De første kjøretøyene som kunne kalles biler dukket opp så langt tilbake som i 1769, men siden eksperter ikke kan bli enige om dette, er det riktige året 1885, da forbrenningsmotoren dukket opp. I motsetning til mange oppfinnelser, ble ikke denne typen bil signert av en enkeltperson, da bidraget fra mange mennesker førte til det via en dampdrevet vogn. Den første bensindrevne bilen tilskrives Karl Benz, som introduserte en trehjulssykkel med et mindre forhjul som ble styrt av en spak i det nevnte året. Finn ut nedenfor hvem som laget den første slovenske bilen og hvilke biler som markerte forrige århundre.
Hvilken biler so zaznamovali prejšnje stoletje? Gotovo jih lahko naštejete kar nekaj, pa vendar morate biti res dober poznavalec jeklenih konjičkov, da bi znali našteti predvsem tiste iz prve polovice 20. stoletja. In če ste dober poznavalec smučarskih skokov, vam je predobro poznano ime Stanka Bloudka, s katerim povezujemo predvsem planiško skakalnico, t. i. Bloudks kjempeinne, katere rekord (novi in stari) držita Peter Prevc in Noriaki Kasai. Če to ve praktično vsak Slovenec, pa ne ve vsak, da Bloudek ni samo sinonim za skoke, saj ni izdeloval le skakalnic. Podpisal se je namreč tudi pod prvi slovenski avtomobil.
Leta 1933 je postal solastnik in konstruktor družbe Automontaža, ki je veljala za najstarejše avtomobilsko podjetje v Sloveniji. Ko je v lastništvo vstopil Bloudek, je podjetje predelovalo avtobuse in izdelovalo karoserijo za tovornjake. V Automontaži je Bloudek nato zasnoval in tudi izdelal prvi slovenski avtomobil, ki je nosil ime Triglav. Avtomobil z dvotaktnim DKW-jevim motorjem je stal tedanjih 40 tisoč dinarjev, a je žal ostal v fazi prototipa, ki se je javnosti predstavil leta 1934.
LES MER: Nissan Rogue Warrior: SUV født for snø
Katera vozila pa so zaznamovala svetovno zgodovino avtomobilizma? Avtomobile, ki so pustili največji pečat v prejšnjem stoletju, si lahko ogledate v nadaljevanju.
Avtomobili, ki so zaznamovali prejšnje stoletje: