5 največjih napak, ki jih v prometu delajo izkušeni vozniki

Vozimse: Ponovno na izpitno vožnjo

Vozniški izpit je za vsakega izmed nas pomembna stopnička v življenju. Z njim si na nek način zagotovimo svobodo, a hkrati prevzemamo odgovornost za svoje življenje in življenja ostalih udeležencev v prometu. Učenje prometnih predpisov in pravil v prometu se začne že v zgodnjem otroštvu. Žal pa vse pogosteje opažamo, da pridobljeno znanje z leti in z rutino v prometu izginja. Pri vožnji tako postanemo površni in marsikdo, kljub več letnim izkušnjam, vozniškega izpita niti ne bi opravil.

Zato je Zavarovalnica Triglav organizirala akcijo “Ponovno na izpitno vožnjo”, v kateri so se izkušene voznice in vozniki prijavili na brezplačno vožnjo po svojem mestu, učitelji vožnje pa so jim omogočili dober vpogled v znanje cestnoprometnih predpisov in v njihove dejanske vozniške sposobnosti. Izkazalo se je, da leta rutinske vožnje ne pomenijo nujno tudi vožnje po veljavnih cestnoprometnih predpisih. Od izkušenih voznikov bi jih le 23 % opravilo vozniški izpit. To je manj kot četrtina vseh voznikov.

Izzovite prijatelja v ponovni izpitni vožnji in se potegujte za rally vožnjo z Rokom Turkom!

Vsi, ki boste opravljali ponovno izpitno vožnjo v enem izmed 6 mest, boste sodelovali v žrebanju za adrenalinsko rally vožnjo. Dva srečna izžrebanca bo rally prvak Rok Turk popeljal v svojem izvenserijskem športnem vozilu Hyunday i20 razreda R5. To bo prav gotovo nepozabna izkušnja, saj ima vozilo pogon na vsa štiri kolesa in 1.6 turbo motor, ki razvije kar 290 konjskih moč. Izpolnite obrazec in z nekaj sreče osvojite adrenalinsko rally vožnjo s prvakom Rokom Turkom.

Najpogostejše napake slovenskih voznikov

Podatki so pokazali, da obstaja nekaj napak, ki so značilne celo za izkušene slovenske voznike. Morda gre za tako zelo sprejeto napačno vedenje, ki se nam z leti vožnje zdi že tako samoumevno, da pozabljamo na pravilno ravnanje, ali pa za slabo poznavanje cestnoprometnih predpisov.

1. Omejitev hitrosti


Omejitev hitrosti je ena največjih težav. To še posebej velja v conah z omejitvijo 30 km/h. Včasih je razlog ta, da voznik ne zazna znaka, ki zapoveduje omejitev, še večkrat pa gre verjetno za zavestno kršenje pravil, pri čemer voznik tvega in upa, da ne bo dobil kazni.

2. Neupoštevanje talnih označb in prometne signalizacije

Foto: Zavarovalnica Triglav

Poleg tega, da izkušeni vozniki pogosto ne vozijo po predpisanih omejitvah, je največja napaka tudi neupoštevanje talnih označb in prometne signalizacije. Izkazalo se je, da kar 53 % voznikov ne upošteva dosledno talnih označb in prometne signalizacije. Izkazalo se je, da izkušeni vozniki najpogosteje “spregledajo” in ne upoštevajo črte pri znaku USTAVI, prečne črte za umirjanje prometa ter črt, ki nakazujejo pravilno razporejanje v križišču. Talne označbe na cesti so enakovredne prometnim znakom. Skozi leta se tako znaki kot talne označbe lahko spreminjajo. Leta 2016 je stopil v veljavo nov Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah. Prinesel je kar nekaj novosti, ki pa postopoma prehajajo v uporabo. Mnogi vozniki nove označbe spregledajo, ker jih niti ne poznajo.

3. Neupoštevanje znaka ustavi

Foto: Lamar Belina / Pexels

Približno 40 odstotkov izkušenih voznic in voznikov ne upoštevan znaka USTAVI. Ne glede na to, kje je postavljen znak USTAVI, je treba avto vedno ustaviti pred črto. Šele ko se prepričamo, da je prehod za pešce prost, da se ne približuje kak kolesar in da lahko varno speljemo, se počasi pomaknemo do točke vidljivosti. Če je križišče nepregledno, se tam po potrebi ponovno ustavimo in počakamo, da je vključevanje na glavno cesto varno.

4. Neupoštevanje mrtvega kota

Foto: Samuel Foster / Unsplash

Mrtvi kot je področje okoli vozila, ki ga z voznikovega sedeža ne moremo videti. Razlogi, da pride do mrtvega kota, so lahko stebrički med okni na vozilu, potniki, sopotnikovo naslonjalo za glavo, prtljaga … V takih primerih vzvratna in stranska ogledala žal ne zadostujejo, saj ne pokažejo celotne slike.

Kako preverimo mrtvi kot? Preden zamenjamo prometni pas na levo stran, pogledamo čez levo ramo skozi stransko steklo in nekoliko nazaj. Preden zamenjamo prometni pas na desno stran, pogledamo čez desno ramo skozi stransko steklo in nekoliko nazaj. Med pogledom čez ramo ne spuščamo volana, telo pa ostane obrnjeno naprej. Obrnemo le glavo, saj to zadostuje, da dobimo pregled nad mrtvim kotom.

5. Nepravilna vožnja v krožnem križišču


Krožna krožišča marsikateremu vozniku povzročajo preglavice – vozniki se napačno razvrščajo, krožišče zapuščajo neposredno z notranjega pasu, izsiljujejo pešce in kolesarje pred prehodom za pešce in napačno uporabljajo utripalke.

Nepravilnosti pri vožnji skozi krožišče ali rondo se dogajajo vsem starostnim skupinam in tudi število let od opravljenega vozniškega izpita nima posebne vloge. Posebej zahtevno situacijo voznikom predstavljajo krožna križišča, v katerih je s posebnimi stranskimi ovirami vsakemu vozilu zagotovljena posebna prometna površina. Prehajanje med pasovi zaradi vmesne ovire ni mogoče, zato je pomembno branje tabel, da se lahko pravilno razvrstite in na ustreznem izvozu zapustite krožno križišče. Na ta način se zmanjša število konfliktnih točk, zagotovljena je boljša preglednost, možnost nepravilnih reakcij voznikov pri vožnji skozi krožno križišče pa se zmanjša.

Preveri svoje znanje. Prijavi se na brezplačno ponovno izpitno vožnjo in osvoji nagrado!

Za varnost sebe in drugih udeležencev v prometu lahko največ naredite tako, da postanete varnejši voznik. Izpolnite obrazec in z nekaj sreče boste med 190 izžrebanimi vozniki, ki bodo prejeli ponovitveno izpitno vožnjo z učiteljem vožnje.

Dodatne Informacije

vozimse.si

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!