Evropska avtomobilistična industrija se sooča s padcem, medtem ko kitajska avtomobilistična industrija pridobiva zagon. Danes Kitajska proizvaja več avtomobilov kot katera koli druga država na svetu. Predstavljamo vam šest modelov avtomobilov, ki so vrhunec kitajske tehnološke inovativnosti in ki napovedujejo njihovo prevlado na svetovnem trgu v prihodnjih letih. Zaradi teh šestih modelov se lahko avtomobilski velikani znajdejo v veliki stiski. Torej - 6 najboljših kitajskih električnih avtomobilov
Predstavljamo vam – 6x najboljših kitajskih električnih avtomobiliov. V preteklih dvajsetih letih so Kitajci pridobili obsežno znanje od zahodnih držav, zdaj pa je čas, da to znanje uporabijo. Sprva so se osredotočili na visokotehnološke izdelke, kot so pametni telefoni, kjer danes dominirajo. Na primer, težko je najti konkurenco za pametni telefon kot je iPhone, ki ga zmorejo izdelati le oni. Električni avtomobili, ki so v osnovi “tablice na kolesih”, tako predstavljajo področje, kjer imajo Kitajci veliko prednost. Vendar pa ni samo tehnološka prednost tista, ki jih loči. Gre tudi za njihovo mentaliteto, ambicijo in željo po dokazovanju. Želijo dokazati, da je sistem, kot je komunizem, sposoben kreativnega razmišljanja in prinašanja inovativnih rešitev. Prav zato kitajska vlada močno podpira start-up podjetja v avtomobilski industriji. In tako sicer krši določena mednarodna pravila o podpori države industirji.
Tukaj je 6 najboljših kitajskih električnih avtomobilov, ki jih velikani, kot so Tesla, BMW in Mercedes, opazujejo z zaskrbljenostjo.
#1: Zeekr X: Kitajski “Golf” z Močjo 422 Konjev
Začutili boste električno energijo, ko boste slišali za Zeekr X. Ta najnovejši član družine Geelyjeve znamke Zeekr je pripravljen, da zasenči konkurenco in postavi nove standarde na trgu električnih vozil.
Zeekr X ni le še en električni avtomobil. Vstopa v segment, kjer kraljujejo Hyundai Ioniq 5, Cupra Born in Volkswagen ID.3. A Zeekr X to počne z več samozavesti in stila, podobno kot bi to storila Tesla s svojim modelom Tesla 2. Ta avtomobil je kot svež veter v avtomobilski industriji, ki prinaša futuristične ideje, ki jih običajno vidimo le v konceptnih vozilih.
Poganja ga Geelyjeva trajnostna električna arhitektura (SEA). Na voljo sta dve različici: z enim motorjem in z dvema motorjema. Dvojni motor AWD s silicijevim karbidnim akumulatorjem se ponaša s kar 315 kilovati (422 KM) moči. Ta mali zverinec pospeši od 0 do 100 km/h v pičlih 3,7 sekundah, kar ga uvršča med najhitrejše kompaktne električne avtomobile.
A Zeekr X ni samo hitrost. Z dosegom do 560 km pri modelu z zadnjim pogonom in 512 km pri modelu s štirikolesnim pogonom je idealen sopotnik za daljše poti. Baterija ima kapaciteto 66 kWh, zato je realen doseg okoli 380 kilometrov.
Praktičnost? Seveda! Zeekr X ponuja možnost štirih ali petih sedežev, z električno zložljivimi zadnjimi sedeži. Prostornina prtljažnika se giblje med 362 litri in 1.182 litri, kar zagotavlja dovolj prostora za vse vaše avanture.
Notranjost je pravo tehnološko čudo. Panoramski dvoslojni stekleni nadstrešek, velik 14,6-palčni zaslon, brezžična polnilna postaja za telefon in ambientalna osvetlitev so le nekatere od lastnosti, ki vas bodo navdušile.
In cena? Prijetno presenečenje! Osnovni model z zadnjim pogonom je na voljo že za 25.500 evrov. Model s štirikolesnim pogonom pa stane od 28.000 evrov naprej.
Zeekr X bo na kitajskem trgu na voljo junija, v Evropi pa ga lahko pričakujemo še letos. Z vsemi svojimi lastnostmi in dostopno ceno je Zeekr X resnično vozilo, ki obeta veliko na trgu električnih avtomobilov. Tudi zato eden na seznamu najboljših kitajskih električnih avtomobilov.
#2: Avatr 12: resnično lep gran coupe
Avatr, kitajsko avtomobilsko združenje med Changan, CATL in Huawei, je včeraj v Münchnu razkrilo svoj drugi EV model, ki označuje njihov vstop na evropski trg. Avatr 12, stiliziran štirivratni coupe, ki izgleda kot limuzina, se ponaša z zaslonom Halo Display na pokrovu motorja, ki omogoča komunikacijo z ljudmi zunaj avtomobila.
