fbpx

2024 Dodge Charger Daytona EV: električni mišičnjak s povečano težo, a tudi adrenalinom

Adrenalin na električni pogon

Dodge Charger Daytona EV
Foto: Dodge

Prihaja nova generacija Dodge Chargerja, ki briše meje med klasičnimi in prihodnimi avtomobilskimi ikonami. Z električnim srcem in mišicami, ki jih ne bi sramoval niti najbolj strasten ljubitelj bencinskih hlapov, 2024 Dodge Charger Daytona EV obljublja, da bo presegel vsa pričakovanja. Na seveda popolnoma maeriški način.

Leta 2024 bo Dodge začel s proizvodnjo svojega najnovejšega modela Charger Daytona, ki zastavlja nove standarde v svetu ameriških mišičastih avtomobilov. Na voljo bosta dve električni različici, R/T in Scat Pack, obe z dvojnim električnim motorjem in baterijo kapacitete 100,5 kWh, ki omogoča moč do 670 KM (496 kW) in doseg do 510 km. Toda Dodge Charger Daytona ni zgolj še en električni avtomobil; je dokaz, da se prava moč in strast lahko prenese tudi v električno dobo.

Dodge Charger Daytona EV
Foto: Dodge

Na voljo bosta dve izvedenki, R/T kot vstopni model z do 496 KM (368 kW) in Scat Pack kot vrhunec ponudbe zaenkrat z do 670 KM (498 kW), oba pa bosta moč prenašala na vsa štiri kolesa. Teža novega Daytona dosega 2.650 kg, a zahvaljujoč skoraj popolni 50/50 razporeditvi teže in največjemu paketu pnevmatik, ki so jih kdajkoli ponudili na tovarniškem Chargerju, obljublja izjemne vozne lastnosti. Kljub že omenjeni teži, ki je med tovrstnimi vozil izjemno visoka.

Dodge Charger Daytona EV

Daytona se ponaša s spremenljivo močjo, pri čemer Scat Pack značilnosti vrhunec z 670 KM (498 kW) in 850 Nm navora, medtem ko R/T ponuja 496 KM (369 kW) in 548 Nm navora. Vendar te številke dosežejo vrhunec le ob pritisku na gumb “PowerShot”, ki za 15 sekund dodaja 40 KM. Brez tega je moč omejena na 630 KM za Scat Pack in 456 KM za R/T.

Scat Pack in R/T modela 2024 Dodge Charger Daytona EV ponujata impresivne performančne številke, ki postavljajo nov standard v svetu električnih mišičastih avtomobilov. Scat Pack z maksimalno močjo do 670 KM (498 kW) in navorom 850 Nm obljublja bliskovit pospešek od 0 do 100 km/h v vsega 3,3 sekunde in četrtmiljski čas 11,5 sekunde. Ta model ne samo da zagotavlja adrenalinski užitek v vožnji, ampak s dosegom do 418 km na polnjenje dokazuje, da visoka zmogljivost in električna učinkovitost lahko gresta z roko v roki. Z najvišjo hitrostjo 216 km/h Scat Pack ni samo močan, ampak tudi hitrostno konkurenčen v svetu mišičastih avtomobilov.

Dodge Charger Daytona EV
Foto: Dodge

Po drugi strani R/T model, čeprav se morda zdi kot bolj zadržana opcija, ne zaostaja veliko za svojim močnejšim bratom. Z “zgolj” 496 KM (368 kW) in 548 Nm navora, R/T model od 0 do 100 km/h pospeši v impresivnih 4,7 sekundah, četrtmiljski čas pa znaša 13,1 sekunde. Kljub nekoliko nižji maksimalni moči v primerjavi s Scat Pack modelom, R/T doseže višjo najvišjo hitrost 220 km/h in hkrati ponuja še večji doseg do 510 km na polnjenje, kar ga dela izjemno privlačnega za tiste, ki iščejo optimalno razmerje med zmogljivostjo in praktičnostjo za vsakdanjo uporabo.

Charger Daytona ni namenjen le ravnim cestam, čeprav se je tam vedno dobro znašel. Z naprednim vzmetenjem, adaptivnimi blažilniki in sistemom priprave na dirko, ki omogoča hladnejšo začetno temperaturo baterije, Daytona obljublja izjemen nastop tudi na dirkališču. Poleg tega ponuja tudi sistem za driftanje in ‘Donut Mode’, kar poudarja njegov športni duh. In zapuščino.

Dodge Charger Daytona 2024 presega tradicionalne meje mišičastih avtomobilov, saj združuje električno učinkovitost z adrenalinom, ki ga pričakujemo od Dodge. Z močjo, ki spreminja pravila igre, in tehnologijo, ki postavlja nove standarde, predvsem kako težak ne bi smel biti športni avtomobil. Daytona dokazuje, da je prihodnost avtomobilske industrije svetla in vznemirljiva. Ter včasih nekoliko zmedena. Cena bo odsevala njegove visokotehnološke lastnosti in zmogljivosti, a za ljubitelje prave moči in inovativnosti bo Dodge Charger Daytona 2024 nedvomno vreden svoje vrednosti.

Zaključek naše poglobljene obravnave 2024 Dodge Charger Daytona EV razkriva mešane občutke. Medtem ko Dodge nedvomno postavlja mejnike v svetu električnih mišičastih avtomobilov z impresivnimi performančnimi številkami, obstajajo elementi, ki vzbuja določene pomisleke, še posebej za evropski trg. S težo, ki presega pričakovanja za približno 600 kilogramov, Charger Daytona EV stoji kot dokaz, da masivnost še vedno predstavlja izziv v prehodu na elektrifikacijo.


Kljub tej težavni teži pa ne gre spregledati inovativnih pristopov, ki jih Dodge vključuje v svoj najnovejši model. 400-voltna arhitektura polnjenja baterije ponuja uravnoteženost med zmogljivostjo in praktičnostjo, kar kaže na to, da so pri Dodgeu razumeli ključne elemente električne revolucije. Vendar pa se zdi, da je v procesu oblikovanja tega vozila morda zmanjkalo pozornosti za tri ključne pogoje, ki jih električna vozila zahtevajo za optimalno delovanje: lahka gradnja, aerodinamika in teža. Stvari, ki jih sicer že dosedaj ni upošteval Dodge Charger – ostajajo enako problematične.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.