Dovolj je bilo “value-pack” plastike. Če želiš elektriko z značajem, servisno mrežo in malo evropske ironije, spoznaj pet modelov, ki cenovno brenkajo po istih strunah kot Kitajci, a igrajo boljšo melodijo. To je naš seznam - evropskih nizkocenovnih električnih avtomobilov.
Ker nizka cena ni vse – a pri kupcu pomeni ogromno predstavljamo – 5 evropskih nizkocenovnih električnih avtomobilov 2025. Seveda si želimo tudi tradicijo, dobro ergonomijo, realne WLTP številke in tovarne, kjer te ob kavi pozdravi jezik, ki ga razume tvoj serviser. Evropejci so letos servirali porcije zdravega razuma: manj ognejmeta, več uporabnosti, učinkovite baterije, preverjene platforme in polnilne hitrosti, ki ti ne uničijo dopoldanskega espresso rituala. Pri nekaterih modelih pride še ščepec retro šarma ali pa “pametna” rešitev, kot je integriran polnilni kabel pri novi Pandi. Ti avtomobili so nam všeč. Niso čudež tehnogije in pri “številkah” jih prehiti marsikateri Kitajec. A mnogokrat ni vse v številkah. Poglejmo.
5 evropskih nizkocenovnih električnih avtomobilov 2025
Renault Twingo E‑Tech: mali Evropejec z veliko duše
Napovedana cena modela s polno opremo: 22.000 € (pred subvencijami). Vstopne različice ciljajo pod 20.000 € – ja, spet bo “mali” velik favorit. Pod pokrovom je 27,5 kWh (uporabna) LFP baterija in motor s 60 kW (≈ 82 hp) ter 175 Nm. Pospešek 0–100 km/h v ~12,1 s, najvišja hitrost ~130 km/h. Polnjenje: serijsko AC 6,6 kW (opcijsko 11 kW), DC do 50 kW; z doplačilnim paketom dobiš še V2L (3,7 kW) in celo AC V2G – za mestni “off‑grid” toaster popolno. Mali “hot‑city” avto s pravim evropskim karakterjem? To je to.
- Zakaj izbrati Twingo?:
Ker je “parkiranje” zanj prva ljubezen in ne terapija.
Ker ima dovolj dosega za realno mesto in predmestja.
Ker ti v prtljažnik ne pospravi le vrečke, ampak še ego, ko ga prelisičiš pri porabi.
Ker je za podjetja ob subvenciji in odbitem davku na dodano vrednost, okoli 11.000 evrov.
Renault 4 E‑Tech: duh legende, razum sodobnosti
Za 34.000 € (pred subvencijami) dobiš crossover, ki je po uporabnosti bolj “avto” kot R5. Baterija 52 kWh (54 kWh bruto) cilja WLTP do ~365 km, dimenzije pa so mestno‑prijazne: dolžina ~4.140 mm in širina ~1.800 mm – pet pravih sedežev, 420 l prtljažnika in visok prag praktičnosti. Pogon spredaj, do 110 kW (150 hp), 245 Nm, 0–100 km/h v ~8,2 s, največ 150 km/h. Polnjenje: AC 11 kW, DC do 100 kW – ravno prav za vikend skok na morje brez dolgih kablovskih romans. Stara šola šarma, nova šola učinkovitosti.
- Zakaj izbrati Renault 4?
Ker nudi “več avtomobila za denar”: prostor, uporabnost in kanček romantike.
Ker ima zdravo AC 11 kW in 100 kW DC ter normalne performanse za vsak dan.
Ker je cena po odbiti subvenciji ter DDV za podjetja le nekaj nad 20.000 evri.
Fiat 600e: italijanski slog, trezna tehnika
Pod 30.000 € (pred subvencijami, ob akcijah) je 600e zelo resen evropski “value”. Baterija 54 kWh (≈ 51 kWh neto), motor 115 kW (≈ 154 hp), 260 Nm, 0–100 km/h v 9,0 s, največ 150 km/h. Polnjenje: AC 11 kW, DC do 100 kW; uradno ~30 minut 20–80 %. Dimenzije? 4.178 x 1.779 x 1.525 mm – kompakten zunaj, družinsko uporaben znotraj (okoli 360 l prtljažnika). Dolce Vita? Ja, a tokrat s tihim “espresso shot” navorom.
- Zakaj izbrati 600e?
