Aston Martin se očitno ne zna ustaviti – in iskreno, nihče tega ne želi. Po tem, ko je letos predstavil modela DBX S in Vantage S, britanska znamka zdaj razkriva še Aston Martin DB12 S, svojo najnovejšo zvezdo med športnimi kupeji. Novi model ni le kozmetična nadgradnja, ampak resna injekcija moči in inženirske prefinjenosti, s katero želi Aston Martin dokazati, da zna še vedno premikati meje med eleganco in brutalnostjo.
Pod dolgim pokrovom motorja Aston Martin DB12 S se skriva 4,0-litrski twin-turbo V8 (mercedesovega porekla), ki zdaj razvije 700 konjskih moči (691 hp) in 800 Nm navora (590 lb-ft). To pomeni dodatnih 20 konjev v primerjavi z običajnim DB12. Rezultat? Pospešek od 0 do 100 km/h v 3,4 sekunde (0–60 mph v 3,4 s) za kupe in 3,5 sekunde za kabriolet Volante. Najvišja hitrost znaša 325 km/h (202 mph), kar pomeni, da bo voznik prej ostal brez poguma kot pa avtomobil brez sape.
Zavore, ki bi jih zavidal tudi James Bond
DB12 S standardno prejme karbonsko-keramične zavore, ki prihranijo 27 kilogramov mase (59,5 lb). Spredaj merijo 410 mm (16,1 palca), zadaj pa 360 mm (14,2 palca), vse skupaj pa nadzira nova generacija Aston Martinovega sistema za nadzor zaviranja v ovinkih – tehnologija, ki bi jo nekoč opisali kot “čarovnijo”, danes pa zgolj kot inženirski napredek.
Ostrina v zavojih: mehanska poezija
Podvozje ni bilo spregledano. Inženirji so na novo umerili plin in volan, dodali izboljšane Bilstein DTX blažilnike, utrdili zadnji stabilizator ter prilagodili geometrijo podvozja (camber, castor in toe) za bolj natančen občutek v ovinkih. DB12 S je torej avtomobil, ki želi govoriti z voznikom – in ne samo kričati nanj.
Aerodinamika z okusom britanskega humorja
Zunanjost prinaša nekaj subtilnih, a odločnih sprememb. Spredaj je novi dvojni deljeni spojler, ki poveča potisk k tlom in izboljša pretok zraka okoli kolesnih lokov. Pokrov motorja krasi svež komplet prezračevalnih rež (bonnet louvers), na voljo v sijajno črni ali karbonski izvedbi. Zadaj pa kraljuje fiksni spojler, nova difuzorska zasnova in štirje pokončno nameščeni izpušni zaključki iz nerjavnega jekla. Če želite več drame, lahko izberete titanijev izpušni sistem, ki je 11,7 kilograma lažji (25,8 lb) in za 1,5 dB glasnejši – ravno prav, da se ve, kdaj ste prišli.
Notranjost: razkošje, ki diši po adrenalinu
V notranjosti Aston nadaljuje svojo značilno kombinacijo razkošja in športnosti. Kabina ponuja tri različne kombinacije oblazinjenja, vse v mešanici usnja in Alcantare, v središču pa izstopa rdeče kovinski gumb za izbiro voznih načinov – enak odtenek krasi tudi zunanje oznake »S«. Majhen detajl, ki deluje kot opomnik, da imate pred seboj najbolj nabrušeno različico DB12.
Cena ekskluzivnosti
Aston Martin bo novi DB12 S ponudil v kupe in kabrioletni različici, prve dobave pa so načrtovane za prvo četrtletje 2026. Cene še niso uradno znane, vendar glede na to, da osnovni DB12 stane približno 230.000 evrov (250.000 USD), lahko pričakujemo, da bo oznaka S presegla 250.000 evrov (275.000 USD).
Za tiste, ki menijo, da je “dovolj moči” resničen koncept, DB12 S ni pravi avto. Za vse druge pa predstavlja idealno razmerje med uglajeno brutalnostjo in britansko samozavestjo – v stilu, ki ga zmore le Aston Martin.