fbpx

ZX Moto 820 X: Je to norost ustanovitelja Kove Moto ali inženirska mojstrovina na treh valjih?

Zhang Xue se vrača z novo znamko, staro ambicijo in motorjem, ki po specifikacijah ne spoštuje hierarhije uveljavljene elite.

ZX Moto 820 X
Foto: Jan Macarol / Aimockup

Predstavljajte si scenarij: ustvarite uspešno podjetje, z njim pridete na reli Dakar, navdušite svet, nato pa ... preprosto odidete. In začnete znova. To ni scenarij za mehiško telenovelo, to je Zhang Xue. Človek, ki je svetu dal Kove Moto, se je vrnil z novo znamko ZX Moto in modelom 820 X. Sliši se sumljivo, kot tisti "zadnji poslovilni koncert" rock zvezdnikov, a ko pogledate specifikacije tega trivaljnega stroja, postane jasno: ta tip se ne šali. On je inženir, ki očitno sovraži dolgčas.

Bodimo brutalno iskreni. Kitajske znamke motornih koles so pogosto kot tiste poceni kopije ur na tržnici – od daleč izgledajo v redu, od blizu pa vidiš, da kazalci tečejo nazaj. Večina nas pusti hladne. A ZX Moto ni nastal v vakuumu korporativnih sestankov in kraje intelektualne lastnine. Njegov ustanovitelj, Zhang Xue, ni nekdo, ki bi samo risal logotipe v PowerPointu. Je inženir, ki je leta preživel globoko v drobovju pogonskih sklopov.

Foto: ZX Moto

In prav to se pozna pri ZX Moto 820 X. Namesto da bi nas na sejmu EICMA dolgočasil s futurističnimi koncepti iz plastelina, ki nikoli ne bodo videli asfalta, je pripeljal motocikel, ki izgleda, kot da bi ga lahko jutri zagnali in odpeljali. Brez “marketing bullshita”, samo kovina, guma in bencin.

Srce zveri: Trije valji, ki spremenijo pravila igre

Tukaj postane stvar zares zanimiva in kjer vsak pravi “petrolhead” dvigne obrv. Kitajski proizvajalci se običajno držijo preverjenih dvovaljnikov. Preprosto, poceni, varno. Zhang pa je rekel: “Ne, hvala, to je za amaterje.”

ZX Moto 820 X poganja vrstni trivaljni motor s prostornino 818,8 ccm. Zakaj je to pomembno? Ker trivaljniki ponujajo tisto sveto gralno točko med navorom dvovaljnika in vrtenjem štirivaljnika. Številke so za novinca na trgu skoraj predrzne:

  • Moč: 87 kW (117 hp) pri 11.000 vrtljajih na minuto.

  • Navor: 85 Nm (63 lb-ft) pri 9.000 vrtljajih na minuto.

  • Kompresijsko razmerje: 13:1.

Če te številke postavimo v kontekst – to ga postavlja naravnost v ring z evropsko aristokracijo, kot sta Triumph Tiger 900 ali MV Agusta Enduro Veloce. Za znamko, ki obstaja manj časa kot povprečna dieta, je to precej drzno. To ni motor za dostavo hrane; to je stroj, ki želi, da ga “tiščite”.

Oblikovanje: Funkcija pred poziranjem

Poglejmo ga. Ali spominja na koga? Seveda. Tisti kljun in stranske reže niso odkrivanje tople vode. A pri tem tipu motorja ne gre za modno pisto, ampak za preživetje. Prototip na EICMA je bil oblečen v peščeno barvo s prtljago, s čimer so jasno sporočili: “To ni igrača za Instagram vplivneže, to je orodje za potovanja.”

Ogrodje je preprost jeklen okvir z aluminijasto nihajno roko. Sedež je postavljen na višino 830 mm (32,7 in), medosna razdalja pa znaša 1532 mm (60,3 in). Kolo spredaj meri 19 palcev, zadaj pa 17 palcev. To je tista zlata sredina – dovolj stabilno za avtocestne hitrosti, ko bežite pred odgovornostjo, in dovolj okretno za makadam.

Vendar pozor pri teži. Suha teža (brez tekočin) znaša 218 kg (481 lbs). Ko dodate olje, bencin in svojo opremo, to ni ravno balerina. Je konkretna “baba”, ki bo zahtevala odločno roko. Če ste preskočili dan za noge v fitnesu, boste to tukaj obžalovali.

Foto: ZX Moto

Tehnologija: Analogni občutek v digitalnem svetu

Inženirski detajli kažejo, da Zhang razmišlja kot motorist, ki je že kdaj ostal sredi ničesar. Sistem vbrizgavanja goriva je Bosch, plin je elektronski (ride-by-wire), a pazi to – ima backup jeklene pletenice. To je genialno! To je tista vrsta paranoje, ki jo pri avanturističnih motorjih preprosto obožujem. Če vam sredi Mongolije crkne čip, imate še vedno mehansko povezavo.

“To ni samo še en kitajski motor. To je inženirska izjava človeka, ki je zapustil lastno podjetje, da bi stvari naredil po svoje, brez kompromisov upravnega odbora.”

Zaključek: Pripravite se na nov val

Enostavno bi bilo ZX Moto 820 X odpisati z zamahom roke in cinizmom, češ da gre za še en poskus z Vzhoda. Toda specifikacije, zlasti ta trivaljni motor, kažejo na nekaj drugega. Kažejo na ambicijo in tehnično znanje. Medtem ko se cene uveljavljenih motociklov vzpenjajo v stratosfero in nam prodajajo “status”, prihaja Zhang Xue z resno mehaniko.

Če bo ta stvar delovala tako zanesljivo, kot obljubljajo številke na papirju, in če bo cena prava (in verjetno bo znatno nižja od konkurence), potem imamo pred seboj potencialni hit. Seveda, brand heritage (dediščina znamke) je ničelna. Servisna mreža je vprašaj. A za tiste, ki kupujejo zmogljivost, zvok treh valjev in inženirski pogum, ne pa značke na rezervoarju, bi to lahko bila najbolj zanimiva novost leta. Svet motociklizma potrebuje točno takšne pretrese.

Dodatne Informacije

zxmotoglobal.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.