Renault je oživel svoj legendarni model R4 in ga oblekel v električno prihodnost. Na papirju zveni obetavno – avtomobil, ki bo osvojil srca nostalgikov in hkrati pritegnil sodobne kupce z urbano uporabnostjo in napredno tehnologijo. A bolj ko se vanj poglobiš, bolj se pokaže, da je Renault R4 poln nasprotujočih si odločitev. Znana je cena Renault 4 (2025)!
Znana je cena Renault 4 (2025) – tudi zato smo še enkrat lotili tega avtomobila, ki deli mnenja. Zunaj je očarljivo retro in hkrati moderno, v notranjosti ponuja zanimive trajnostne materiale, a jih kombinira s plastiko, ki spominja na cenene dostavnike. Električni pogon je dovolj zmogljiv za mestne potrebe, a s premajhno baterijo, da bi lahko postal resen družinski avto. Čeprav se Renault 4 na prvi pogled zdi briljantna zamisel, ga podrobnosti hitro postavijo v položaj, kjer se sprašuješ: je to res najboljša možna interpretacija legendarnega modela?
Zunanjost: Retro čar, ki izgubi svojo edinstvenost v množici podobnih modelov
Renault 4 je nedvomno eden vizualno najbolj privlačnih električnih avtomobilov ta hip. Njegova oblika očitno črpa navdih pri originalnem modelu iz šestdesetih let, a mu dodaja sodobne oblikovne elemente. Prednja maska z osvetljenim logotipom in dvobarvna karoserija ustvarjata elegantno mešanico starega in novega.
Ko ga postaviš poleg Fiat 600E ali Opel Frontere, pa se zgodi nekaj zanimivega – Renault 4 nenadoma izgleda kot še en moderni mestni avto, ki skuša unovčiti nostalgične občutke kupcev. Ni več tako poseben, kot bi si želel.
Z dimenzijami 4,13 metra dolžine, 1,80 metra širine in 1,57 metra višine je večji od Fiat Pande in bližje Opel Fronteri. To pomeni, da je dovolj kompakten za mestne ulice, a hkrati ponuja nekoliko več prostornosti. Kljub temu ne daje občutka velikega avtomobila. Detajli, kot so plastični blatniki in nekoliko neskladna zadnja linija, ne delujejo tako prepričljivo kot pri nekaterih drugih retro modelih. Renault je očitno želel ustvariti močan vizualni vtis, a nekatere oblikovne odločitve razkrijejo, da ni vse tako dovršeno, kot se zdi na prvi pogled.
Notranjost: Prvi vtis navduši, a plastična realnost hitro udari nazaj
Ko prvič vstopiš v Renault 4, je notranjost osupljiva. Renault se je potrudil, da bi ustvaril ambient, ki združuje retro estetiko in sodobno tehnologijo. Sedeži so iz 100 % recikliranih materialov in izgledajo odlično, armaturna plošča je lepo oblikovana, digitalni zasloni pa so vrhunski.
Infotainment sistem temelji na Google Automotive, kar pomeni, da ima Renault 4 najboljšo možno navigacijo v tem razredu. Vse je tekoče, hitro in intuitivno, glasovni asistent Renault pa zna celo uporabljati nekatere funkcije umetne inteligence, kot je predvidevanje vaših nastavitev glede na navade.
A potem pogledaš plastiko spodaj, okoli sredinske konzole in v predelih, ki jih pogosto uporabljaš. Tukaj Renault pade na testu kakovosti. Plastika je trda in spominja na tisto iz cenejših gospodarskih vozil. Ko potipaš vrata, ugotoviš, da je tekstura tako groba, da pokvari sicer zelo všečno notranjo zasnovo. To je škoda, saj so nekateri drugi materiali zelo dobro izbrani in bi celotno kabino lahko dvignili na precej višji nivo.
Tudi prostornost v kabini ima svoje omejitve. Spredaj je prostora dovolj, čeprav se sedeži ne pomikajo dovolj daleč nazaj za višje voznike. Zadaj pa hitro zmanjka prostora za glavo, še posebej v različicah z odprto streho. Prtljažnik s 420 litri je večji od Fiat 600E, a je manj praktičen zaradi oblike in višine nakladalnega roba.
Električni pogon: Preveč omejen za družinske avanture
Renault 4 ima dve baterijski različici – 40 kWh in 52 kWh. Čeprav se sliši solidno za mestni avtomobil, je težava, da Renault hkrati ta avto oglašuje kot družinski.
Z največjim dometom 371 km v idealnih razmerah se zdi, da je dovolj za daljše poti, a realnost je drugačna. Na avtocesti bo Renault 4 porabil med 20 in 25 kWh na 100 km, kar pomeni, da bo realen doseg pod 250 km. Polnjenje je omejeno na 100 kW DC, kar pomeni, da potrebuje 30 minut za polnjenje od 15 do 80 %.
To pomeni, da je Renault 4 dejansko mestni avtomobil, čeprav se Renault trudi, da bi ga predstavil kot več kot to. Če načrtujete dolge vožnje, boste hitro ugotovili, da morate pogosto iskati polnilnice, kar je neprijetno za avtomobil, ki naj bi bil primeren tudi za družinsko uporabo.
Vozna dinamika: Stabilen, a ne navdušujoč
Renault 4 se pelje dobro, a ne navduši. Ima večvodilno zadnjo os, kar pomeni, da je stabilnejši od nekaterih konkurentov, kot sta Fiat 600E ali Panda Grande. Z močjo 120 KM ali 150 KM je pospeševanje solidno – različica s 150 KM potrebuje 8,5 sekunde do 100 km/h, kar je dovolj za mestno vožnjo in regionalne ceste.
Največja hitrost 150 km/h je dovolj za večino potreb, a na avtocesti se vseeno ne počuti tako suvereno kot večji električni avtomobili z zmogljivejšimi baterijami. Za mestno vožnjo je Renault 4 udoben in okreten, a ni tako zabaven kot nekateri manjši in lažji električni avtomobili. Znana je cena Renault 4 (2025)
Cena: Ko nostalgia postane predraga – znana je cena Renault 4 (2025)
In tu pridemo do največjega vprašanja – ali je Renault 4 vreden svoje cene?
Osnovna različica Evolution bo verjetno pod 30.000 €, a to pomeni manjšo baterijo, brez panoramske strehe in osnovno notranjo opremo. Če želite popolno opremljen Renault 4 s 150 KM, 52 kWh baterijo, dvobarvnim lakiranjem in odprto streho, cena hitro naraste na 38.000 €. Kar je za tovrsten avtomobil ogromna cena.
To pomeni, da Renault 4 konkurira modelom, kot sta VW ID.3 ali celo Tesla Model Y v ugodnih leasing ponudbah. S popolnoma drugačnimi tehničnimi lastnostmi.
Zaključek: Ljubezen na prvi pogled, a ne na dolgi rok
Renault 4 je vizualno privlačen, ponuja nekaj odličnih tehnologij in ima resnično močan retro karakter. A ko pogledaš podrobnosti, se hitro pokažejo kompromisi, ki jih je Renault sprejel. Predvsem sedaj ko je znana je cena Renault 4 (2025. )Notranja plastika pokvari premium občutek, prostornost ni dovolj velika, da bi res opravičila družinsko oznako, baterija pa je premajhna za dolge poti.
Če iščete mestni retro avto, bo Renault 4 odlična izbira. Če pa iščete pravi družinski električni avtomobil, ki bo kos daljšim vožnjam, boste verjetno našli boljšo alternativo za svoj denar.