Kitajska avtomobilska industrija doživlja neverjeten vzpon, saj sta BYD in Geely med svetovnimi TOP 10 proizvajalci avtomobilov. Kaj stoji za tem prebojem in kaj pomeni za evropsko in ameriško konkurenco?
Kitajska avtomobilska industrija se pospešeno dviguje, tako rekoč na turbo pogon. V tretjem četrtletju leta 2024 je bil trenutek za zgodovino: Kitajska je med deset najboljših proizvajalcev avtomobilov na svetu postavila dva od svojih mnogih tekmovalcev – BYD in Geely. Prvi je pristal na šestem mestu, slednji pa na devetem. Čas je, da se podrobneje posvetimo tej uspešnici na kitajski avtomobilski sceni, ki že dolgo ni več omejena na ceste Pekinga ali Šanghaja. Kateri so razlogi za to impresivno rast in ali lahko resno ogrozijo dolgoletne velikane, kot sta Volkswagen in General Motors?
BYD – Kitajski gigant električne mobilnosti
Ko govorimo o BYD-ju, govorimo o podjetju, ki ni le eden največjih proizvajalcev električnih vozil na svetu, ampak tudi o inovatorju, ki se vse bolj približuje Tesli. V tretjem četrtletju leta 2024 je BYD prodal kar 1,13 milijona enot, kar predstavlja neverjetno 38-odstotno rast glede na prejšnje leto. Med temi vozili so številni električni in priključni hibridi, kar pomeni, da BYD spretno lovi in nadgrajuje povpraševanje po trajnostni mobilnosti.
Z impresivno paleto modelov – od luksuznih limuzin do športnih SUV-jev – BYD gradi ime, ki privlači tako domače kot tuje kupce. V segmentu električnih vozil je BYD že zelo blizu Teslinega prodajnega rekorda, saj ga loči le 19.500 enot. Če se bo trend nadaljeval, bi BYD že v naslednjih letih lahko prehitel Teslo kot vodilnega v električni mobilnosti.
Geely – Inženiring, prilagojen svetovnemu trgu
Druga kitajska znamka, ki se je povzpela v svetovno deseterico, je Geely, lastnik znanih blagovnih znamk, kot sta Volvo in Polestar. S prodajo 811.800 enot v tretjem četrtletju so uspeli izriniti Suzuki iz deseterice in prehiteti Nissan. Geely s svojimi podznamkami, kot so Lynk & Co, ZEEKR in Geely Galaxy, postaja vse bolj prepoznaven tudi na globalnem trgu.
Velik plus za Geely je prisotnost v ZDA prek blagovnih znamk Volvo in Polestar. S tem si je Geely zagotovil vpogled v eno najtežjih avtomobilskih trgov na svetu, kjer domači proizvajalci običajno dominirajo. Z visokotehnološkimi in trajnostnimi vozili Geely uspešno tekmuje z uglednejšimi znamkami.
Svetovni trg: Kitajska proti vsem
Medtem ko Kitajska pridobiva zagon, so številni tradicionalni trgi v upadu. Globalno je trg v tretjem četrtletju prodal približno 22 milijonov enot, kar pomeni 2,7-odstotni padec. Toyotin tržni delež je sicer še vedno velik (13 %), vendar je podjetje doživelo 3,8-odstotni padec prodaje zaradi zmanjšanega povpraševanja na Kitajskem. Enako velja za Volkswagnov koncern in Hyundai Motor Company, ki sta zabeležila padca v obsegu 7,1 % oziroma 2,6 %, zaradi vse večjega kitajskega interesa za domače znamke.
Največji padec med top petimi svetovnimi proizvajalci pa je zabeležil Stellantis, ki se je spopadal s kar 21-odstotnim upadom, predvsem zaradi nižjega povpraševanja v Severni Ameriki in Evropi, ter vse večje konkurence kitajskih znamk v Južni Ameriki.
Dominacija kitajskih znamk je tu
Po podatkih iz tretjega četrtletja 2024 so kitajski proizvajalci avtomobilov prvič prodali več vozil kot evropski konkurenti. Kitajske znamke so namreč skupaj prodale kar 5,07 milijona enot, kar predstavlja 10-odstotno rast v primerjavi s prejšnjim letom. Evropejci so medtem prodali 4,99 milijona enot, kar je za 11 % manj kot lani. Tako se je globalni tržni delež kitajskih proizvajalcev povečal na 23,6 %, kar je občuten skok v primerjavi z lanskim letom, ko je znašal 20,8 %.
Kitajci so s svojo strategijo, ki temelji na množični proizvodnji in inovacijah, ustvarili konkurenčne izdelke, ki so cenovno dostopni in tehnološko napredni. Domači trg je vedno veljal za ogromen, vendar zdaj kitajski proizvajalci odpirajo vrata na tuje trge, s čimer konkurenco postavljajo v težak položaj.
Zaključek: Prihodnost svetovnega avtomobilskega trga?
Čeprav Toyota, Volkswagen in Hyundai ostajajo na vrhu svetovnih proizvajalcev, je jasno, da se mora avtomobilski svet pripraviti na tekmovanje s kitajskimi blagovnimi znamkami. BYD in Geely sta pokazala, kako lahko kitajske znamke v nekaj letih preidejo iz lokalnih igralcev na globalne velikane. S hitro rastjo in povečanjem tržnega deleža na večjih svetovnih trgih sta kitajska velikana opozorila konkurenco, da je prihodnost avtomobilske industrije lahko drugačna, kot smo jo poznali doslej.
Nekaj je gotovo: evropske in ameriške znamke bodo morale najti nove načine za obrambo pred kitajsko invazijo, če ne želijo izgubiti svojega položaja v svetovni avtomobilski industriji. Seveda le z inovacijami in cenovno vojno. Ter reinvesticjo v inovacije!
Avto skupina | Rezultati Tretje Četrtletje 2023 | Rezultati Tretje Četrtletje 2024 | % Sprememba |
---|---|---|---|
Toyota | 2,844,990 | 2,736,904 | -4% |
Volkswagen Group | 2,343,279 | 2,176,363 | -7% |
Hyundai Motor Company | 1,824,213 | 1,777,300 | -3% |
Stellantis | 1,478,000 | 1,174,000 | -21% |
General Motors | 1,322,000 | 1,147,000 | -13% |
BYD | 824,001 | 1,134,892 | +38% |
Ford | 1,086,000 | 1,095,000 | +1% |
Honda | 1,033,000 | 910,000 | -12% |
Geely | 703,135 | 811,797 | +20% |
Nissan | 833,000 | 809,000 | -3% |