Ker zna združiti stil z realnimi številkami polnjenja.
Ker akcije (E‑Grant, odvisno od trga) ceno spustijo tja, kjer je debata s hibridi končno poštena.
Fiat Panda Electric (Grande Panda): retro obraz, pametne rešitve
Pričakovana cena Fiat Grande Panda je skoraj v rangu 600e, a v nekaterih državah EU že od “manj kot 25.000 €” za osnovne različice. Baterija 44 kWh, motor 83 kW (≈ 113 hp), WLTP ~320 km; najvišja hitrost ~132 km/h, 0–100 km/h v ~11 s. AC do 7 kW (ali 11 kW), DC do 100 kW. Bonus? Prvi serijski integrirani, izvlečni AC kabel – konec umazanih kablov v prtljažniku. Malo manj “veliki brojki”, bistveno več osebnosti.
- Zakaj izbrati Panda Electric?
Ker je prijazna, drugačna in enostavna za polnjenje tudi brez “kabelske telovadbe”.
Ker s ~320 km WLTP pokrije realno 99 % tvojih tedenskih voženj.
Škoda Elroq 50: razumski SUV s polno mero avtomobila
Ciljna cena vstopnega modela Škoda Elroq 50 je okoli 34.500 € (pred subvencijami) jo parkira nasproti Renaulta 4. Baterija 55 kWh (uporabna ~52 kWh), motor 125 kW (≈ 170 hp), 310 Nm. Pospešek 0–100 km/h ~9,0 s, največ 160 km/h. WLTP do ~374 km. Polnjenje: 10–80 % v ~25 minutah; DC krepko čez 100 kW (odvisno od izvedbe), AC 11 kW – ravno prav za hitro kavo in pol rezine štrudlja. Če hočeš največ “avtomobila” za denar – Škoda spet igra racionalno karto.
- Zakaj izbrati Elroq 50?
Ker meri zelo natančno v sladko točko med ceno, prostornostjo in realnim dosegom.
Ker je polnjenje hitro in navor “takoj zdaj” – v mestu ti ne bo nikoli manjkalo.
Ker je skriti racionalni favorit na seznamu – evropskih nizkocenovnih električnih avtomobilov.
Mini primerjava na hitro (ključni podatki)
- Renault Twingo E‑Tech: 27,5 kWh; ~263 km WLTP; 60 kW/175 Nm; 0–100 km/h 12,1 s; 130 km/h; AC 6,6–11 kW, DC 50 kW.
- Renault 4 E‑Tech: 52 kWh (54 kWh bruto); do ~365 km WLTP; 110 kW/245 Nm; 0–100 km/h 8,2 s; 150 km/h; AC 11 kW, DC 100 kW; 4.140 x 1.800 mm.
- Fiat 600e: 54 kWh (≈ 51 kWh neto); WLTP ≈ 409 km (trim odvisen); 115 kW/260 Nm; 0–100 km/h 9,0 s; 150 km/h; AC 11 kW, DC 100 kW.
- Fiat Panda Electric: 44 kWh; ~320 km WLTP; 83 kW; 0–100 km/h ~11 s; 132 km/h; AC 7/11 kW, DC 100 kW; integriran AC kabel.
- Škoda Elroq 50: 55/52 kWh; do ~374 km WLTP; 125 kW/310 Nm; 0–100 km/h 9,0 s; 160 km/h; AC 11 kW; DC hitro do ~25 min (10–80 %).
Pod črto_ EU ima možnost.
Če ste pripravljeni izbrati električni avto in ne le sledenje modnim številkam kitajskih “ultra-cheap” modelov, potem so zgornjih pet evropskih kandidatov res vredni razmisleka. Vsak ima svoj karakter in svojo zgodbo: Twingo za urbani minimalizem, Renault 4 za crossover vsestranskost, Fiat 600e za prepucanost, Panda za simpatičnost, Škoda Elroq 50 za racionalno moč in volumen. Cena je v vseh primerih primerljiva s tem, kar kitajski proizvajalci “value” segmenta ponujajo – a tukaj dobiš tudi okus, znamko, servisno mrežo in evropsko filozofijo. Hkrati pa vsi upamo, da bodo avtomobili v akcijah še nekaj 1000 evrov cenejši. To je naš seznam: 5 evropskih nizkocenovnih električnih avtomobilov 2025





