fbpx

”Lep je dan” ali Rožnati oktober – svetovni mesec boja proti raku dojk

Rožnati oktober je svetovni mesec boja proti raku dojk- najpogostejšem raku pri ženskah pri nas in sploh najpogostejšem malignem obolenju žensk v razvitem svetu-, ki ga bo Europa Donna, združenje za boj proti raku dojk, spet izkoristila za osveščanje, s katerim želijo opozoriti na bolezen in poudariti pomen pravočasnega odkrivanja. Najboljša preventiva? Zdrava prehrana, ustrezna telesna aktivnost in pozitivna naravnanost.

V rožnatem oktobru (15.10 Det er dan zdravih dojk) potekajo številne aktivnosti, ki jih letos najdemo pod geslom ”Lep je dan”, ki ga je pospremila serija fotografij in videoklipp z glasbeno podlago istoimenske skladbe Anje Rupel. V njem nastopajo ženske, ki so se že srečale z diagnozo raka na dojkah in plesalci plesne šole Bolero. Glavno sporočilo je, da je lahko vsak dan lep in življenje polno, četudi se spopadaš z boleznijo.


Na raka na dojkah zopet opozarjajo tudi rožnate pentlje, ki so simbol boja proti temu malignemu obolenju že od devetdesetih let. Redno in pravilno samopregledovanje je najboljše ”zdravilo”. Ker vzroka še niso odkrili je to edini ključ do uspeha. Dojke si je treba natančno pregledati 7 do 10 dni po štartu menstruacije, ako te ni, na določeni dan v mesecu. Ker pa nam to rado zdrsne s spomina in je lahko usodno, je tu applikasjon (Android, iOS og Windows telefon) ki vam omogoča nastavitev mesečnega opomnika, nazoren prikaz samopregleda in naslove spletnih strani ter telefonov, ki imajo na zalogi uporabne Informasjon.

LES MER: Oktoberfest: øl, kringler og bra klyving

Če lahko vsak dan pregledujemo statuse na Facebooku in Twitterju, lahko isto vsaj enkrat na mesec storimo na dojkah. Ker če kaj zamudimo na socialnem omrežju nas ne bo konec, v tem zadnjem primeru pa… Rak je ozdravljiv, a le če ga zatremo v kali.

Mer informasjon

Mer informasjon:
www.roza-oktober.si

Med deg siden 2004

Fra år 2004 vi undersøker urbane trender og informerer vårt fellesskap av følgere daglig om det siste innen livsstil, reiser, stil og produkter som inspirerer med lidenskap. Fra 2023 tilbyr vi innhold på store globale språk.