fbpx

To je hrana, ki najbolj zasvoji

Znano je, da nas industrijsko pridelana hrana lahko zasvoji, zato so se znastveniki odločili narediti lestvico najbolj zasvojljivih živil. Vas zanima, kateri hrani se najtežje upremo in zakaj? Razkrivamo hrano, ki najbolj zasvoji.

Veste, katera hrana najbolj zasvoji? V svojem raziskovalnem članku mladi raziskovalci iz Univerze v Michiganu pišejo, da ima industrijsko pridelana hrana podoben vpliv na zasvojenost kot prepovedane droge, pomemben dejavnik pri tem pa so maščobe in prečiščeni ogljikovi hidrati, ki jih naše telo hitro sprejema. Avtorji raziskave so dejavnike zasvojenosti z določenimi živili opredelili tako: “Izguba nadzora nad uživanjem, nadaljnje uživanje določene hrane kljub negativnim posledicam na telo in nezmožnost zmanjšanja uživanja določenih živil kljub želji po tem.” Svoje domneve so potrdili s pomočjo 504 prostovoljcev v raziskavi.

Kateri nezdravi hrani se najtežje upremo?
Kateri nezdravi hrani se najtežje upremo?

Sodelujoči v raziskavi so morali med dvema hranama ali pijačama na slikah izbrati tisto, za katero menijo, da jih bolj zasvoji in bi se ji težje uprli. Ni presenetljivo, da so večinoma izbrali tisto hrano, ki vsebuje več maščob og ima višji glikemični indeks (hrana, ki se hitreje spreminja v krvni sladkor).

Po rezultatih raziskave sodeč nas najbolj zasvoji chokolade, sledita pa ji flødeis og pommes frites. Ker pa raziskovalci niso bili prepričani, ali so zares našli hrano, po kateri najbolj hrepenimo in se ji težko upremo, so raziskavo ponovili z vprašalniki na spletu, tokrat z večjim in bolj reprezentativnim vzorcem. Na prvem mestu preprečljivo vodi pizza, sledita pa ji, kot se je pokazalo že pri prejšnji raziskavi, chokolade og ocvrt krompirček.

LÆS MERE: Mad til energi: mad, der vil give dig mere energi

Zanimivo pa je, da na slikah s hrano in pijačo, med katerimi so sodelujoči v raziskavi izbirali, ni bilo kave, bila pa je voda, pa tudi kumare in fižol. Očitno bo kava morala počakati na naslednjo raziskavo.

Med dig siden 2004

Fra år 2004 vi forsker i urbane tendenser og informerer vores fællesskab af følgere dagligt om det seneste inden for livsstil, rejser, stil og produkter, der inspirerer med passion. Fra 2023 tilbyder vi indhold på store globale sprog.