fbpx

#166 城市杂志

街头戏剧可能是最古老的戏剧形式,也是城市温暖日子里最具吸引力的娱乐活动之一,同时它具有一种独特的社交接触,因为每个热爱戏剧的人都可以参与其中,甚至那些无力以某种方式参观此类正式机构的人。

Tako občinstvo kot tudi nastopajoči prihajajo iz različnih socialnih slojev, kultur, narodnosti … medsebojna interakcija je tako sestavljena iz vseh in za vsakogar, ki želi gledati, sodelovati, pokazati. Predvsem pa je lahko odličen medij, ki brezkompromisno kritizira, opominja, sledi, vizualizira, nasmeji, sprošča, aktivira, eksperimentira, popestri … V nekaterih starejših evropskih mestih so ulična gledališča že stalnica, nekako je že neformalno določen prostor dogajanja, za vsakega nastopajočega umetnika pa tudi izziv, kako se z mimiko, plesom, igro, žanrom predstave priljubiti občinstvu. Tu je kritika necenzurirana, takojšnja in neizpodbitna. Sama predstava je lahko tudi posredni medij družbenih aktivistov, ki skušajo z uprizoritvenim delom neposredno nagovoriti, soočiti, vključiti javnost v trenutne socialne razmere in v politično območje razmišljanja.

Kakorkoli že, človek na ulici je prežet z edinstveno energijo, s svojstveno in univerzalno integriteto, je bolj demokratičen od demokracije same. V prvi vrsti pa je človek na ulici tisti, ki vdihuje življenje samemu mestu, vloge, ki jih upodablja, pa naj si bodo spontane ali moderirane, pa nam omogočajo ohranjati stik z otrokom v naši podzavesti. No, saj veste, kako pravijo, če izgubiš otroško vedoželjnost in sanje, izgubiš voljo do življenja, čustva razburjenja in veselja pa še kako hitro lahko obnovijo ali spodbudijo vnovični zagon. Sicer pa, če govorimo o ulični umetnosti evropskih mest, se kot njeni opazovalci oziroma občudovalci lahko bistveno razlikujemo od tistih, ki so se izgubili v labirintskih ulicah Tokija, kjer ulična umetnost apetite hrani z ekscentričnim cosplayom (op. p. preoblačenjem), kričečimi koncerti in bizarnimi nastopi, medtem ko smo na drugi strani oceana deležni drugačnega, pa vendar ameriškega načina komuniciranja. V tem metropolitanskem mestu, ki nikoli ne spi, so namreč oči uprte v utripajoče luči Broadwaya, jazz klubov in okusnih restavracij. Seveda govorim o 纽约 in mala skrivnost vsakega Newyorčana je ta, da življenje kljub blišču ali finančni krizi nikoli ni naporno. Kakšne čare nam ponujata veliko jabolko in ulična umetnost, si lahko preberete, če obrnete nekaj strani, predvsem pa ne pozabite, da je cena vstopnice za ulično gledališče kakšen kovanec v klobuk.

166 – City Magazine – od 3. do 17. JUNIJA 2013 经过 城市杂志

自2004年以来与您同在

从年 2004 我们研究城市趋势,并每天向我们的追随者社区通报最新的生活方式、旅行、风格和激发激情的产品。从 2023 年开始,我们将提供全球主要语言的内容。