Den nye Mercedes-Benz E-Klasse er Mercedes' viktigste aktivum i den øvre klassen av forretningssedaner og absolutt den viktigste bilen i 2016. Den ser kjent ut, noe som ikke er en dårlig ting, siden den tar opp designretningslinjene til C-en. og S-modeller Bare noen timer før starten av en av de største nordamerikanske bilutstillingene til NAIAS-salongene i Detroit, er praktisk talt alt kjent om ham.
Nye Mercedes-Benz razred E je inspiracijo za svojo pojavnost vsekakor podedoval od manjšega brata Mercedes-Benz razred C in družinskega zastavonoše razreda S. Oblikovni jezik, ki ga je začrtal Slovenec Robert Lešnik, tako živi tudi v najnovejšem izdelku te blagovne znamke, po principu, da uspešnice nikakor ni pametno spreminjati. Čeprav si je marsikdo želel, da bi bil novi razred E vseeno že znanilec oblikovnih smernic nove generacije, saj v prenovljeno paleto Mercedes-Benz prihaja pravzaprav zadnji, se to ni zgodilo.
Kako zelo pomemben je novi Mercedes-Benz razred E, govori dejstvo, da so v Stuttgartu pravzaprav vse stavili na eno kocko in v razred E vgradili tudi tisto, česar niso pokazali še nikoli. Tudi zato naj bi bil novi Mercedes-Benz razred E pametnejši od zastavonoše razreda S, saj v ta avtomobilski razred prinaša popolnoma novo generacijo pomagal za avtonomno vožnjo oziroma tako imenovanih asistenčnih sistemov. Ti so tako napredni, da je novi razred E z njimi vsekakor močan znanilec prihodnosti. S tem pa želijo pri Mercedes-Benzu doseči in preseči svojo konkurenco, kot so BMW 5-serien, Audi A6, Jaguar XF in novi Volvo S80.
Oblika je, kot pritiče razredu E – konservativna z znanim oblikovnim slogom, ki ga je pred tremi leti pravzaprav začrtal klasse S. Formula oblike, ki je vsekakor požela navdušenje, torej živi tudi v pričujočem modelu. Na voljo bo, kot je v navadi, vizualno karakterno razlikovanje modelne palete, ki bo vidno na prednji maski in je v dveh različnih izvedbah; v bolj športni, ki nosi oznako Avantgarde, in v klasično poslovni Exclusive. Od teh osnovnih oblikovnih “idej” pa se bo zgodba nadaljevala tudi v notranjosti, kjer avtomobil s paketno opremo pokaže svoje različne obraze.
Innsiden občutek glamurja sledi zunanjosti in razredno pomeni velik preskok tudi na ravni materialov in kakovosti izdelave. Poznavalci bodo takoj opazili, da je podobnost med til klasse S og nye Mercedes-Benzom razred E velika. V notranjosti navdušijo določeni detajli, ki jih ne gre spregledati. Tako bo ambientalna svetloba v kar 64 tonih. Seveda si boste svojega lahko izbrali sami. Vaša ušesa bo razvajal zvočni 3D-sistem, pred vami pa se bo za doplačilo bohotil kar 12,3-inčni digitalni prikazovalnik informacij.
V Evropi ob startu novega Mercedes-Benza razred E ponujajo tri motorje. Tisti z oznako E200 je 4-cilindrični bencinar, ki zmore iz sebe iztisniti 184 konjev in ponudi 300 Nm navora, dizelski z oznako E220 d, s 195 konji in 400 Nm navora ter močnejši E350d. Vsekakor se bo tej paleti pridružil tudi kakšen močnejši bencinski motor, prav tako hibrid – ta bo nosil oznako E350 h in bo ponudil kombiniranih 294 konjev.
Tipično za Mercedes-Benz pa je vsekakor poimenovanje novega asortimana varnostnih sistemov in asistenčnih pomagal vozniku. Tako prvič predstavljajo sistem, ki je poimenovan kar “Drive pilot”, kar bi skoraj lahko prevedli v besedno zvezo avtopilot. Sistem bo voznik lahko aktiviral na avtocesti do hitrosti 210 km/t, vozilo pa naj bi po besedah predstavnikov “samo vozilo” do preklica pooblastil. Seveda bo tudi zaradi tega sistema novi Mercedes-Benz razred E parkiral popolnoma samostojno, brez voznika v avtomobilu, in sicer z upravljanem daljinskega upravljalnika.
Mercedes-Benz skozi svojo zgodovino vselej uveljavlja trende na področju avtomobilske industrije. Po videnem lahko sklepamo, da bodo tovrstni sistemi asistenčne vožnje v prej kot v 10 letih del standardne opreme v vozilih, ki so dosegljivi tudi navadnim smrtnikom. S takšnimi potezami in inovacijami nam Mercedes že danes ponuja potovanje v prihodnost.
Mer informasjon:
mercedes.si