Elon Musk je ponovno zatresel temelje avtomobilske industrije, pripravljen pa je razkriti tehnologijo, ki bi lahko pomenila enako velik preobrat kot Applov iPhone v svetu pametnih telefonov. Tesla se namreč pripravlja na predstavitev nove generacije avtomobilov, ki bodo zmožni popolnoma samostojne vožnje, brez kakršnega koli človeškega posredovanja. V naslednjih mesecih namerava Tesla dokazati, da so ostali proizvajalci avtomobilov zastareli kot BlackBerry ob pojavu iPhonea, saj Elon Musk, kljub številnim kritikam, ki mu letijo nasproti, ostaja osredotočen na svojo vizijo prihodnosti mobilnosti.
Sprva se zdi, da je okoli Tesle in Elona Muska veliko negativnih izjav. Tisti, ki razumemo psihologijo medijev, vemo, zakaj je temu tako. Elon Musk in njegova podjetja so premešali karte ustaljenih norm, in vedno v zgodovini, ko se pojavi nekdo, čigar izumi ali odkritja spreminjajo svet, je veljal za drugačnega, in mnogi so v sistemu videli napako ali tistega, iz katerega se ustaljena družba norčuje ali mu nasprotuje iz trme.
Podobno je z Elonom Muskom, ki ga mnogi avtomobilistični novinarji vidijo kot šarlatana v avtomobilski industriji, ne zavedajoč se, da Musk nikoli ni vstopil v avtomobilsko industrijo zaradi industrije same, temveč zaradi inovacij, ki poganjajo svet. Predvsem je verjel v dve stvari: da se avtomobili z električnim pogonom vozijo bolje in da bo umetna inteligenca prva popolnoma samostojno obvladala vožnjo ter z njo povezane probleme in odločitve.
Elon Musk s Teslo ni ustvaril le še enega avtomobilskega podjetja, temveč podjetje, katerega glavna dejavnost je umetna inteligenca. Res pa je, da tega podjetje ne oglašuje na veliko. Končni izdelek bo torej proces umetne inteligence, ki se bo na primeru vzorcev vožnje milijonov voznikov in prevoženih kilometrov naučila voziti veliko bolje kot človek. Ta umetna inteligenca, ki bo sposobna posnemati tako kompleksno vedenje kot je človeška vožnja, bo pravzaprav sposobna simulirati in emulirati vsako fizično delo, ki ga danes opravlja človek.
Medtem ko so veliki avtomobilski giganti razmišljali o avtomobilih, ki se bodo med seboj pogovarjali in vsebovali napredne radarske tehnologije, se je Elonu in njegovi ekipi zdelo povsem normalno, da lahko umetna inteligenca vozi z osmimi kamerami, izhajajoč iz dejstva, da človek premore samo dva senzorja – človeški oči. Elon je vedno trdil, da je vožnja z osmimi kamerami, ki v celoti pokrivajo 360 stopinj, več kot zadostna, da avtomobil vozi samostojno. Parkirni senzorji niso potrebni, saj jih nima niti človek.
Just had another stress free drive to the hospital using #FSD with 0️⃣ disengagements. I arrived relaxed, focused,and ready to help my patients. @Tesla ⚡️🤖 pic.twitter.com/S7rRFg9moU
— Dana Chandler 🇨🇦🖖 (@nursedanakay) April 19, 2024
Medtem ko so torej velika podjetja stavila na težko senzoriko in “radarski” vid avtomobila, je Tesla stavila na moč umetne inteligence, ki deluje tako kot deluje človeška inteligenca ter na podlagi enakih informacij. Ker Tesla to počne že leta in je njena filozofija od prvega dne enaka, to pomeni, da ima v tej tehnologiji Tesla vsaj pet let prednosti pred vsemi ostalimi. To pa je na področju tehnologij ogromno, oziroma preveč. Ali pa ravno prav, da se bo v primerjavi z vsemi ostalimi proizvajalci odcepila v svojo kategorijo, tako kot to kategorijo danes tvori iPhone.
Torej kaj se bo zgodilo?
Tesla bo zaradi negativne kritike, ki jo je deležna predvsem zaradi zavidanja in bolanega ljubosumja “mainstream” proizvajalcev, ki so hkrati kot industrija največji podporniki medijev z največjim oglaševalskim kolačem, prisiljena narediti presek v neki točki. Avtor tega zapisa verjame, da se bo to zgodilo 8. avgusta na predstavitvi samovozečega RoboTaxija, ki ne bo le predstavitev tega produkta, kot mnogi pričakujejo. Robo Taxi bo popolnoma sekundarna novica. Glavna bo poteza na šahovnici, ki bo pomenila naznanitev aktivacije sistema FSD za poskusno dobo z minimalno mesečno naročnino – torej takšno, ki bo pomenila vrednost, v kateri bodo uporabniki enostavno želeli imeti to funkcijo tudi v svojem avtomobilu. To je Tesla že omogočila 1. aprila, a se zdi, da bo stvar zapakirala v izjemno privlačne pakete, katerim bodo “lastniki” Tesle težko rekli ne.
