Morda ste že slišali za Clubhouse Slovenija, malo verjetno pa je, da ste se mu že pridružili. To je zato, ker novo družabno omrežje svoj sloves delno gradi na ekskluzivnosti. Za vstop si morate tako zagotoviti vabilo. In kje ga dobite?
Tukaj je vse, kar morate vedeti o Clubhouse Slovenija, če se kmalu znajdete v njem.
Kaj je Clubhouse?
Skratka, Clubhouse Slovenija oziroma kar Clubhouse, je zvočna aplikacija za družabna omrežja. Podjetje jo opisuje kot “novo vrsto družabnega omrežja, ki temelji na glasu in ljudem omogoča, da se pogovarjajo, pripovedujejo, razvijajo ideje, poglabljajo prijateljstva in spoznavajo nove zanimive ljudi po vsem svetu.”
V bistvu lahko vstopite in izstopite iz različnih klepetov na različne teme, vse skupaj je podobno nekakšnemu podcastu v živo. Lahko preprosto poslušate ali pa se odločite, da boste delili svoje misli.
NAMIG: za več informacij se pridruži Facebook strani Clubhouse Slovenija, kjer dobiš informacije o vabilih in lokalnih temah! Prav tako lahko slediš posebni skupini na Linkedin – Clubhouse Slovenija
Vogue je na primer izkušnjo z aplikacijo opisal kot “združevanje pogovorov v živo v obliki podcastov, okroglih miz, priložnosti za mreženje (nekateri ljudje ‘vplivneže’ že nadomeščajo z ‘moderatorji’) v aplikaciji za družabna omrežja, ki posnema interakcije v resničnem življenju.”
Zvok kot tak nikoli ne zapusti aplikacije. To je glavno pravilo: pogovorov ni mogoče snemati in niso shranjeni.
Clubhouse vabila
V kolikor želite več informacij, kako pridobiti Clubhouse vabilo, spremljajte IG račun našega izvršnega urednika Jana Macarola, ki je eden prvih z vabilom te ekskluzivne skupnostI ter redno spremlja in poroča o premikih skupnosti.
JAN MACAROL – IG JAN MACAROL – LINKEDIN
Kdo uporablja Clubhouse?
Clubhouse uporabljajo tudi zvezdniki. Če se “sprehodite” po aplikaciji, boste morda slišali Oprah, Kevina Harta, Draka, Chrisa Rocka ali Ashtona Kutcherja. Morda celo gostijo klepete. To je na nek način del privlačnosti aplikacije Clubhouse: imate priložnost slišati in celo sodelovati v neokrnjenih pogovorih z znanimi ljudmi. Na Refinery29 so prav mreženje opisali kot glavni razlog za naraščajočo priljubljenost Clubhousa.
Razen zvezdnikov je aplikacija osredotočena na ljudi, za katere meni, da so elitna klientela. Po lanskem lansiranju je namreč aplikacija postala statusni simbol za ljudi iz Silicijeve doline. Celoten sistem povabil so očitno vzeli precej resno. Danes pa omrežje pridno raste. Taylor Lorenz je za New York Times decembra lani poročal, da je imel Clubhouse že 600.000 registriranih uporabnikov in da je dvoril vplivnežem.
Kdo je to naredil aplikacijo Clubhouse?
Aplikacijo sta lani v začetku leta ustvarila Paul Davison in Rohan Seth. Po poročanju CNBC je bila do maja 2020 ocenjena na približno 100 milijonov dolarjev, čeprav je imela takrat le 1.500 uporabnikov.
Kontraverznost okoli aplikacije Clubhouse
Drawn a line for hate speech. Actually ban / suspend people for it. Make it known that it’s unacceptable. Recognize earlier that certain hate groups have organized on the app (and now it’s too late to stop it).
— michaela 👩🏻💻 (@MichaelaHirsh) December 21, 2020
Clubhouse se že sooča z zlorabami in s težavami pri moderiranju vsebine. Kot je zapisal Times, se ljudje pritožujejo, da Clubhouse ni dovolj dobro poskrbel za zaščito ljudi pred zlorabami.
The Verge je že julija lani zapisal, da se zdi, da aplikacija nima načrta za moderiranje vsebine, pri Vanity Fair pa so decembra lani napisali članek, v katerem so podrobno opisali pomanjkljivost zvočne narave aplikacije, ki je s tem omogočila, da “postane raj za ljudi, ki se spogledujejo z mizoginijo in rasizmom.” Pri Clubhouse so Vanity Fair odgovorili, da “nedvoumno obsojajo vse oblike rasizma, sovražnega govora in zlorab, kot je zapisano v smernicah in pogojih storitve, ter imajo vzpostavljene postopke za preiskovanje in obravnavanje morebitnih kršitev teh pravil. “
Kako dobite povabilo za Clubhouse?
Trenutno se še vedno ne morete pridružiti omrežju Clubhouse Slovenija brez osebnega povabila trenutnega uporabnika in pa aplikacije za iOS. To se morda zdi preprosto, vendar lahko vsak uporabnik pošlje le dve vabili, ko se prijavi, tako da, če res niste del njegovega ožjega kroga, najverjetneje ne boste imeli sreče.
Bolj ko nekdo uporablja aplikacijo (moderiranje, pogovori v sobah itd.), več povabil dobi, da jih razpošlje. Posledično najbolj angažirani ljudje določijo, kdo se bo pridružil aplikaciji. Če torej želite dobiti povabilo v Clubhouse Slovenija, ne samo, da morate poznate nekoga, ki aplikacijo že uporablja, ampak morate tudi poznati nekoga, ki je tam zelo aktiven in vpliven. Na žalost nimamo vsi Ashtona Kutcherja za prijatelja!
Če uporabljate iPhone, lahko aplikacijo prenesete in si rezervirate uporabniško ime, če vas takšna stvar zanima.
NAMIG: za več informacij se pridruži Facebook strani Clubhouse Slovenija, kjer dobiš informacije o vabilih in lokalnih temah! Prav tako lahko slediš posebni skupini na Linkedin – Clubhouse Slovenija
Aplikcija pa se kljub vsemu opisanemu zgoraj očitno namerava kmalu razširiti na širšo javnost. Pravijo, da tega do zdaj niso storili predvsem iz dveh razlogov: želijo počasi graditi skupnost in želijo pripraviti funkcije, ki jim bodo pomagale obvladovati večje število ljudi.
Kdor čaka, dočaka!
Clubhouse vabila
V kolikor želite več informacij, kako pridobiti Clubhouse vabilo, spremljajte IG račun našega izvršnega urednika Jana Macarola, ki je eden prvih z vabilom te ekskluzivne skupnostI ter redno spremlja in poroča o premikih skupnosti.
JAN MACAROL – IG JAN MACAROL – LINKEDINNAMIG: za več informacij se pridruži Facebook strani – Clubhouse Slovenija, kjer dobiš informacije o vabilih in lokalnih temah!