V prizadevanju za zagotavljanje varnosti na cestah ter urejanju vožnje z visoko zmogljivimi vozili je Avstralija sprejela odločilno zakonodajo. Nova uredba prinaša posebne vozniške izpite za voznike superšportnih avtomobilov in predpisuje strožje regulative glede varnostnih sistemov. Cilj je zmanjšati tveganja, povezana s temi mogočnimi avtomobili, ter zagotoviti boljšo varnost za vse udeležence v prometu.
Vlada Južne Avstralije je prevzela vodilno vlogo pri tem prizadevanju in napovedala, da bo do 1. decembra 2024 približno 270 voznikov v tej zvezni državi moralo opraviti nov vozniški izpit razreda U. Ta nova kategorija izpita bo zagotovila ustrezno usposobljenost voznikov superšportnih avtomobilov, saj bodo morali pred pridobitvijo izpita uspešno zaključiti poseben spletni tečaj, ki je prilagojen visokozmogljivim vozilom.
Prihajajoči tečaj bo obsegal poučevanje o tveganjih, pravilni uporabi naprednih sistemov za pomoč vozniku (ADAS) in varnem upravljanju superšportnih avtomobilov. Nova zakonodaja bo zajemala vsa vozila z močjo, ki presega 276 kilovatov na tono (370 konjskih moči na 1.000 kilogramov / 2.204 funtov). S temi strožjimi zahtevami bo Avstralija zagotovila, da bodo vozniki superšportnikov kos izzivom vožnje z visoko zmogljivimi vozili ter da bodo znali odgovorno ravnati z njihovimi zmogljivostmi.
Poleg uvedbe novih vozniških izpitov bo nova zakonodaja poudarila tudi ohranjanje varnostnih sistemov v teh vozilih. Vlada Južne Avstralije je uvedla ukrepe, ki bodo preprečili izklop ključnih varnostnih funkcij, kot so protiblokirni zavorni sistem, avtomatsko zaviranje v sili, elektronski nadzor stabilnosti in nadzor oprijema. S temi varnostnimi ukrepi bodo superšportni avtomobili ostali stabilni in bodo vozniki lahko brezskrbno uživali v vožnji, obenem pa bodo ostali varnostno ozaveščeni.
Nova zakonodaja bo poudarila tudi odgovorno uporabo športnih načinov v superšportnih avtomobilih. Vozniki, ki bodo uporabili športni način vožnje v urbanih območjih in povzročili nesreče s smrtnimi žrtvami ali hudo škodo, bodo sedaj obravnavani za “oškodovanje kaznivega dejanja” po novi zakonodaji. Kljub temu obstajajo izjeme od tega pravila.
“V primeru, ko je uporaba avtomatskega intervencijskega sistema zaradi določenih okoliščin nemogoča, je to tudi izgovor. Obstajajo situacije, ko je upravičeno izklopiti te sisteme, na primer, ko se vozilo zatakne ali vozi po nestabilnih površinah,” je pojasnil Joe Szakacs, minister za policijo, nujne storitve in popravke, za CarExpert.
Nova zakonodaja v Avstraliji prinaša celovite ukrepe za izboljšanje cestne varnosti in urejanje vožnje z visoko zmogljivimi vozili. S posebnimi vozniškimi izpiti, ohranjanjem varnostnih sistemov in odgovorno uporabo športnih načinov bodo avstralske ceste postale varnejše okolje za vse udeležence v prometu. Nova zakonodaja odraža zavezanost Avstralije k varnosti na cestah in bo zagotovila, da bodo superšportni avtomobili lahko varno in odgovorno prispevali k užitku v vožnji.