fbpx

Bytest: Opel Meriva – en designoverhaling og en ny diesel gir den ny fart og nye vinger

Opel har fornyet sin minste MPV Meriva og gitt den mer eleganse i stil med de større insigniene. De fleste nyvinningene er i frontdelen, hvor nye lys og en maske kan skilte med, mens innvendige passasjerer blir møtt av en over gjennomsnittet romslig kabin og bagasjerom, som til og med litt «lukter» av et høyere segment. Dieselmotoren er også ny, noe som passer den perfekt.

Prenovljena Opel meriva je bila spomladi v okviru kozmetične prenove deležna oblikovnih sprememb, ki jo naredijo še bolj elegant og henne približajo større sestrski Insigniji. To zajema večjo in bolj impozantno motorisert masken gjelder også novim logotipom znamke, prednja svetila in odbijač z annerledes kromirano obrobo meglenk. Taisti motiv pa se ponovi še na zadku, kjer najdemo drugačno grafiko zadnjih luči, prav tako z dodano konkretno količino kroma.

Da pa bi v korak z ostro konkurenco v segmentu lažje vozila tudi na področju motorizacije pa so ostareli 1,7-litrski dizelski motor, zamenjali z mnogo naprednejšim 1,6-litrskim, ki kar prekipeva od moči in se merivi ob bolj polni obremenitvi tudi odlično poda.

S prenovo je meriva dobila ravno dovolj svežega pompa, za nadaljnji enakovreden boj z vedno ostrejšo konkurenco v segmentu majhnih enoprostorcev, po drugi strani pa ponovno deluje moderneje in v skladu s časom.
S prenovo je meriva dobila ravno dovolj svežega pompa, za nadaljnji enakovreden boj z vedno ostrejšo konkurenco v segmentu majhnih enoprostorcev, po drugi strani pa ponovno deluje moderneje in v skladu s časom.

Drugače pa je meriva ohranila vse svoje značilnosti, glede pravilne kvadratne oblike potniške kabine, ki za seboj potegne nadpovprečno prostorno potniško kabino in prtljažnika s pomočjo številnih uporabnih pritiklin, kakršen je še izboljšani sistem vodil na podaljšku sredinske konzole – Flex rail pa tudi zgledno prilagodljivo notranjost.

Spremembe diskretne, a pomembne

Drugače pa znotraj velikih oblikovnih sprememb ni opaziti, saj so materiali in notranja razporeditev ostali praktično nespremenjeni, bolj vešči bodo opazili da se na vrhu sredinske konzole nahaja nov osrednji zaslon večjega premera, ki ga predhodnica ni premogla, ta pa služi za prikazovanje podatkov navigacijske naprave in parkirne kamere (poleg ostalega seveda), je pa seveda to del opreme za doplačilo, tako da vse merive tega uporabnega pripomočka nimajo (nujno) že v osnovni opremi.

Ta dodatek je Meriva nedvomno potrebovala, saj trendi v tem segmentu to že dobesedno narekujejo, konkurenca pa je to zmožna ponuditi tudi za nekoliko manj denarja ali v paketu ponuditi še povezavo s spletom. To naj bi sicer kot del sistema intelink ponujala tudi meriva, vendar je veliko bolj zapleteno oziroma povezano z določenimi telefoni in ne mobilnim operaterjem, kot pri konkurenci. Ponuja pa meriva poslušanje digitalnega satelitskega radija og bruk številnih aplikacij, recimo poslušanja “podcast” audio in video datotek, spletne navigacije in še česa. Več je tudi kroma v prvi sedežni vrsti ali bolje rečeno na armaturni plošči, kar pa bodo opazili le najbolj zvesti pripadniki merive oziroma Opla.

Notranjost je skoraj identična tisti pri modelu pred prenovo, najbolj opazna sprememba pa sta nov osrednji zaslon večjega premera in pa nekoliko večja količina kroma okoli zračnikov in še kje.
Notranjost je skoraj identična tisti pri modelu pred prenovo, najbolj opazna sprememba pa sta nov osrednji zaslon večjega premera in pa nekoliko večja količina kroma okoli zračnikov in še kje.

Prostornost z velikim P

Glede prostora merljivih razlik praktično ni, roko na srce pa to niti ni bilo potrebno. Še vedno namreč ponuja razredno nadpovprečnih 1.500 litrov prostornine ob povečanem prtljažniku, obenem pa je rom pohvalno kvadratne in pravilne oblike, kar olajšuje nalaganje in uporabnost prtljažnega prostora.

LES MER: Opel Adam S – oziroma kako se osvoji Evo!

Tudi glede prilagodljivosti meriva velja za enega boljših predstavnikov, saj so prej omenjeni sistem flex rail še izboljšali in po novem ponuja še lažje in bolj intuitivno rokovanje in številne uporabne predale pod njim, vse skupaj pa je lepo začinjeno še s prijetno ambientalno osvetlitvijo, ki še nekoliko dvigne imidiž potniški kabini.

Velik osrednji zaslon na vrhu "armaturke" žal ni ni občutljiv na dotik, zaradi česar rokovanje z njim ni najbolj intuitivno. Je pa dobrodošel pripomoček za navigacijo in vzvratno kamero, s seznama opreme za doplačilo.
Velik osrednji zaslon na vrhu “armaturke” žal ni ni občutljiv na dotik, zaradi česar rokovanje z njim ni najbolj intuitivno. Je pa dobrodošel pripomoček za navigacijo in vzvratno kamero, s seznama opreme za doplačilo.

