Proizvajalci avtomobilov si že od nekdaj belijo glavo s tem, kako ustvariti kar najbolj varčen in cenovno dostopen avto in ekološke polemike so to le še okrepile. Idej, ki gredo proč od nafte je veliko, a ko pridemo do najmanjšega skupnega imenovalca, torej, kaj je tehnično izvedljivo, ko je cena pomembna, večina konceptov ostane samo to- koncept. Zato smo, namesto v prihodnost, pogledali v preteklost in sedanjost in potegnili (tudi z naftalina) ven najbolj varčne avtomobile, ki jih vozimo. Predstavljamo
Vse višje cene goriva v kombinaciji z recesijo so nas prisilile, da smo se začeli ozirati h bolj ekonomičnim avtomobilom, ki so obenem eden pomembnih koščkov v sestavljanki Kjotske politike. Če želimo doseči ekološko raven, ki smo si jo zadali, brez sprememb v avtomobilski industriji ne gre. V tem oziru nastajajo koncepti, ki pa na masovni ravni (še) niso izvedljivi, saj je tehnologija še predraga, zato se moramo zanašati na avtomobile, ki so že na sceni. In tudi tu se že najde kar nekaj primerov, ki naravi pustijo, da lažje diha. Poglejmo si jih.
10. Chevrolet Sprint (1986)
Mogoče boste na tega Sprinta prej naleteli na odpadu kot na cesti, a dejstvo je, da je ta model, ki je kasneje postal Geo Metro, varčen tudi glede na današnje standarde.
Poraba goriva (kombinirana vožnja): 4,9 l/100 km
9. Ford Fusion Energi (2013-2015)
Fusion, kot že samo ime izda, je združitev, ali bolje kombinacija, v tem primeru elektromotorja in 2,0-litrskega bencinarja. Sicer brez pomoči bencinskega motorja ne zdrži toliko kot so sprva trdili pri Fordu (tj. 100 km), a številke, ki jih dosega, so vseeno precej impresivne.
Poraba goriva (kombinirana vožnja): 4,6 l/100 km
8. Toyota Prius (2010-2015)
Prius ne rabi posebne predstavitve, saj je sinonim varčnega avtomobila, k čemer poleg tistega pod pokrovom prispeva tudi vsebnost bioplastike, zaradi česa je precej lažji kot večina vozil. Vsekakor zastavonoša v segmentu hibridnih avtomobilov.
Poraba goriva (kombinirana vožnja): 4,6 l/100 km
PREBERITE ŠE: Opel Astra GTC – V iskanju božičnih občutkov
7. Ford C-Max Energi (2013-2015)
Podobno kot Fusion, je tudi ta model izjemno varčen, sploh ob upoštevanju, da z regenerativnim zavornim sistemom reciklira kar 95% energije, ki se sicer izgubi med zaviranjem, v energijo, ki jo lahko porabi za vožnjo.
Poraba goriva (kombinirana vožnja): 4,6 l/100 km
6. Toyota Prius C (2012-2015)
Prius C je mestna različica Priusa in je v bistvu Toyota Yaris na hibridni pogon. Ker je lažji je tudi poraba manjša kot poraba večjega brata (4,4 proti 4,6l/100 km). Je ena boljših izbir za potikanje po natrpanih in ozkih mestnih ulicah.
Poraba goriva (kombinirana vožnja): 4,4 l/100 km
5. Honda Insight (2000-2006)
Insight je bil prvi hibrid, ki je dosegel ameriški trg. Ta dvosed proizvaja elektriko prek zavornega sistema in polni baterijo. To pa ni njegov edini prispevek h varčnosti, saj se motor, če je avto v praznem teku, torej neaktiven, ugasne, h manjši porabi pa piskrček pristavi tudi ultralahka karoserija iz aluminija in plastike.
Poraba goriva (kombinirana vožnja): 4,4 l/100 km
4. Cadillac ELR (2014-2015)
Čeprav ga verjetno tu vmes niste pričakovali, pa si je tudi Cadillac ”umazal roke” z zeleno in sicer z modelom ELR. Ta se je javnosti prvič predstavil že leta 2009, leta 2013 pa se je končno izvil iz ”bube” (beri platforme) Chevrolet Volta in kmalu za tem zavil na trg.
Poraba goriva (kombinirana vožnja): 4,4 l/100 km
3. Toyota Prius Plug-In Hybrid (2012-2015)
Tretja generacija Priusa je prišla s parom Panasonicovih litij-ionskih baterij, ki omogoča hitrejšo in predvsem daljšo vožnjo na električni pogon kot njegovi predhodniki.
Poraba goriva (kombinirana vožnja): 4,1 l/100 km
2. Chevrolet Volt (2013-2015)
Kot Prius Plug-In se tudi Volt lahko polni prek navadne vtičnice gospodinjskega toka in je povsem električno vozilo, ki za vožnjo, daljšo od 60 kilometrov, preklopi na bencinski motor na električni generator. Hibrid ali ne (komu mar za semantiko), dejstvo je, da je super varčen.
Poraba goriva (kombinirana vožnja): 3,8 l/100 km
1. BMW i3 REx (2014)
Črka ”i” je postala eden najuspešnejših prodajnih prijemov, saj verjamemo, da se za imenom, ki se začne z ”i”, skriva inteligentna izbira. Čeprav to ni vedno res, pa je v primeru BMW-jevega električnega vozila i3 REx, za katerega Bavarci upajo, da je prvi v seriji vozil, ki v električnem načinu vožnje iz izpušne cevi ne spušča nobenih emisij.
Poraba goriva (kombinirana vožnja): 2,7 l/100 km
Povzeto in prirejeno po:
www.therichest.com