Z impresivnimi dimenzijami 5,020 mm (197.6 inčev) v dolžino, 1,999 mm (78.7 inčev) v širino in 1,460 mm (57.4 inčev) v višino, Avatr 12 ponuja dve možnosti pogonskega sklopa. Zadnji pogon je poganjan z električnim motorjem s 230 kW (313 KM [313 hp]) moči, medtem ko vse-kolesni pogon uporablja dvojni motor Huawei z močjo 425 kW (578 KM [578 hp]). Oba modela črpata energijo iz baterije s kapaciteto 94.5 kWh, kar omogoča doseg med 650 km (403 milj) in 700 km (434 milj).
Notranjost tega kitajskega EV je prava paša za oči. Raztegnjena armaturna plošča z zaslonom, ki se razteza čez celotno širino, in osrednji zaslon na dotik, kjer lahko najdete vse aplikacije in nastavitve. Nad vami je elektrokromična steklena streha, ki jo lahko preklopite med prozornim in neprozornim stanjem.
Za varnost skrbi kar 29 senzorjev, vključno s tremi senzorji Lidar in visoko zmogljivim osrednjim računalnikom, ki sestavljajo sistem pomoči pri vožnji Huawei Advanced Driving System (ADS) 2.0.
Malo zgodovine za kontekst: Avatr je bil ustanovljen leta 2018, njihov prvi model – 11 (izgovori “ena ena”) crossover EV – pa je bil predstavljen na Kitajskem leta 2022.
Avatr 12 ni le še en električni avto na trgu. Je simbol inovacij, tehnologije in oblikovanja, ki prihaja iz Kitajske. Če iščete avto, ki bo obrnil glave in postavil nove standarde, je Avatr 12 prava izbira za vas. Čeprav bo do Evrope prehodil dolgo pot, pa ga vseeno lahko pričakujemo po letu 2025.
#3: NIO ET5T: najboljši družinski karavan
NIO ET5T je več kot le nov model v liniji pametnih električnih vozil podjetja NIO. Ta inovativni električni karavan se ponaša z izjemno zmogljivostjo, izjemno prostornostjo in napredno tehnologijo. Z možnostjo pospeška od 0 do 100 km/h v samo 4 sekundah, prostorno notranjostjo s kar 1.300 litri skupne prostornosti in naprednim sistemom asistence za vožnjo AQUILA Super Sensing, je NIO ET5T oblikovan za tiste, ki se ne želijo odreči prostornosti in praktičnosti karavana, hkrati pa iščejo okolju prijazno in visoko zmogljivo alternativo. Hkrati pa je to avtomobil za družine. In Kitajci točno vedo koga nagovarjajo. To so družinski očetje, ki danes vozijo Volkswagen Passat!
NIO ET5T se ponaša z drugo generacijo oblikovalskega jezika NIO, ki združuje elegantno aerodinamiko in dinamično silhueto. S svojo dolžino 4,790 mm, širino 1,960 mm, višino 1,499 mm in medosno razdaljo 2,888 mm, se ET5T prilagaja vsakodnevnim potrebam sodobnih družin. Hkrati omogoča montažo prtljažnika z nosilnostjo 75 kilogramov. Kar je za družine nujno.
Zahvaljujoč pametno zasnovanemu panoramskemu steklenemu strešnemu oknu, ki meri 1,35 m² in zmore inteligentno zatemnitev ter zaščito pred 99,99% UV žarkov, ET5T zagotavlja udobno in svetlo vožnjo.
V notranjosti, NIO ET5T ponuja vrhunsko tehnologijo, kot je PanoCinema, ki zagotavlja inteligentno digitalno izkušnjo z 256*256 barvnimi kombinacijami in 7.1.4 surround zvočnim sistemom. V kombinaciji z N-Box povezljivim informacijskim sistemom in opcijskimi NIO Air AR očali, vozniki in potniki lahko uživajo v zasebnem kinematografskem doživetju.
Zagotavlja tudi prostorno notranjost, s skupno dolžino sedežev 1,857 mm, neodvisno zložljivimi zadnjimi sedeži in skupno prostornino prtljažnika 1,300 litrov, ki jo je mogoče razširiti s spuščanjem pokrova prtljažnika.
NIO ET5T se lahko pohvali z NIO-jevim dokazano močnim dvo-motornim pogonskim sistemom, ki omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v pičlih 4 sekundah. Zahvaljujoč naprednim aerodinamičnim lastnostim (Cd0.25) in popolni 50:50 razporeditvi teže, ET5T zagotavlja stabilnost in nadzor v vseh pogojih vožnje.
