fbpx

Ženevski međunarodni sajam automobila 2015. – 85. izložba budućnosti automobilske industrije

Za ljubitelje automobila prvi dani ožujka uvijek su uzbudljivi, jer počinje jedan od najvažnijih događaja u autoindustriji - Geneva International Motor Show (međunarodni sajam automobila). Ovogodišnji sajam automobila broji 85 u svojoj 110-godišnjoj povijesti i impresionira prezentacijama vizionarskih vozila budućnosti i novih modela koji će na ceste stići u narednim mjesecima. Pregledali smo neke važne inovacije za vas.

Sajam automobila u Ženevi (Salon International de l’Auto Geneva) oz. Mednarodni  avtosalon Ženeva letos gosti več kot 220 razstavljalcev, ki so na ogled množicam pripeljali 900 razstavnih eksponatov. Prav revolucionarnih novosti letos ni toliko kot ponavadi, so pa proizvajalci poskrbeli za kopico odličnih konceptov, ki nas uspešno popeljejo v prihodnost avtomobilizma. Za vas smo povzeli in zbrali tistih nekaj najpomembnejših.

Superšportniki na sterodih & koncepti

Marka Aston Martin je v Ženevo pripeljala ultimativnega Vantage GT3, ki pod motornim pokrovom skirva 592 konjev, ki jih iztisne iz V12 motorja. Vaš bo lahko že za nekaj več kot 340.000 evrov. To pa še ni vse, predstavili so tudi Vulcana, ki ga lahko označimo za hiperavto z več kot 800 konjskimi močmi. Slednji bo izdelan v izjemno malem številu in le za izbrane zbiralce.

Audi nam nikoli ne ostane dolžan in vsako leto pripelje vsaj en odličen koncept. Tokrat koncept Audi Prologue Avant nakazuje prihodnost karavanskih modelov te znamke z novimi smernicami. Pred časom pa je že pokazal Audi Prologue Coupe.

Tako je Audi močno osvežil svojega R8, paradnega konja v razredu super športnikov, ki si mnogo tehničnih detailov deli z bratom – Lamborghini Huracanom in v drugi generaciji prihaja s stalnim pogonom na vsa kolesa. Je še ostrejši in drznejši.

Bentley se z GT concept – študijo dvosedežnika podaja tja, kjer sta danes Aston Martin in Ferrari. Bugatti pa proslavlja in se hkrati poslavlja od Veyrona z izvedenko La Finale, ki bo zadnji prodani Veyron in prav zaradi tega nekaj posebnega. Ferrari je pripeljal 488 GTB, naslednika legendarnega Ferrarija 458 italija, ki navduši z V8 motorjem, ki mu pomaga turbo. S 660 konjskimi močmi ga vidimo ob boku McLarna 675LT, prav tako predstavljenega na avtosalonu.

Slednji je na sejem pripeljal še brutalnega McLaren P1 GTR, ki pod pokrovom motorja skriva 986 konjskih moči in ima zbirateljsko visoko končno ceno 2.7 milijona evrov.

Lotos je predstavil prenovljeno Evroro 400, ki obljublja več vozniških užitkov.

mercedes pa svoje oboževalce draži z AMG GT3, ki predstavlja mokre sanje vsakega ljubitelja znamke z zvezdo ter terenskim G500 4×4, ki mu v offroad svetu ni para.

Porsche se baha z legendarno 911-ico z oznako GT3 RS ter njenim manjšim bratom Caymanom GT4.

V družinski “garaži”

Pustimo svet superšportnih avtomobilov in poglejmo kaj iz Ženeve bomo lahko zapeljali v našo “družinsko” garažo. Audi hitre očete draži z različico Audi RS3, po vsej verjetnosti eden najbolj vročih “hot hatch-ov” letošnjega salona s 362 konjskimi močmi in pospeški od 0 do 100 km/h pospeši v pičlih 4.3 sekunde. BMW je v živo pokazal novo serijo 1 tako v 5-vratni različici kot 3-vratni različici.

In “napihnjenega” družinskega enoprostorca BMW-ja serije 2 Gran Tourer, ki premore dodatno tretjo vrsto sedežev in lahko gosti 7 potnikov. Edinstveno za BMW.

Blagovna znamka DS se je končno “znebila” blagovne znamke Citroen in postala samostojna avtomobilska znamka. DS je tako predstavil rahlo prenovljenega DS5.

Ford nam je pokazal Focusa RS – tretjo generacijo najbolj zlobnega družinskega “hatchbacka” z besnim 316 konji.

Honda je predstavila strupeno Civic z oznako Type R ter legendarnega mestnega terenca – Hondo HR-V, ki bo na naše ceste zapeljala že poleti. Hyundai nadaljuje modelno ofenzivo in predstavlja pomlajenega i30.

Prav tako je v Ženevo pripeljal novega i20 coupe ter simpatičnega terenca Hyundai Tucson-a.

Land Rover je predstavil prenovljenega Range Rover Evoque, ki je po štirih letih dobil prenovljen obraz in nekoliko spremenjene linije.

Opel predstavio je najbolj divjo različico Corse, ki nosi oznako OPC. Obljublja 207 konjev, ki ji omogočajo da do 100 km/h pospeši v 6.3 sekunde in doseže 230 km/h končne hitrosti.

Renault si želi kupcev, ki so jim všeč višja vozila, zato vstopa na trg športnih tereneskih vozil s simpatičnim Kadjarom.

Šteta navdušuje z novo generacijo Škode Superb za katero smo si edini, da bo trn v peti tako Volkswagen Passatu, Audiju A6 ter Ford Mondeu.

Za hitre očete Škoda ponuja novo Octavio z oznako vRS z 227 konjskimi močmi, kot pravijo – najhitrejša škoda vseh časov. Strupeno! Toyota je pokazala prenovljenega Aurisa in Avensisa! Volkswagen ne počiva in nadaljuje usklajevanje in posodabljanje vseh modelov v svoji ponudbi. Volkswagen Touran je presenetil z izjemno dinamično pojavnostjo v svoji tretji generaciji.

Družbo mu dela novi Sharan, opremljen z novimi tehnologijami in varčnejšimi in čistejšimi motorji.

Volskwagen to je Passat namenil različico Sve staze, ki prinaša robustno zaščitno plastiko, pogon 4×4 ter mnoge “terenske” prilagoditve, ki bodo omogočale izlete na zahtevnejše terene.

Letošnji avtosalon si bo Volkswagen zapolnil tudi po osvojitvi lovorike Evropski avto leta 2015, ki jo je prejel za Volkswagen Passata.

Više informacija

Več informacij o posameznih modelih preveri na povezavah v okviru samega članka.

Spremljaj dogodek:
www.salon-auto.ch/en/

Sa vama od 2004

Od godine 2004 istražujemo urbane trendove i svakodnevno informiramo našu zajednicu sljedbenika o novostima u životnom stilu, putovanjima, stilu i proizvodima koji nadahnjuju sa strašću. Od 2023. nudimo sadržaj na glavnim svjetskim jezicima.