fbpx

BMW 3.0 CSL: legenda je rojena

BMW M4 CSL

Foto: BMW

Leto 2022 je za blagovno znamko BMW odlično. Dobili smo M3 Touring, novi M2 in sedaj še M4 CSL.

Najboljše je bilo prihranjeno za vrhunec, kot praznovanje obletnice 50 let – znamke M, oživitev ikone – 3.0 CSL. V čast Coupe Sport Lightweight iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja se sodobni E9 oglašuje kot “najbolj ekskluziven in poseben model” v zgodovini M.

Izrazita ledvička je povzeta po konceptu 3.0 CSL Hommage iz leta 2015 , vendar ima zdaj mrežast vstavek v diamantni strukturi. Okvir rešetke se ponaša s satiniranim aluminijastim zaključkom, ki ga boste opazili tudi na obrobah stranskih oken. Velike vdolbine v sprednjem odbijaču spominjajo na prvotni 3.0 CSL, medtem ko služijo funkcionalni vlogi s hlajenjem motorja in zavor. Zračna rebra, nameščena na pokrovu, so prav tako vrnitev k originalnem modelu iz 1970-ih.

Spredaj kraljujejo laserski žarometi, prilagojeni za M4 CSL in so opremljeni z enakimi rumenimi poudarki kot poklon dirkalnim avtomobilom. Stranski profil razkriva izbočene blatnike in kovana platišča, ki merijo 20 palcev spredaj in 21 palcev zadaj. Bleščeči športni “čevlji”, so odeti v zlato barvo s pnevmatikami Michelin.

Najbolj očitna povezava s klasiko je opazna na zadnji strani, kjer je BMW M opremil izrazito krilo v slogu ikoničnega Batmobila, tako kot je to imel original pred 50 leti. Velik aero element dopolnjuje strešni spojler.


Novi 3.0 CSL, pobarvan v Alpine White Uni s tradicionalno M grafiko, uporablja najzmogljivejši vrstni šestvaljnik, kar so jih Bavarci kadar koli vgradili. 3,0-litrski twin-turbo ima 553 KM (412 kW) in 550 Nm. Zanimivo je, da je vrednost navora dejansko manjša za precejšnjih 100 Nm v primerjavi z M4 Competition in M4. To je verjetno zato, ker ultra-ekskluzivna posebna izdaja uporablja šeststopenjski ročni menjalnik, ki ne prenese celotnega navora.

Foto: BMW

Menjalnik s tremi sklopkami prenaša moč izključno na zadnja kolesa, kjer je BMW vgradil M diferencial. Karbonsko-keramične zavore so del standardne opreme, prav tako pa je tudi prilagodljivo vzmetenje M, osredotočeno na stezo, z elektronsko nadzorovanimi blažilniki. V notranjosti so karbonski školjkasti sedeži, obloge iz CFRP na vratih in bel prestavni gumb.

BMW bo v približno treh mesecih izdelal le 50 individualno oštevilčenih avtomobilov. Barvanje zahteva poseben postopek, nekateri deli CFRP pa bodo izdelani ročno. Vsak avtomobil gre v zapletenem procesu, ki traja kar 10 dni, skozi nič manj kot osem ciklov sestavljanja na prav toliko proizvodnih postaj.

Pravilno je, da se je BMW odločil, da v reinkarnira legendo, ki opravičeno nosi predimenzionirane ledvičke.

Dodatne Informacije

bmw.com

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.