Ne bomo govorili več o električnih avtomobilih – temveč o pametnih avtomobilih!
V prihodnosti se bodo avtomobili delili na tiste, ki bodo znali voziti brez posredovanja voznika, ter tiste, ki tega ne bodo znali. Ne zamerite avtorju tega zapisa, vendar se zdi, da je situacija zelo podobna tistim, ki smo jih v zgodovini že imeli ob različnih tehnoloških prelomnicah, v katerih so določene industrije izpadle kot “klasični” pisalni stroj v primerjavi s prenosnikom. Ali pa, kot sem na začetku zapisal: iPhone vs. Blackberry.
Zgodba o umetni inteligenci in pametnih avtomobilih – t.i. mobilnostnih robotih se mi potrjuje na večih nivojih. Hyundai koncern je pred časom kupil Boston Dynamics, ki je pred dobrim tednom predstavil humanoidnega robota Atlas, ki ga bodo počasi začeli uvajati v tovarnah Hyundai in Kia. Elon Musk prav tako razvija humanoidnega robota z imenom Optimus, ki zasleduje popolnoma enak “koncept”. Torej optimiziral bo procese na že obstoječi proizvodni liniji in pač zamenjal ljudi z bolj učinkovitim strojem. Zdi se, da bodo na koncu tako kot pri tehnologiji pametnih telefonov obstala le “Ameriška” in Korejska podjetja, ki jim bodo sledili uspeha željni Kitajci. Evropa pa bo ostala nekje daleč v preteklosti, ker je to razvojno priložnost popolnoma zamudila.
Medtem, ko so Tesla modeli od leta 2019 v osnovni opremi prav vsi opremljeni s pogoji za delovanje FSD – torej 8 kamerami. Evropski proizvajalci tega dodatka nimajo v svoji obstoječi floti, ali pa je prisoten v redkih avtomobilih. Kaj šele, da bi “avtomobili” premogli “računalnik” sposoben poganjanja umetne inteligence. Od leta 2019 je Tesla proizvedla in s to tehnologijo opremila okoli 6 milijonov avtomobilov. In roko na srce analizira podatke in vzorce voženj na tako velikem vzorcu, da takšnega v zgodovini še ni bilo. Hkrati pa je to “bazen” avtomobilov, ki so potencialni novi prinašalci prihodkov. Saj jih velika večina nima doplačanega sistema FSD, čeprav je ta v vsaki Tesli tehnično prisoten.
Tesla owners are now driving on average 14.7 million miles on FSD per day, a ~250% increase from 3 months ago.
That's 1 billion miles every 68 days. It took Tesla 3.5 years to hit its first 1 billion miles driven on FSD. pic.twitter.com/qliYhj2Gt9
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) April 24, 2024
As v rokavu Elona Muska. Kot pri vseh inteligentnih posameznikih je tako, da je Elon Musk dva koraka v mislih pred vsemi ostalimi. Ko torej podjetja razmišljajo, kako bodo elektrificirala svoje flote, je Elon Musk že korak ali dva naprej. Torej popolnoma je prepričan, da v prihodnosti zaradi varnostnih razlogov človeku v veliki večini ne bo dovoljeno upravljati z avtomobilom. To je za njega gotova realnost in, če izhajaš iz te pozicije, potem je pogled na svet popolnoma drugačen. In prioritete razvoja so postavljene na svoje mesto.
Avtor tudi popolnoma verjame, da bo Tesla sistem FSD prodajala ali ponujala drugim proizvajalcem, kot je naprimer Ford. Lahko celo po podobnem poslovnem modelu, kot ga sedaj ponuja svojim kupcem in sicer po 99 usd na mesec.
Tesla so delnice, ki so najbolj obetavne
Na koncu je obstal iPhone in Samsung. Ter nekaj Kitajcev. Točno to se bo zgodilo z avto industrijo, ki bo šla po točno enakih stopinjah, kot so šla tehnološka podjetja kot je Nokia, Ericsson, ki so nekoč veljala za glavna v industriji. Danes pa jih ni več in so razdrobljena. Ubil jih je kakopak iPhone in njegova tehnološka superiornost.
"I strongly recommend that anyone who is thinking about the Tesla stock, should really drive FSD 12.3. It is impossible to understand the company if you do not do this." 一 @elonmusk pic.twitter.com/kp9rAExPtM
— DogeDesigner (@cb_doge) April 23, 2024
Tudi zato, je danes delnica Tesla v bistvu na pol zastojn, saj je to podjetje z največjim potencialom rasti v prihodnosti – tudi zato ker v jedru ni avtomobilsko podjetje.