Subaru je končno naredil korak v elektrificirano prihodnost – a po svoje. Novi Subaru Forester Hybrid 2025 združuje klasičen 2,5-litrski bokserski motor z električnim pogonom, kar pomeni več moči in boljšo porabo goriva, obenem pa ohranja simetrični štirikolesni pogon. Toda ali je to dovolj, da se postavi ob bok hibridnim velikanom, kot sta Toyota RAV4 Hybrid in Honda CR-V Hybrid?
Subaru pri hibridizaciji ne odstopa od svojih korenin, saj novi Subaru Forester Hybrid 2025 ohranja preverjeno zanesljivost in zmogljivost, ki sta že desetletja zaščitni znak znamke. Pod pokrovom se skriva 2,5-litrski atmosferski bokserski štirivaljnik, ki razvije 162 KM (121 kW) in 209 Nm navora, medtem ko električni motor prispeva dodatnih 118 KM (88 kW) in 270 Nm. Skupna sistemska moč znaša 194 KM (145 kW), kar zagotavlja dovolj dinamike za vsakodnevno vožnjo in brezskrbne izlete na zahtevnejše terene. Energijo črpa iz 1,1 kWh baterije, ki omogoča kratke vožnje na izključno električni pogon, a zaradi majhne kapacitete ni namenjena dolgotrajnemu brezemisijskemu načinu vožnje. Subaru ostaja zvest svojemu simetričnemu štirikolesnemu pogonu (AWD), ki ni bil žrtvovan zaradi hibridnega sistema, kar je ena ključnih prednosti tega modela.
Teža in oddaljenost od tal ostajata v terenskih okvirih
Dodatna teža električnih komponent znaša 136 kg, a skupna masa vozila kljub temu ostaja pod mejo 1.815 kg, kar pomeni, da Forester Hybrid ohranja svojo terensko prilagodljivost. Subaru pri tem ni sklepal kompromisov, saj oddaljenost od tal ostaja 220 mm, kar je identično klasičnemu Foresterju. To pomeni, da vozilo ostaja popolnoma pripravljeno na zasnežene ceste, blatne poti in izlete v naravo – ne glede na vremenske razmere ali zahtevnost podlage.
Poraba goriva: boljša, a še vedno ne vodilna
Subaru obljublja občutno izboljšanje porabe goriva v primerjavi s standardnim bencinskim modelom. V mestu naj bi Forester Hybrid porabil 6,7 l/100 km, kar je 40 % boljše kot pri klasični različici. Na avtocesti se poraba ustavi pri 6,9 l/100 km, kar pomeni 25 % izboljšanje. Skupni doseg s polnim rezervoarjem znaša do 935 km, kar je izjemen rezultat za SUV s stalnim štirikolesnim pogonom. Kljub napredku pa Forester še vedno ne dosega učinkovitosti glavnih konkurentov, saj Toyota RAV4 Hybrid in Honda CR-V Hybrid ponujata nekoliko boljše številke. A nobeden od njiju ne premore značilnega grgrajočega zvoka bokserskega motorja, ki je del Subarujevega šarma in edinstvene vozniške izkušnje.
Digitalna preobrazba notranjosti
Forester Hybrid prinaša tudi tehnološko posodobljeno notranjost, ki je najnaprednejša v zgodovini modela. Voznika pričaka 12,3-palčna digitalna instrumentna plošča z jasnimi in sodobnimi grafikami, ki ponuja vse ključne informacije na enem mestu. Infotainment sistem se ponaša z 11,6-palčnim pokončnim zaslonom na dotik, ki je bolj odziven in podpira Apple CarPlay ter Android Auto. Subaru ni pozabil na varnost, saj je serijsko opremljen s sistemom EyeSight, ki vključuje adaptivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakov in asistent za ohranjanje voznega pasu. Oblikovne spremembe so subtilne, a Forester Hybrid izstopa s posebno ekskluzivno barvo Daybreak Blue Pearl, ki je na voljo samo pri tej različici.
Je Forester Hybrid 2025 pravi hibrid za vas?
Subaru Forester Hybrid 2025 je vsekakor dobrodošla nadgradnja modela, saj prinaša boljšo ekonomičnost, naprednejšo tehnologijo in pri tem ohranja svojo prepoznavno robustnost. Kljub temu ni najvarčnejši hibrid v svojem segmentu in ne ponuja dolge električne avtonomije, kar bi lahko odvrnilo nekatere kupce, ki si želijo več brezemisijske vožnje. Cena še ni uradno potrjena, a pričakuje se, da bo nekaj tisočakov višja od klasične bencinske različice. Ključno vprašanje je, ali bodo kupci pripravljeni odšteti več za legendarni Subarujev karakter, simetrični štirikolesni pogon in preverjeno vzdržljivost, ki Foresterju že desetletja prinaša zvesto bazo uporabnikov.