Nya BMW M5 accelererar från 0 till 100 km/h på ynka 3,4 sekunder och gömmer 600 tyska hästar under huven, vilket utlovar en topphastighet på 305 km/h.
BMW M5 je tu! Čakanja je konec! Za vse ljubitelje blagovne znamke z modro značko predstavlja BMW M5 božanstvo, tisto nekaj, kar se zgodi le vsakih 7 let. Reinkarnacija absolutnega božanstva ceste. In BMW je tokrat presegel vsa pričakovanja ter ljubiteljem ponudil tisto, kar so zahtevali. Oziroma tisto, kar je zahteval razvoj. Elektrika namreč pošteno diha za ovratnik dobri stari klasiki.
Seveda gre za najboljšega vseh časov. O tem ni dvoma. Inženirji so vzeli srce starega in iz njega z novimi prijemi iztisnili več. Srce še vedno poganja 4,4-litrski biturbo V8, i vilken M5 (2018) pomeni kar 600 hästkrafter oziroma (447 kilovatov), ki so na razpolago med 5600 och 6700 vrtljaji na minuto, ter kar 750 Nm navora. Slednja številka je občutno višja v primerjavi s prejšnjim modelom, ki je zmogel le 677 Nm.
Z dodatnimi 25 konji tako zmore pospešiti od 0 till 100 km/h i ett nafs 3,4 sekunder in bo vsekakor sebe gnal do končne hitrosti 305 km/h, če odstranite blokado, ki je tovarniško nastavljena na 250 km/h. Moč na cesto prvič serijsko prenaša na vsa 4 kolesa prek sistema M xDrive, pri katerem pa je še vedno mogoče nastavit različne programe. Tudi zato boste še vedno z njim lahko risali krofe. BMW je pri M5 na veselje cestnih divjakov ohranil možnost gnanja konjičev na le zadnji par koles – v programu 2WD je pogon le zadaj. Avtomatski menjalnik je serijski in kot že v navadi 8-stopenjski. Seveda ima standardne programe, kot jih poznamo pri vseh sodobnih bavarcih – Efficient, Sport in Sport Plus.
Zunanjost sledi že videnemu in pričakovanemu. Subtilna, a opazna razlika s prejšnjim modelom. Zdi se, da precej povzema tudi po modelu M2, predvsem v delu prednjega difuzorja. Avtomobil izpade mogočnejši in za odtenek večji od predhodnika. Vsekakor z dizajnom te generacije 5 nimamo prav nobenih težav. Serijsko so na voljo 19-tums hjul iz lahke litine, z možnostjo 20-palčnih platišč, v obeh različicah obuta v pnevmatike Michelin Pilot Sport. Vsekakor ne dvomimo, da bo večina posegla po večjih platiščih, saj avtomobilu dodajo nekaj vizualnega čara. Večje je tu tudi lepše!
På BMW kot po navadi nič ni brezplačno. Tako je spisek dodatne opreme vašega M5 lahko toliko dolg, kolikor imate tolerance na vašem računu. Kupci se lahko odločijo za zavorne kolute iz keramike, ki skupno težo zmanjšajo za kar 23 kilogramov. Na splošno je avto od predhodnika lažji za kar 90 kilo. Deloma tudi zaradi uporabe ogljikovih vlake, različnih polimerov in novodobnih spojin ter veliko aluminija. Karoserija naj bi bila tudi precej bolj toga kot pri predhodniku.
V notranjosti se nadaljujejo športni detajli, kot so poseben M5 volan, sedeži in oblazinjenje, ki skozi skupek vseh stvari dajejo še bolj športen občutek. Karbon in ogljikove spojine so vidne tudi v kabini skozi množico detajlov, kar še bolj poudari občutek športnosti.
Na splošno se zdi notranjost M5 izjemno dodelana in takšna, kot smo jo tudi pričakovali. Občutke futurizma poudari velik zaslon, ki seveda deluje tako na dotik kot preko BMW-systemet iDrive. Ne manjka pa niti upravljanje z gestami.
Nya BMW M5 bo na voljo za dobrih 117.900 evrov. Naročite ga lahko od septembra, a ga boste po vsej verjetnosti prejeli šele spomladi 2018. M5 First Edition, ki ga vidite na slikah, bo narejen v omejeni seriji 400 primerkov in bo na voljo kupcem po vsem svetu. Tovrstna barvna izbira pa vas bo stala dodatnih 19.500 evrov. Veliko ali malo? Odgovor prepuščam vam. Pri tem avtomobilu tako ali tako nič ni racionalnega. Le ljubezen na prvi pogled, ki je popolnoma logična. V živo si ga bomo ogledali na avtomobilskem salonu v Frankfurtu.
Galerija slik: BMW M5 (2018)
Mer information:
bmw.si