Z 33 visoko zmogljivimi senzorji in naprednim LiDAR sistemom, ET5T ponuja asistenco in inteligentno vožnjo, ki voznikom omogoča, da se bolje zavedajo okolice in situacij na cesti.
ET5T je zasnovan v skladu z najvišjimi varnostnimi standardi v Evropi in na Kitajskem, z močnim jeklenim in aluminijastim hibridnim telesom, ki zagotavlja maksimalno zaščito za potnike. Opremljen je s sedmimi zračnimi blazinami, vključno z osrednjo zračno blazino, ki ponuja dodatno varnost.
NIO ET5T je na voljo v desetih zunanjih barvah, vključno z NIO barvo 2023 Sunlight Gold, in šestih notranjih temah. Model je že na voljo za testno vožnjo in naročilo na Kitajskem, s cenami, ki se začnejo pri 37.839,89 eur za različico z 75 kWh baterijo in 28.951,33 eur za različico z BaaS (Baterija kot storitev, oziorma najem). Dostava v Evropi se pričakuje v četrtem četrtletju leta 2023. Seveda bodo cene za EU trg drugačne.
NIO je s tem modelom ET5T pokazal, da je električni karavan ne le možen, ampak tudi praktičen, udoben in vsestransko uporaben za sodobne družine. Z oblikovanjem in inovacijami, ki segajo v prihodnost, je ET5T resnično avtomobil za prihodnost. Tudi zato eden na seznamu najboljših kitajskih električnih avtomobilov.
#4: XPeng G6 – družinski velikan
XPeng G6 predstavljen na avtosalonu v Šanghaju v aprilu, XPeng G6 hitro postaja prava grožnja za Teslin Model Y. Proizvodnja je stekla maja, prodaja pa se bo začela 29. junija. Prve dobave so načrtovane že za julij, kar lahko pomeni samo eno stvar: ne podcenjuj hitrosti kitajskega zmaja!
G6, ki ga poganja 800V SiC arhitektura, ponuja neverjetno hitro polnjenje, dodaja 300 kilometrov dosega v samo 10 minutah DC hitrega polnjenja. In to je kot poskušanje zaužiti ogromen kitajski hot pot obrok v eni uri – misija (skoraj) nemogoče. Podjetje še ni objavilo podatkov o kapaciteti baterij, toda poročila iz Kitajske nakazujejo, da bo G6 na voljo z dvema možnostima baterij: baterijo iz litij-železovega fosfata (LFP) s kapaciteto 66 kilovatnih ur in ternarno (NMC) baterijo s kapaciteto 87,5 kilovatnih ur.
Kaj še bolj navdušuje? Tako vam zdaj ni treba skrbeti za izgubo baterije na dolgih poteh. G6, s svojimi 3C baterijskimi celicami, ponuja doseg do 755 kilometrov. Izberite lahko med modelom z enim motorjem s 292 konjskimi močmi in modelom z dvema motorjema s kar 480 konjskimi močmi. To je tako, kot bi imeli dve palici bambusa namesto ene. Dvakratna moč, dvakratna zabava!
XPeng je z G6 šel še korak dlje in v avtomobil vključil masovno proizvedeno tehnologijo litja aluminijastega telesa spredaj in zadaj, kar pomeni večjo varnost, boljše NVH ter boljše obvladovanje avtomobila. Kdo pravi, da so kitajski izdelki narejeni samo za enkratno uporabo?
Čeprav je XPeng G6 narejen za kitajski trg, ne bo ostal omejen le nanj. Načrti za prodajo zunaj Kitajske so očitno v igri, kar pomeni, da bomo morda kmalu videli kitajske zmaje tudi na naših cestah.
Nenazadnje, XPeng nenehno poudarja svoje močno stališče o varnosti. Ne samo, da je G6 zasnovan tako, da izpolnjuje najvišje varnostne standarde v glavnih svetovnih avtomobilskih trgih, ampak je tudi prvi model znamke, ki temelji na tehnološki arhitekturi SEPA2.0. Združena z X-EEA 3.5 nadgrajeno centralno super računalniško zmogljivostjo, to zagotavlja močno podlago za napredno tehnologijo XNGP ADAS in inteligentno kabino, ki vsebuje Xmart OS 4.0.
Če sklenemo: Sprejmite to, Tesla! Kot pravijo, zmaj, ki spi, ni nič manj nevaren. S prihodom XPeng G6 je kitajski zmaj zares prebudil svojo silo!
#5: Leapmotor C11: zanimiv in cenovno šokanten
Z izjemno dolgim dosegom do 650 kilometrov (CLTC) vas lahko Leapmotor C11 popelje dlje kot kateri koli drug električni SUV na trgu. In s časom pospeška od 0 do 100 kilometrov na uro le 3,94 sekunde ne boste žrtvovali hitrosti zaradi dosega.
