Retro šarm, električni pogon in... pleten nosilec za bageto? Renault 4 E-Tech (2025) se vrača in ni ravno poceni. A morda prav zato še bolj mikaven. Znane evropske cene za legendarni Renault 4!
Znane evropske cene za legendarni Renault 4! Renault je za svoj ikonični R4 pripravil povsem električno reinkarnacijo – in z njo precej “ambiciozen” cenik. Osnovna različica “Urban Range” (40 kWh, 120 KM) se v Nemčiji začne pri 29.400 €, medtem ko zmogljivejši “Comfort Range” (52 kWh, 150 KM) skoči na 32.400 €.
Tri paketi opreme – Evolution, Techno in Iconic – sledijo jasni logiki: več udobja, več tehnologije, več evrov. Osnovni Evolution ponuja že kar solidno opremo (10-palčni infotainment z Google integracijo, vzvratna kamera), Techno dodaja navigacijo, indukcijsko polnjenje in bolj fancy oblazinjenje. Iconic pa gre še dlje: električni prtljažnik, ogrevani sedeži, pametni senzorji in detajli, zaradi katerih bo sosedje kar malo ljubosumni.
Cenovni preskok med paketi? Okoli 2.000 € med vsakim, kar pomeni, da vas lahko popolnoma opremljen Renault 4 stane tudi 38.000 €. Poglejmo še druge znane evropske cene za legendarni Renault 4. Oziroma podrobnosti.
Najbolj “šokantna” opcija? Streha. Pa še kaj.
Med več kot 600 kombinacijami dodatne opreme se skriva nekaj res zanimivih dodatkov – recimo električna platnena streha “Plein Sud”, ki R4 za hip spremeni v nekakšen kvazi-kabrio. Na voljo bo šele pozneje v letu 2025, in to le pri močnejši bateriji. Cena? Okoli 1.200 €.
In zdaj pridemo do prave francoske perverzije: pleten nosilec za bageto. Ne, ne šalimo se. Renault ponuja ta domiselni dodatek v sklopu “Refactory” linije 3D-tiskanih dodatkov. Ko si želite biti okoljsko osveščeni in kulturno rafinirani.
Kaj pa konkurenca?
R4 E-Tech se postavlja ob bok modelom, kot so Fiat 500e in Jeep Avenger, a ponuja več prostora in retro SUV karoserijo. Fiat je praviloma cenejši – včasih tudi 25.000 € z akcijami – a z manj dosega. Jeep Avenger – v marsičem identičen in resnični konkurent. Tudi v ceni.
Renault 4 se tako znajde med mestnimi retro električarji in “resnimi” električnimi crossoverji, kot so Fiat 600e, Jeep Avenger ali celo VW ID.3. S svojo ceno (do 38.000 €) skoraj že diha za ovratnik Tesli Model 3. Ampak hej – Tesla nima bagetnika, kajne?
In Slovenija? Dežela iz katere prihaja avtor tega zapisa …
Čeprav uradnega cenika še nimamo, vse kaže, da se bo R4 E-Tech pri nas začel pri okoli 30.000 €, s polno opremo pa švignil proti 40.000 €. Z vidika razmerja med ceno in uporabnostjo to pomeni kompromis – osnovni modeli niso ravno “družinski zvesti konjički”, a s šarmom in retro dizajnom ciljajo na srca (in denarnice) mestnih romantikov.
Ali nostalgija res upraviči ceno?
Renault 4 E-Tech (2025) ne skuša biti najcenejši EV, temveč najbolj karizmatičen. V dobi, ko si avtomobili vse bolj podobni, R4 izstopa – čeprav za to zahteva nekaj evrov več. Ampak če iščete nekaj, kar bo vsak dan malo polepšalo – in pri tem ne mislim samo na platneno streho ali infotainment – potem je morda prav Renault 4 vaš mali električni “joie de vivre”.
A brez rose na očeh: Renault je z novo “R4” resno udaril s tretjo generacijo svoje e-mobilnosti – a ne povsem tja, kjer bi moral. Realno? Baterija bi morala imeti vsaj 60 kWh, da bi bil R4 zares uporaben tudi izven mestnega mehurčka. Avtoceste mu ne dišijo, saj ni le doseg tisti, ki zmoti – tudi hitrost polnjenja DC (skromna) in manko 22 kW AC polnjenja (torej za doma in mestne polnilnice) puščata grenak priokus.
In potem so tu še varnostni pomisleki – R4 ni dobil vseh zvezdic na NCAP testu, kar je za družinsko usmerjen crossover s to ceno precejšnja rdeča luč. Varnost je bila Renault odlika sedaj pa je … no ja …
In ko že ravno govorimo o ceni: za skoraj enako vsoto lahko dobiš vstopni Tesla Model 3, ki ti da vse – doseg, varnost, tehnologijo… razen nostalgije. Ampak mogoče je prav to tisti francoski paradoks e-mobilnosti: voziti avto, ki ni popoln, a v njem vseeno najti tisto, česar ne znaš čisto razložiti – razen s preprostim “ker je pač kul”.
R4 je nazaj. In čeprav ni popolna, zna prepričati.