijski ton, skandinavski priokus, kitajski tempo. Pripnite pasove.

Kdo je Zeekr – in zakaj ga zanima Slovenija ter drugi trgi južno in vzhodno. Zeekr je premijska električna znamka avtomobilov znotraj skupine Geely, ustanovljena leta 2021. Vse svoje modele gradi na modularni platformi SEA (Sustainable Experience Architecture) in – pomembno – veliko tehnologije razvija in integrira znotraj hiše: baterije, pogone, upravljanje energije. Globalno se širi po Evropi, središču dosega in pričakovanj za premijske EV.

Jedro razvoja je v Evropi na Švedskem, tudi zato so avtomobili z evropsko dušo in kitajsko tehniko. Kljub temu, da je celotna EV platforma razvita na švedskem v R&D centru Goteborg. V prensenem pomeni povedano: načrtovano v Evropi, izdelano na kitajskem.

Foto: Jan Macarol

Lynk & Co kot podznamka Zeekr Group – nastajanje nove sinergije

Novembra 2024 je Zeekr napovedal prevzem kontrolnega, 51‑odstotnega deleža v Lynk & Co; 14. februarja 2025 je posel zaključen in Lynk & Co je uradno pod Zeekr Group. Integracija pomeni skupne R&D ekipe, nabavo, prodajo in servis – ter ekspresno rast mreže trgov do 200+ lokacij v tujini. V prevodu: več sinergij, manj podvajanja, hitrejši izdelki.

Zeekr X – mestni “hot hatch” v SUV čevljih …

Foto: Zeekr

Kompaktni crossover na platformi SEA2 se po mestu premika kot espresso s tremi kratkimi. V različici AWD razvije do 315 kW (428 hp) in 543 Nm (400 lb-ft), 0–100 km/h pa opravi v 3,8 s. Končna hitrost: 190 km/h (118 mph). RWD doseže do 446 km WLTP (277 mi). Baterije: 69 kWh (Privilege AWD, Long Range RWD) ali 49 kWh (Core RWD). Polnjenje: do 150 kW DC (10–80 % v ~29 min), do 22 kW AC. Kabina? 14,6‑palčni zaslon, 24,3‑palčni AR‑HUD, sedem zračnih blazin in ojačane nosilce v strukturi. Po domače: manj stresa, več nasmeha. Cene od 38.000 evrov dalje.

Zeekr 001 – “shooting brake” za dolge dneve in hitre skoke

Foto: Jan Macarol / Zeekr 001 v ospredju

001 je luksuzni shooting brake, narejen za Evropo: udoben kot dnevna soba, hiter kot “GT”. V različici AWD zmore do 400 kW (536 hp) in 0–100 km/h v 3,8 s; RWD ponuja do 620 km WLTP (385 mi). DC polnjenje gre do 200 kW (10–80 % v ~30 min). Aktivno zračno vzmetenje (Privilege AWD) gladi grbine, SEA arhitektura pa poskrbi za varnost. Baterije? Najpogosteje 95 ali 100 kWh (NMC), dovolj za resne kilometre in resno avtocesto. Če je X mestni strelec, je 001 maratonec z eksplozivnim finišem. Cene od 58.490 evrov dalje.

Zeekr 7X – družinski SUV, ki se ne boji športne ure

Srednje velik SUV z 800‑V arhitekturo je tih, hiter in presenetljivo uporaben. V Privilege AWD doseže do 475 kW (646 hp) in 710 Nm (524 lb‑ft) ter 0–100 km/h v 3,8 s; RWD Long Range nudi do 615 km WLTP (382 mi), Core RWD do 480 km (298 mi). Baterije: 100 kWh (AWD, Long Range) ali 75 kWh (Core). DC hitro polnjenje 10–80 % v 13–16 min do 400 kW, zračno vzmetenje in “Off‑Road” način pa dvigujeta udobje (–25 do +45 mm). 539 l prtljažnika, 2.000 kg vleke – in svež 5‑zvezdični Euro NCAP. SUV za družino, ki ob nedeljah rada prehiti čas. Cene od 53.990 evrov dalje.

Foto: Zeekr

Varnost in evropeizacija

Vsi trije modeli za EU stojijo na platformi SEA in stavijo na pasivno/aktivno varnost. Zeekr X je v 2024 pobral celo naziv “Best in Class” pri Euro NCAP (Small SUV in Pure Electric Vehicles), 7X pa je letos potrdil 5 zvezdic (91 % odrasli, 90 % otroci). “Kitajec” z evropskim okusom? Prej globalna inženirska matematika s švedskim podpisom. Torej nekaj česar so se Nemci bali. Trenutka, ko bodo kitajci znali združiti dušo Evrope in srce Kitajske.

Trgovska realnost

Za prodajno/servisno hrbtenico se Zeekr v Evropi opira na lastne in partnerske lokacije, širitev mreže pa je skupaj z Lynk & Co strateški cilj skupine. V Sloveniji operativno sodeluje SEEAG; prve točke so v Ljubljani, širitev sledi. Medtem na ravni skupine teče pospešena integracija razvojnih ekip in skupni nakupi. Prihaja pa tudi na trge Hrvaške, Mazdžarske, Romunije, Srbije in drugod v regiji. Zeekr je igro vzel resno. Najprej Benelux, Šveddska ter nato druge skandinavske države. Naslednje leto se širijo na glavne EU trge, kot je Nemčija, Francija, Italija. Tudi zato smo lahko slovenci ponosni, ker smo med prvimi, z dostopom do izdelkov Zeekr.

Zaključek: preboj v JZ trge verope

Zeekr v Sloveniji ni še en EV z lepimi renderji, temveč trojček, ki solidno pokrije realne potrebe: X je oster mestni adut, 001 je GT‑karavan, ki požira kilometre, 7X pa širokousten SUV z zmogljivostjo športnika. Tehnične številke so resne (800‑V polnjenje pri 7X 10–80 % v 13–16 min; X z 190 km/h; 001 do 620 km WLTP), varnostne ocene vrhunske NCAP, uporabniški “UX” po‑skandinavsko logičen. Razponi cen: X okoli 38.000 €, 001 od približno 58.000 €, 7X med 53.000 in 64.000 € – a seveda odvisno od trga.

Če vas mika tišina s pospeškom, ki bi ga pred leti dobili v super športnih avtomobilih, zdaj veste, kje potrkati. Če želite evopejski dizajn in “kitajsko” teniko

Dodatne Informacije

zeekr-see.eu

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.