Leapmotor C11 se ponaša tudi z mobilno glasbeno kabino z milijoni zvočnih nijans, skupaj z 12 strokovno nastavljenimi zvočniki in šestimi zvočnimi učinki za ustvarjanje poglobljenega vozniškega okolja. In s 23 inteligentnimi funkcijami za pomoč pri vožnji, vključno z inteligentnim sistemom za pomoč pri vožnji Leapmotor Pilot, lahko uživate v varni vožnji brez stresa.
A ne gre le za tehnologijo – C11 ponuja tudi vrhunske materiale in tehniko. Njegov neodvisni sistem vzmetenja zagotavlja luksuzno izkušnjo vožnje, ki je udobna in nadzorljiva. In z visoko trdnim oklepnim ohišjem, izdelanim iz 76,2 % visoko trdnega jekla in 17,4 % vroče oblikovanega jekla, se lahko počutite varne na cesti.
Baterijski paket velikega modula C11, ki so ga sami razvili, zagotavlja spremljanje baterije v realnem času in predhodno opozarjanje s stalno aktivno zaščito prek vozila in oblaka. Z njegovim inteligentnim sistemom za upravljanje baterije z umetno inteligenco ste lahko prepričani, da vaš C11 deluje z najvišjo zmogljivostjo. Ter, da bo znal pravilno varovati kemijo baterije. Torej baterijo hladiti ali ogrevati. Ter seveda varovati pri polnjenju.
C11 je na voljo v več konfiguracijah, Cene se začnejo pri 155.800 RMB, preračunano približno 21.500 € za udobno različico in segajo do 32.000 € za različico 4WD Performance. Naj samo omenimo, da je ta znesek 1/3 primerljivega zneska evropskega avtomobila. V kolikor bi Leapmotor C11 prišel v evropo pa lahko pričakujemo ceno okoli 30.000 € za začetno različico in okoli 45.000 € za najbolje opremljenega. Seveda so to cene za Kitajsko! V EU bo avtomobul do 50% dražji, v kolikor bo na voljo.
Medtem ko so nekatere funkcije na izbirnem seznamiu za doplačilo. Kot so sedeži iz usnja Nappa, ročaji na vratih in prepoznavanje obraza Ai, C11 ponuja impresiven nabor standardnih funkcij. S svojim izjemnim dosegom, hitrostjo in razkošjem je Leapmotor C11 pameten električni SUV, ki ga je vredno upoštevati pri naslednjem nakupu vozila. Seveda v kolikor pripe v Evropo ali USA.
#6: Nio EC7: najbolj eleganten družinski avtomobil
Nio EC7 je eleganten električni SUV, ki se ponaša z impresivno zmogljivostjo in naprednimi funkcijami. Ima kupejevsko zasnovo s poševno strešno linijo in daljšim zadnjim previsom ter meri 4968 mm v dolžino, 1974 mm v širino in 1714 mm v višino. Nahaja se na 2960 mm medosni razdalji in ima zelo nizek koeficient upora le 0.23, zaradi česar je eden najbolj aerodinamičnih SUV-jev na trgu. EC7 je opremljen z aktivnim zadnjim krilcem, ki mu pomaga doseči to impresivno vredost.
Pod “pokrovom motorja” EC7 poganja sistem električnega pogona z dvojnim motorjem, ki zagotavlja največjo moč 644 konjskih moči (480 kW) in 850 Nm stalnega navora. To omogoča, da EC7 pospeši 0 do 100 km/h v samo 3,8 sekunde, po trditvah podjetja Nio. Na voljo je s tremi možnostmi baterijskega sklopa – 75 kWh, 100 kWh in 150 kWh – z dosegom od 490 km do 940 km z enim polnjenjem, v skladu s kitajskim ciklom CLTC. Kar je seveda več kot odlična številka in s tem močno presega modele Tesla.
EC7 je poln luksuznih funkcij, vključno s panoramsko stekleno streho iz dvoslojnega stekla za zvočno in toplotno izolacijo. Prilagodljiva elektrokromna (EC) tehnologija Nio omogoča pet stopenj nastavljive prepustnosti, kar omogoča filtriranje naravne svetlobe v kabino ali popolno zaščito zasebnosti, kadar je to potrebno. EC7 je opremljen tudi s triconskim klimatskim sistemom, vrhunskim avdio sistemom s 23 zvočniki in ogrevanimi zadnjimi sedeži.
Nio sprejema prednaročila za EC7 na Kitajskem, dobave pa naj bi se začele maja 2023. Cene se začnejo pri 70.100 USD za osnovni model z baterijo 75 kWh, različica s 100 kWh baterijo pa se začne pri 78.447 $. Kitajski luksuzni križanec, ki naj bi bil v Evropi naprodaj prihodnje leto. In vsi se ga že veselimo. Tudi zato eden na seznamu najboljših kitajskih električnih avtomobilov.