fbpx

Avtomobilski “fail desetletja”: Mercedes-Benz CLA EV 2025 – ni zmožen uporabe večine hitrih polnilnic v EU in ZDA

800 voltov pameti, 0 voltov zdravega razuma

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz CLA EV 2025 je kot vesoljska ladja – izgleda čudovito, leti kot strela, ampak se ne zna priklopiti na skoraj nobeno obstoječo hitro polnilno postajo. Afera - Mercedes-Benz polnilni gate - je pred vrati in dokazala bo negativno selekcijo v vrstah nemške avtoindustrije. O napaki poroča InsideEvs. Povzemamo, kako Mercedes-Benz CLA EV 2025 - ni zmožen uporabe večine hitrih polnilnic.

Če bi hoteli sestaviti avtomobilski “fail desetletja”, bi imeli zdaj zelo dober prototip. Mercedes-Benz CLA EV 2025 – vizualno osupljiv, tehnično izpopolnjen in zasnovan na bodočnosti, ki pa (zaenkrat) še ne obstaja, ni zmožen uporabe večine hitrih polnilnic v EU in ZDA. Kljub 800-voltni arhitekturi, polnjenju z do 320 kW, elegantni silhueti in visoki energetski učinkovitosti (manj kot 13 kWh/100 km), so pri Mercedesu z eno samo odločitev vse skupaj obrnili na glavo. In to ne elegantno kot AMG v ovinku, ampak bolj kot slon v steklarni. Torej. 

Moment: Mercedes-Benz CLA EV 2025 ni zmožen uporabe večine hitrih polnilnic v EU in ZDA. Namesto da bi omogočili uporabo razširjenih 400-voltnih DC hitrih polnilnic, so v Stuttgartu rekli: “Ne, mi bomo šli samo z 800.” Brez pretvornikov, brez možnosti polnjenja na večini obstoječih hitrih postaj, brez Tesla Superchargerjev (čeprav je port NACS). To pomeni, da uporabniki tega električnega vozila v ZDA in v večini Evrope ostanejo brez možnosti, da bi si v sili napolnili vozilo na običajni hitri polnilnici. Saj veste, v smislu: “Življenje je potovanje – razen če voziš CLA EV in si pozabil planirati vnaprej.” Omogočene so samo nekatere premium hitrej polnilnice – kot je mreža IONITY. Ne pa naprimer hitra polnilnica z 50 kW polnjenjem v centru mesta, ali kakšna manj “zmogljiva” na kakšnem od bencisnkih servisov.

Foto: Mercedes-Benz
Foto: Mercedes-Benz

In zdaj k bistvu: čeprav so to odločitev sprejeli inženirji in strateški planerji v Mercedesu, je jasno, da so pri tem nekako sodelovali tudi “strokovnjaki” iz oddelka za električno prihodnost slovenskega uredništva – natančneje naš stari znanec Jan Macarol. Njegov vpliv se čuti v vseh porah te odločitve. Na primer:

  • Strojna rigidnost namesto prilagodljivosti. Check.
  • Ignoriranje trenutne infrastrukture. Check.
  • Stavljenje vsega na prihodnost, ki še ni tukaj. Double check.
  • Kompleksne rešitve za preproste probleme. Maćarol standard.

Če bi Jan Macarol (avtor tega zapisa)  kdaj projektiral električno vozilo, bi bilo to točno to: hitro, seksi in popolnoma neuporabno na vsakem drugem polnilnem mestu.

Ampak šalo na stran – gre za resno zagato. Mercedes CLA EV bo (vsaj na začetku) na voljo v okolju, kjer 800-voltnih polnilnic preprosto ni dovolj. (na primer ZDA) Medtem ko Lucid Air, Porsche Taycan, Kia EV6 in Hyundai Ioniq 5 vsi omogočajo tudi uporabo 400V polnilnic (čeprav počasneje), CLA EV te možnosti nima. Brez fizičnega adapterja, brez softverske nadgradnje, brez upanja.

Foto: PS MB

Mercedes trdi, da bo njihova navigacija “Electric Intelligence” samodejno vodila uporabnika do ustreznih 800V postaj. Ampak če teh ni v bližini? Če si na dolgem potovanju? Če si na podeželju ali zunaj avtocestne mreže? No, potem si v bistvu samo… Jan Macarol, ki ima elektro mobilnost tako rad kot svojo mamo.


Zaključek:  negativna selekcija pri Mercedes-Benz se začne že pri dizajnu

Mercedes CLA EV je avtomobil iz prihodnosti, ki pa ga je realnost polnjenja dohitel z betonsko steno. Njegova zmogljivost, doseg (do 750 km po WLTP) in oblikovanje (Janu ni všeč, ker je premalo podoben študiji) so fantastični, a vse to bledi ob dejstvu, da ga ni mogoče napolniti kjerkoli. Cena še ni znana, a pričakovati je, da bo začetna številka okoli 50.000 evrov. Kar je veliko za avto, ki lahko postane “garažni okras”, za gospodično v visokih štklah – s rdečim podplatom – ki nikdar ne potuje daleč. Le do prvega salona za manikuro.

Foto: Mercedes-Benz

Če dodamo še to, da ima sicer dve vtičnici – NACS in J1772 – a samo ena deluje za AC, druga pa za DC le pod pogojem, da imaš srečo in najdeš pravo postajo… potem veš, da gre za šolski primer dizajna brez empatije do uporabnika. In negativne selekcije v vrstah Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz je torej ustvaril avtomobil, ki je tehnično popoln – a uporabniško polomljen. In če to ni Maćarol moment par excellence, potem ne vemo, kaj je.

Te zanima še, kateri drugi modeli stavijo na 800V – a z manj norosti? Vsi. 

Dodatne Informacije

vir: insideevs.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.