Se vam neka oseba večkrat pojavlja v “zgodbah”? Vam ta oseba večkrat med prvimi všečka vsebine, ki jih objavljate? Potem imate morebiti skrivnostnega oboževalca! Simpatija pa je povsej verjetnosti obojestranska. Preveri!
Seveda se vam je že pripetilo, da se vam določen oseba pojavlja pogosto ali pogosteje od ostalih, ki jih spremljate na Instagramu. Lahko to razkrije določeno naklonjenost ali gre zgolj za naključje? Razkrivamo.
Razumevanje osnove algoritmov
Algoritmi Instagrama delujejo na podlagi različnih parametrov. Eden od glavnih je seveda, koliko časa vi namenjate vsebini določenega uporabnika. To pomeni, da vam bo Instagram prikazoval vsebine tistih uporabnikov, katerih “zgodbe” ali objave bolj pozorno in dlje časa spremljate. Glavni cilj Instagrama je namreč, da vi preživite čim več časa z ogledovanjem določene vsebine. Zato so vsebine na katerih uporabniki preživijo veliko časa, tudi vsebine z velikim dosegom. Tiste, ki jim vi osebno namenjate več časa pa tiste, ki vam jih “vsiljuje” Instagram.
Enostavno povedano, vsebine, ki se nam pojavljajo bolj pogosto so tiste vsebine, ki jim namenjate več časa. To je osnova algoritma, ki pa se seveda nadgrajuje z določenimi drugimi faktorji, ki lahko kažejo na morebitno enostransko ali kar obojestransko simpatijo.
Medsebojne interakcije
Seveda Instagram povezuje “uporabnike” z večjim številom medsebojnih interakcij. Če boste nekomu komentirali njegovo vsebino ter se bo on odzval na to vsebino z reakcijo, bo med vama vzpostavlja vez. Tako se bodo tudi vaše vsebine precej bolj verjetno prikazovale temu uporabniku. Zato res uspešni influencerji ter njihove ekipe “odgovarjajo” na praktično vse komentarje in tako ustvarjajo povezave. Ne zaradi njihove “prijaznosti”, dostopnost, temveč predvsem zato, ker se vse skupaj obrestuje v številu všečkov v prihodnosti.
Ko boste z nekom stopili v medsebojno interakcijo je velika verjetnost, da se bo med vama začela graditi “nevidna” vez, zaradi katere boste to osebo “večkrat opazili” tako na “feedu”, kot drugih elementih Instagrama. Ta “jojo” efekt vsekakor poznate oziroma ste ga sigurno že zaznali.
Če vam odgovarja zelo znana in vplivna oseba, ter se vam le-ta pojavlja bolj pogosto, to vsekakor še ne pomeni, da se med vama “nekaj” dogaja. Razen če …
Skupni interesi & skupne lokacije
Instagram vsekakor prikazuje in povezuje posameznike s podobnimi interesi ali posameznike iz tvoje interesne skupnosti. Ter ti prikazuje vsebino podobno tisti, kateri si sam večkrat namenil določeno reakcijo in ji izkazal interes.
Enostavno povedano, če imate z nekim uporabnikom več skupnih interesov, sledite podobnim uporabnikom in spremljate podobno vsebino, je velika verjetnost, da vas bo algoritem začel povezovati s tovrstnim uporabnikom.
Podobno velja za lokacije, torej če se z določenim uporabnikom gibljete na podobnih lokacijah. Tako se vam bodo bolj pogosto prikazovali sosedje in sodelavci ter seveda prijatelji, s katerimi se večkrat dobite tudi v fizičnem svetu.
Ta učinek ste po vsej verjetnosti opazili, če ste povezani z ljudmi iz iste okolice (na primer sosedi) in vam jih algoritem “raje” prikazuje, čeprav do njih ne gojite posebnih afinitet. Slednji namreč zazna, da ste s tem uporabnikom “geografsko” povezani in vam njihovo vsebino prikazuje bolj pogosto.
Podoben učinek se bo zgodil, če imate podobne interese in na primer sledite podobnim uporabnikom oziroma profilom. Algoritem vam bo njihove objave ponudil bolj pogosto.
Osnovni znaki algoritma, ki ti povedo, ali si nekomu všeč
V zgornjih vrsticah smo torej izvedeli osnove delovanja Instagram algoritma iz katerih lahko izpeljemo sledeče:
– Najmočnejša vez med uporabniki se vzpostavi s komunikacijo 1:1 preko sporočilnega sistema. Če instagram uporabljate za komunikacijo, potem vam bo objave oseb, s katerimi preko njega komunicirate, izpostavljal zelo pogosto oziroma vsako objavo na prvih pozicijah. Gre za tako imenovani prvi krog odnosov.
– Tej povezavi sledijo komentarji ter všečkanje objav, pri čemer so pomembne medsebojne interakcije – ali tako imenovani “like for like” ali komentar za komentar. V kolikor ste z uporabnikom vzpostavili ta odnos, potem je verjetnost, da se bosta večkrat “pojavljala” drug drugemu velika.
– Prikazovali se vam bodo tudi uporabniki, ki jim namenjate več časa. To pomeni, da jim vi osebno namenjate več pozornosti. Njihove zgodbe pogledate v celoti in jih ne preskakujete.
– Eden od ključnih znakov je tudi obiskovanje profila posameznika. Tega algoritem zazna, kot eno ključnih dejavnosti, s katero algoritmu izpostavite uporabnika oziroma svoj interes do njegovih objav.
Kdaj gre za resnično simpatijo
Naučili smo se, kako deluje Instagram algoritem in sedaj razumete, zakaj se vam nekateri uporabniki pojavljajo več kot drugi. Izvedeli ste tudi, da določeni uporabniki, ki se z Instagramom ukvarjajo tudi poklicno velikokrat reagirajo na različne stvari, le zaradi stopnje in števila kontaktov, ki ga želijo vzpostavljati z drugimi profili. Od velikih računov ne pričakujte naklonjenosti iz srca.
Če imate skupne interese, obiskujete enake kraje, imate podoben krog prijateljev, ste podobne starosti, bo Instagram našel vašo “sorodno” dušo. In simpatija bo slej kot prej obojestranska.