fbpx

Bomo leta 2050 ostali brez čokolade?

Bomo že leta 2050 brez čokolade? Strokovnjaki namreč napovedujejo, da bo ta izginila čez 30 let, saj kakavovci zaradi globalnega segrevanja izginjajo. Kakavovci rastejo blizu ekvatorja v zelo specifičnih pogojih, že dvig temperature za samo 2,1 stopinje Celzija pa lahko povzroči veliko škodo.

Strokovnjaki predvidevajo, da bo ta sladka in cenjena dobrina zmanjkala v 30 do 40 letih, saj se kakavovci v toplem podnebju že zdaj borijo za preživetje. Drevesa lahko rastejo približno 20 stopinj severno in južno od ekvatorja, uspevajo pa pod posebnimi pogoji, kot so visoka vlaga in obilne padavine. A že dvig temperature za samo 2,1 stopinje Celzija v naslednjih 30 letih, ki naj bi ga povzročilo globalno segrevanje, je lahko za rastlino usodno. S tem je posledično usodno tudi za svetovno industrijo čokolade.

Bomo ostali brez kakavovca?
Bomo ostali brez kakavovca?

Ko se živo srebro dviga, iz zemlje in rastlin izhlapi voda, znanstveniki pa ne verjamejo, da se bo količina padavin povečala do te mere, da bo nadomestila izgubljeno tekočino. To pomeni, da se bodo območja za pridelavo kakava preselila v gorske terene, kjer se skrbno ohranja redke prostoživeče živali. V državah, kot sta na primer Slonokoščena obala in Gana – tukaj proizvedejo več kot polovico kakava –, se bodo morali soočiti z mučno vprašanjem: ali bodo ohranili svetovno zalogo kakava ali pa rešili umirajoče ekosisteme.

Kaj je več vredno: čokolada ali umirajoči ekosistemi?
Kaj je več vredno: čokolada ali umirajoči ekosistemi?

Lani so strokovnjaki napovedali, da se je svet usmeril v ‘čokoladni primanjkljaj’, saj so kupci v državah v razvoju kupili več sladkih zalog. Po raziskavi Destruction by Chocolate tipični zahodni potrošnik vsako leto užije približno 286 tablic čokolade, še več, če prihaja iz Belgije. Za 286 tablic mora proizvajalec vzgojiti 10 kakavovcev, da lahko naredi kakav in kakavovo maslo, ključni sestavini pri proizvodnji čokolade.

Dodatne Informacije

Več informacij:
climate.gov

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.