随着技术的进步,问题出现了:未来应该允许人类驾驶还是人工智能接管?只能自动驾驶吗?特斯拉的全自动驾驶测试版 (FSD) 软件承诺提供更安全的驾驶体验。然而,该公司刚刚发布了支持这一说法的事故统计数据。但这些数字意味着什么,人类司机的未来又会怎样呢?
特斯拉 je bila vedno v ospredju inovacij v avtomobilski industriji in njena programska oprema za avtonomno vožnjo – FSD Beta ni izjema. S tem ko omogoča avtomobilu, da pomaga vozniku pri mestni vožnji – oziroma na nek način vozi popolnoma sama, tehnologija zmanjšuje verjetnost in resnost prometnih nesreč. Po Teslinih statističnih podatkih o nesrečah so avtomobili z vklopljeno FSD Beta doživeli nesrečo, ki je povzročila sprožitev zračne blazine vsakih 3,2 milijona milj, medtem ko je povprečje ZDA, ki temelji na zadnjih statističnih podatkih policije, nesreča s sproženjem zračne blazine na vsakih 600.000 milj.
Če lahko verjamemo Teslinim statistikam, je FSD Beta trenutno približno petkrat varnejši od človeškega voznika brez tehnologije. Čeprav teh dveh morda nikoli ne bo mogoče primerjati s 100-odstotno natančnostjo, je jasno, da vožnja z umetno inteligenco potencialno zmanjša število nesreč in njihovo resnost. Poleg tega bi lahko z več ljudmi dostop do električnih vozil in naprednih sistemov za pomoč voznikom, kot je FSD Beta, zmanjšalo število prometnih nesreč in smrtnih žrtev, povezanih z vozili.
Enabling autonomy will increase the utilization rate of our vehicles, which means more people have access to EVs
FSD Beta has been released to nearly all customers in the US & Canada who bought FSD (approximately 400k)
— 特斯拉 (@Tesla) March 1, 2023
Insurance Institute for Highway Safety spodbuja napredne sisteme za pomoč voznikom in podeljuje višje ocene vozilom, ki imajo določene varnostne tehnologije kot standard, pod pogojem, da delujejo, kot je oglaševano. Teslin model 3 in model Y sta oba dobitnika nagrade IIHS Top Safety Pick+, saj sta prejela najvišjo oceno »Superior« za svoje sisteme za preprečevanje in ublažitev nesreč. Testni avtomobili so uporabljali samo avtopilota, saj FSD Beta stane dodatno, kar nakazuje, da je tehnologija še naprednejša.
Vendar pa nekateri skeptiki trdijo, da so številke napačne, saj se milje z avtopilotom nabirajo na avtocesti, kjer se zgodi manj nesreč. Ni križišč, prometa ali ovir v enakem smislu kot na mestnih cestah. Potrebujemo več informacij, morda od tretje osebe, da bi bolje razumeli vpliv FSD Beta na splošno varnost.
Kakšna je prihodnost za človeške voznike? 埃隆·马斯克 je pogosto ugotavljal, da če bi več avtomobilov imelo tehnologijo, kot sta avtopilot ali FSD Beta, bi bilo manj prometnih nesreč in smrtnih žrtev, povezanih z vozili. Ko postaja vožnja z umetno inteligenco vse bolj napredna, je možno, da bodo človeški vozniki postopoma opuščeni ali vsaj omejeni na posebne situacije. Vendar pa bo verjetno prišlo do odpora tistih, ki uživajo svobodo in neodvisnost vožnje sami.
People told me my Tesla would never be able to handle unprotected left turns like the one below. Now FSD Beta does it routinely, like it's nothing. @埃隆马斯克 pic.twitter.com/EonMX3T0vX
— 整个火星目录 (@WholeMarsBlog) 2023 年 2 月 27 日
Čeprav še vedno potekajo razprave in negotovosti glede prihodnosti vožnje, je jasno, da tehnologija vožnje z umetno inteligenco dela ceste varnejše. Statistični podatki o nesrečah Tesle FSD Beta so impresivni in kažejo, da tehnologija zmanjšuje število nesreč in njihovo resnost. Videti je treba, kako hitro in v kolikšni meri bo vožnja z umetno inteligenco nadomestila človeške voznike, vendar je to trend, vreden opazovanja.