Ko praznujemo 75 let Abartha, bi si lahko mislili, da bo zabava potekala v miru, a ne, Alfa Romeo 4C se vrača v akcijo, tokrat oblečen v Abarthove barve - kot Fiat-Abarth OT 1300. Zveni kot zgodba iz dobrega starega filma o avtomobilih, kajne?
Stellantis Heritage je odkril svoje karte: “Pet ekskluzivnih primerkov bomo sestavili iz že registriranih Alfa Romeo 4C, ki so komaj ogreti z nizkim številom kilometrov in bodo zdaj dodatno šminkani pod našimi rokami.” Spremenili jih bomo v Fiat-Abarth OT 1300.
Čeprav je bil 4C poslan v pokoj leta 2020, se ta srednje motorizirani kupe vrača v velikem slogu. Tako kot tisti stric na družinskih srečanjih, ki se vedno nenapovedano pojavi s polno vrečo trikov – tudi 4C leta 2024 prihaja nazaj, vendar tokrat s štampiljko Abartha, ob 75-letnici znamke. In kot vedno, se vrača šik in šarmanten, v modernem poklonu Fiat-Abarth OT 1300 iz leta 1965, temelječ na 4C.
Vrnitev modela 4C ni novost, saj smo že leta 2021 videli podobno idejo z modelom Abarth Classiche 1000 SP, ki je bil kabriolet. Očitno je, da se pri Stellantisu ne morejo ločiti od svojih malih igračk, ne glede na to, kako zelo želijo. In čeprav dizajn žuželčjih žarometov ni po okusu vseh (kdo pa si dejansko želi izgledati kot muha?), moramo priznati, da preostanek avtomobila izgleda naravnost fantastično.
Abarth Classiche 1300 OT nosi karoserijo iz ogljikovih vlaken, zadnje reže in periskopski dovod zraka, ki se poklanja slavnim dirkalnikom 60-ih. A ne zmedite se, ni to običajen 4C, ampak 4C na steroidih z velikim Abarth napisom na zadku, da si ne boste mislili, da je to kakšna povprečna Alfa. In ne, ne iščite Alfa Romeo značk, ker so jih zamenjali za Abarthove škorpijone.
Kljub temu, da je bil 4C uradno umaknjen iz ameriškega trga že leta 2019, se še vedno rad prikaže na prodajnih lestvicah – malo kot tisti filmski zlikovci, ki jih nikoli ne moreš povsem odmisliti. Avto je enostavno legenda.
Čeprav je Abarth že skočil na elektro vlak z modeli, kot sta 500e in križanec 600e, še vedno ponujajo svoje bencinske izvedenke 500. Model 1300 OT se bo pridružil tej floti za kratek čas, saj bodo izdelali samo pet enot. Preden se bo proizvodnja zagnala, so ta konec tedna v Stellantisovem Heritage Hubu v Torinu že pokazali model v merilu.
Naročila že sprejemajo, cene še vedno držijo v tajnosti, kot kakšen dober družinski recept.