Foto: Envato

Asistenčni sistemi: je to morda konec za ročne menjalnike?

Vse več aktivnih varnostnih sistemov v avtomobilih je takšnih, ki imajo težave ali vsaj omejeno delovanje, ko delujejo v povezavi z ročnim menjalnikom. V tem primeru je vprašanje, ali pomeni to konec za ročni menjalnik, povsem na mestu, mar ne?

Nobenega dvoma ni, da je varnost za volanom na prvem mestu. A morda se bomo ravno zaradi te varnosti, primorani odpovedati še vedno izredno priljubljenim ročnim menjalnikom. V zadnjem času so vedno bolj priljubljeni hibridni in električni avtomobili, ki so v večini na voljo le s samodejnim menjalnikom, prav tako pa je vedno več avtomobilskih znamk, predvsem premijskega razreda, ki ročnih menjalnikov, razen v redkih izjemah, sploh ne ponujajo več. Izjema ostajajo kompaktni mestni avtomobili, v katerih ročni menjalnik še vedno prevladuje.

Ročni menjalnik je največji ″sovražnik″ sistema za zaviranje v sili. V primeru da avtomobil zavre v sili in voznik ob tem ne pritisne na sklopko pravičasno, se bo avtomobil ugasnil, s tem pa tudi vsi ostali asistenčni sistemi, ki bi morda lahko še prispevali k dodatni varnosti po zaviranju v sili. Prav tako lahko pozabimo na sistem s samodejnim speljevanjem v koloni in zastojih, saj le ta deluje zgolj v povezavi s samodejnim menjalnikom in je opcijsko na voljo pri vse več avtomobilskih znamkah.

Prihodnost bo pokazala, ali bomo ravno zaradi varnostnih sistemov, ostali brez nam tako priljubljenih ročnih menjalnikov. Raziskava Mazde, ki je bila narejena v Kanadi, je pokazala, da so v letu 2016 prodali 19,2% avtomobilov z ročnim menjalnikom, leta 2020 pa le še 6,4%. Ali se tudi pri nas obeta tako korenita sprememba, pa bomo lahko videli v naslednjih nekaj letih.

Z vami od leta 2004

City Magazine od leta 2004 ustvarja vsebine za urbanega nomada, ki želi dobro in hitro informacijo. Ustvarili smo preko 30.000 spletnih prispevkov in 250 tiskanih izzidov!