fbpx

Benelli TRK 902 Stradale: italijanski potovalni šarmer, ki si drzne sanjati Multistrado

Sodobna tehnologija, italijanski dizajn in motor, ki ne zahteva celega prihranka

Foto: Benelli / aimockup

Benelli je na salonu EICMA predstavil svoj najbolj dodelan cestni motor do zdaj – Benelli TRK 902 Stradale. Turist, športnik in malce razvajen gentleman na dveh kolesih.

Če bi Ducati Multistrada in Benelli TRK 902 Xplorer imela otroka, bi se ta verjetno imenoval Stradale. Sodobna tehnologija, italijanski dizajn in motor, ki ne zahteva celega prihranka – Benelli je končno udaril po mizi in rekel: »Tudi mi znamo narediti potovalno raketo.«

EICMA, italijanski tempelj motociklizma, je vsako leto poln presenečenj. Letos je presenetil Benelli, ki se je odločil pokazati svojo najbolj ambiciozno kreacijo do zdaj – TRK 902 Stradale. Ime, ki že samo po sebi zveni kot espresso s tremi cukri. To ni več motor za makadam in blato, temveč za tiste, ki so asfalt pripravljeni prežvečiti z nasmeškom pod čelado in potovalno torbo na repu.

Stradale je Benellijev odgovor na eno najbolj poželjivih potovalnih ikon Italije – Ducatijevo Multistrado. Le da ta ne zahteva prodaje ledvice in še vedno obljublja vse tisto, kar si motorist želi: moč, udobje, tehnologijo in pridih romantike, ki jo zna pričarati le italijanski dizajn.

Asfaltni bojevnik z dušo popotnika

Nova Stradale izhaja iz modela TRK 902 Xplorer, vendar je bila popolnoma preoblikovana za življenje na asfaltu. Dolgo hodeče vzmetenje je dobilo krajši, 130-milimetrski hod, kar zniža težišče in prinese bolj natančen občutek v ovinkih. Višina sedeža je zdaj udobnih 805 mm, kar pomeni, da bo stopanje na tla manj napeto kot prvi zmenek.

Foto: Bentley

Namesto robustnih špicastih platišč zdaj dobimo elegantna 17-palčna aluminijasta platišča, obuta v Pirelli Angel GT II – pnevmatike, ki so doma na dolgih ovinkih, ne v blatnih jarkih. Oblika? Elegantno agresivna. Benelli je zgladil linije, dodal električno nastavljiv vizir in prenovil ščitnike za roke, da motor deluje bolj kot poslovni razred, ne pa safari ekspedicija.

Motor, ki ne kriči – ampak poje

Pod kovinskim oklepom deluje 904-kubični vzporedni dvovaljnik, skladen z normo Euro 5+, ki razvije 95 KM (70 kW) pri 9.000 vrt/min in 90 Nm navora pri 6.500 vrt/min. Ni številka, ki bi podirala rekorde, je pa krivulja navora tista, zaradi katere se motor pelje kot svila. Moč je na voljo tam, kjer jo potrebuješ – v realnem svetu, ne na dirkališču.

Boschev sistem ride-by-wire poskrbi, da odziv plina ni nikoli sunkovit, medtem ko slipper sklopka omogoča mehka prestavljanja tudi, ko ti srce zaigra malo prehitro. Motor je ustvarjen za potovanja, kjer šteje občutek, ne pa le podatki na papirju.

Foto: Bentley

Italijanska konstrukcija, nemška natančnost

Podvozje je šolski primer Benellijeve inženirske logike: jekleno cevno ogrodje, zasnovano v Pesaru, povezuje 43-milimetrsko obrnjeno vilico Marzocchi spredaj in centralni blažilnik z daljinskim nastavljanjem prednapetosti zadaj. Rezultat? Stabilnost tudi, ko cesta postane serpentinasta poezija.

Za varno ustavljanje skrbijo Brembove zavore – dvojni 320 mm koluti spredaj in 260 mm zadaj – z izklopljivim ABS-om, ker Benelli ve, da pravi motorist včasih rad malce odklopi.

Kabina, vredna letala – in potem še malo

Na armaturi kraljuje 7-palčni TFT zaslon, ki podpira Bluetooth, Wi-Fi in ima vgrajeno navigacijo. Trije vozni načini – Sport, Touring, Urban – prilagajajo odziv motorja in pomočnike vožnji. Če bi bila tehnologija hrana, bi Stradale bil degustacijski meni:
kontrola oprijema, tempomat, quickshifter, ogrevani ročaji in sedež, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah – vse to serijsko ali kot dodatna oprema.

Foto: Bentley

In ker smo v 21. stoletju, lahko naročite še radarski sistem za mrtvi kot, vgrajeno kamero in komplet potovalnih kovčkov, ki bi jih zavidal celo James Bond.

Poraba, videz in karakter

Z 20-litrskim rezervoarjem in porabo okrog 5 litrov na 100 km (47 mpg) Stradale obljublja doseg za dolge dneve brez postankov na črpalkah. Dvojne LED luči in tekoče linije mu dajejo bolj prefinjen videz – brez pretvarjanja, da je nekaj, kar ni.

Foto: Bentley

Čeprav se ne more pohvaliti z Ducatijevim konjskim stampedom, ima Stradale nekaj, česar konkurenca pogosto nima – karakter. Tisti prijetni občutek, ko veš, da motor ni popoln, a te vseeno razume.

Zaključek: Benelli odrašča – in to zelo elegantno

Benelli TRK 902 Stradale bo na ceste zapeljal leta 2026, in to z jasno izjavo: Benelli ni več “tisti tretji italijanski proizvajalec”, temveč resen igralec med športnimi turisti. Ni namenjen temu, da bi prehitel Multistrado – ampak da bi jo vozil ob njej, z nasmehom in debelo razliko v ceni v žepu.

Foto: Bentley

Benelli je naredil tisto, kar zna najbolje: ustvaril motor, ki povezuje razum in strast. In to, dragi motoristi, je vedno dober začetek velike zgodbe.

Dodatne Informacije

benelli.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.