Jaguar je blagovna znamka, ki v zadnjem času meša štrene v premijskem razredu, kjer dominira nemška “sveta” trojica (Audi, BMW, Mercedes). S svojim značilnim britanskim slogom, ki je tako bistveno drugačen od nemškega, pomeni odlično alternativno in zanimivo popestritev premijskega segmenta. Jaguar XF je tako na dobri poti, da odreže svoj del pogače ter Audiju A6, BMW-jevi seriji 5 in Mercedes-Benzu razreda E pokaže, kaj zmore pravi britanec.
Do nedavnega Jaguar ni predstavljal resne nevarnosti “nemcem” v razredu poslovnih limuzin, a se to v zadnjem času bistveno spreminja. Leta, ko je Jaguar stagniral v lastništvu Forda, so mimo in indijsko lastništvo omogoča zadosti pritoka svežega kapitala, da je omogočen pospešen razvoj. Jaguarji niso le lepi in drugačni avtomobili, temveč vedno bolj resno držijo korak z nemško sveto trojico, ki se pregovorno vozi zelo podobno. Ne moremo trditi, da jih je Jaguar presegel, se jim je pa zelo, zelo nevarno približal in v segmentu, kjer je karizma velikokrat nakupni moment, celo presegel.
Jaguar XF je skoraj 5 metrov dolga limuzina, izstopajoča z dolgim motornim pokrovom, ki ga dopolnjuje skoraj kupejevska silhueta. Tudi zaradi “kupejevske” oblike in širokega koloteka avtomobil deluje izjemno športno. In nekje med to športnostjo in množico detajlov tako zunaj avtomobila kot v njem se skriva pravi britanski šarm.
V notranjosti Jaguar konservativno stavi na že preizkušene elemente, ki si jih deli z brati koncerna (Land Rover, Range Rover). Tako je na primer upravljalnik avtomatskega menjalnika okrogel gumb, ki več kot odlično nadomesti klasično prestavno ročico. Posebnost so tudi zračniki, ki se ob zagonu motorja odprejo in tako ustvarijo ambientalen trik brez primere.
Zaradi njegove velikosti ne gre dvomiti, da se bodo potniki v njem počutili udobno in da ne bo težav tudi na zadnji klopi, ki kljub nizki silhueti strehe ponuja zadosti prostora za visokorasle košarkarje. V zadku Jaguar XF skriva primeren prtljažni prostor, v katerega lahko zložite do 540 litrov prtljage, a je precej nizek in zato nekoliko manj praktičen.
A za tiste, ki potujete večinoma s kreditno kartico in brez otroških vozičkov, popolnoma dovolj velik. Skupne občutke dopolnjujejo dobri materiali, ki so povsem v razrednem vrhu.
V izjemno dolgem in markantnem nosu testnega vozila se je skrival 2-litrski dizelski štirivaljnik, ki bo vsaj pri nas najpogostejša izbira. S 177 britanskimi konjiči (132 kW) in dobro zalogo navora 430 Nm omogoča kombinacijo zadostne moči, da bo marsikateremu vozniku povzročal skomine in ga na trenutke delal (pre)pogumnega. Za tiste, ki želijo več športnosti, pa je na izbiro seveda tudi drugačna, močnejša konjenica. Pogon na zadnja kolesa mu štejemo v plus, ker se v povezavi s podvozjem odlično ujame in suvereno obvladuje cestne izzive. Jaguar XF se rad pelje hitro, kar je dokaz, da se v njegovih genih skriva pregovorna športna naravnanost. A je treba vedeti, da zaradi svojih zunanjih mer bolj kot cestne serpentine ljubi avtoceste in lahkotno križarjenje. In za Jaguarjevo limuzino se to tudi spodobi.
XF je predvsem dobra alternativa nemški sveti trojici. Je zadosti drugačen, da vas bodo opazili. Medtem ko se za BMW-jem serije 5 in tudi kakšnim Audijem 6 nihče več ne obrača, pa boste z Jaguarjem XF poželi dosti več občudovanja. Osnovo ceno nekaj nad 46.000 evrov lahko hitro začinite z veliko dodatki, in takrat Jaguar XF ni poceni. A se pri teh zneskih odloča predvsem srce. Zato bodite pogumni in čustveni. Izberite britanski šarm.
Infomat:
jaguarslovenija.si