Pri opremi toplo – hladno

Glede opreme je še vedno tako, da se velja odločiti za paket cosmo ali največ kakšnega pod njim, saj (šele) ta ponuja vse kar pričakuješ v tem segmentu, pa še vedno bo po kakšen priboljšek potrebno vsaj pogledati na seznam doplačil. Ta ponuja vse kar v tem segmentu pričakuješ in zahteva tudi malo bolj petična klientela, obenem pa paketi ponujajo tudi smiselne kombinacije, ki so na voljo po dokaj ugodnih cenah. Na seznamu doplačil pa smo vseeno pogrešili sedaj že “slavne” AFL ksenonske žaromete, ki jih sicer meriva premore, vendar ti poleg LED dnevnih luči, svetijo v halogenski in ne ksenonski tehniki. Čeprav ti omogočajo sledljivost snopa vrtljajem volana, pa zmore konkurenca na tem področju ponuditi tudi več. Malenkost pa zmoti tudi dejstvo, da so pri najdražjem paketu opreme serijska le parkirna pomagala zadaj, za tista spredaj in vzvratno kamero, pa je tako kot za tovarniško navigacijo potrebno dodatno seči v žep.

Prtljažnik še vedno pospravi od 400 pa vse do 1.500 litrov prtljage, uporabnost pa še povečata pravilna oblika ter ob podrtju sedežev povsem ravno dno, pod katerim se skriva še velik uporaben predal.
Prtljažnik še vedno pospravi od 400 pa vse do 1.500 litrov prtljage, uporabnost pa še povečata pravilna oblika ter ob podrtju sedežev povsem ravno dno, pod katerim se skriva še velik uporaben predal.

Pod pokrovom nov dizelski biser

Pod pokrovom se je vrtela zadnja motorna pridobitev in sicer 1,6-litrski CDTi dizel, ki proizvede 100 kW in 320 Nm navora, v primerjavi s predhodnim (veliko starejšim) 1,7-litrskim agregatom, pa je veliko bolj kultiviran, močnejši in obenem bolj ekonomičen. Motor se merivi resnično dobro poda, saj je zgledno zmogljiv in ponuja odlične medpospeške in poskočnost. Škoda le, ker ob zagonu zakašlja kot kakšen strastni kadilec tobaka, saj ga ob zagonu spremlja neugleden trušč, tako da izgleda, kot da ima motor za sabo že kar nekaj let in na deset tisoče prevoženih kilometrov.

Motor se sicer po nekaj sekundah umiri, ampak vtis, ki ga na okolici pusti, ostane. Motorju so namenili tudi prenovljeni šeststopenjski ročni menjalnik, ki je lepše in tišje prestavlja kot predhodni, obenem pa je ročica menjalnika bolj natančna od tiste prej, je pa res da smo prestavljali tudi že hitrejše in bolj natančne. Zelo toplo- hladno pa se obnaša sistem start&stop, ki včasih brez razloga odpove poslušnost in zahteva, da voznik ponovno zažene motor, kar zna biti irriterende, če ne tudi nevarno. S testnim vozilom smo v različnih režimih uporabe porabili okoli šest litrov goriva, bolj kot se tehtnica nagiba v prid primestni vožnji in manj mestni uporabi, pa se forbruk starter spuščati pod mejo šestih in proti petim litrom, če pa vozilo priganjate po AC, pa boste namerili okoli 6,5 litrov, veliko težje pa tudi več kot sedem litrov.

V drugi vrsti lahko s pomočjo nadaljevanja sistema flex rail z le nekaj potezami zadnjo klop spremenite v dva foteljasta sedeža in poslovnim limuzinam podoben sredinski naslon za roke. Enostavno, priročno, pohvalno.
V drugi vrsti lahko s pomočjo nadaljevanja sistema flex rail z le nekaj potezami zadnjo klop spremenite v dva foteljasta sedeža in poslovnim limuzinam podoben sredinski naslon za roke. Enostavno, priročno, pohvalno.

Cena visoka, a so tu še popusti

Pogled na cenik razkrije še dejstvo, da meriva ni najcenejši model v ponudbi, a ko v enačbo vključimo tudi dejstvo, da je pod pokrovom motor, s katerim bi več kot dobro shajali tudi v zafiri tourer je jasno zakaj je temu tako. 20 tisočakov se ne zdi preveč, se pa ta misel pojavi ob pogledu na polno ceno testnika, ki je presegla mejo 24 tisočakov. Ampak tu je treba dodati, da vam trgovec ob obisku salona na to, ponudi še kar konkreten popust, tako, da je pred odločitvijo nujno obiskati trgovca, saj poste po moje prijetno presenečeni. Tudi mi smo bili nad prenovljeno merivo, saj gre za moderno oblikovan manjši enoprostorec z všečno nin prilagodljivo notranjostjo in obilo prostora, ko dodamo še tale dizel, pa postane še pravi poskočnež, ki pa ni potraten ko je govora o porabi.

Mer informasjon

Mer informasjon:
 www.opel.si/meriva

Prisen på testkjøretøyet i henhold til prislisten: 19.448 evrov (osnovni)/ 24.158 (testni)

Med deg siden 2004

Fra år 2004 vi undersøker urbane trender og informerer vårt fellesskap av følgere daglig om det siste innen livsstil, reiser, stil og produkter som inspirerer med lidenskap. Fra 2023 tilbyr vi innhold på store globale språk.