fbpx

To je hrana, ki najbolj zasvoji

Znano je, da nas industrijsko pridelana hrana lahko zasvoji, zato so se znastveniki odločili narediti lestvico najbolj zasvojljivih živil. Vas zanima, kateri hrani se najtežje upremo in zakaj? Razkrivamo hrano, ki najbolj zasvoji.

Veste, katera hrana najbolj zasvoji? V svojem raziskovalnem članku mladi raziskovalci iz Univerze v Michiganu pišejo, da ima industrijsko pridelana hrana podoben vpliv na zasvojenost kot prepovedane droge, pomemben dejavnik pri tem pa so maščobe in prečiščeni ogljikovi hidrati, ki jih naše telo hitro sprejema. Avtorji raziskave so dejavnike zasvojenosti z določenimi živili opredelili tako: “Izguba nadzora nad uživanjem, nadaljnje uživanje določene hrane kljub negativnim posledicam na telo in nezmožnost zmanjšanja uživanja določenih živil kljub želji po tem.” Svoje domneve so potrdili s pomočjo 504 prostovoljcev v raziskavi.

Kateri nezdravi hrani se najtežje upremo?
Kateri nezdravi hrani se najtežje upremo?

Sodelujoči v raziskavi so morali med dvema hranama ali pijačama na slikah izbrati tisto, za katero menijo, da jih bolj zasvoji in bi se ji težje uprli. Ni presenetljivo, da so večinoma izbrali tisto hrano, ki vsebuje več maščob in ima višji glikemični indeks (hrana, ki se hitreje spreminja v krvni sladkor).

Po rezultatih raziskave sodeč nas najbolj zasvoji čokolada, sledita pa ji sladoled in pomfrit. Ker pa raziskovalci niso bili prepričani, ali so zares našli hrano, po kateri najbolj hrepenimo in se ji težko upremo, so raziskavo ponovili z vprašalniki na spletu, tokrat z večjim in bolj reprezentativnim vzorcem. Na prvem mestu preprečljivo vodi pica, sledita pa ji, kot se je pokazalo že pri prejšnji raziskavi, čokolada in ocvrt krompirček.

PREBERITE ŠE: Hrana za energijo: hrana, ki vam bo dala več energije

Zanimivo pa je, da na slikah s hrano in pijačo, med katerimi so sodelujoči v raziskavi izbirali, ni bilo kave, bila pa je voda, pa tudi kumare in fižol. Očitno bo kava morala počakati na naslednjo raziskavo.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.