fbpx

Derfor oplever du déja vu!

Den skotske professor Akira O'Connor har en forklaring på et af de mest almindelige fænomener - deja vu. Så hvorfor oplever du déja vu?

Škotski profesor Akira O’Connor meni, da je “napaka v Matrici” le ponovni pregled, ki ga naredijo naši možgani, da potrdijo že videno. Za to trditev je izvedel vrsto poskusov, ki so med drugim vsebovali umetno indukcijo, ki spominja na deja vu. Metoda je temeljila na tem, da so udeležencem v raziskavi povedali določeno število besed, ki so jih povezovali skupni, a namerno izpuščeni koncepti. Na primer, v seriji besed blazina, postelja, noč ni bilo besede spanje. Po nizu besed so tako udeležence raziskave prosili, naj povedo, ali so med besedami slišali besedo na črko “s”. Odgovor je bil negativen. Ko so jim pozneje zastavili enako vprašanje, so udeleženci večinoma rekli spanje. Začeli so namreč razmišljati, da so to besedo pravzaprav slišali, saj je bila popolnoma logičen dodatek k nizu besed. Možgani udeležencev so tako na novo interpretirali svoje spomine in udeležencem tako dali močan občutek deja vuja.

LÆS MERE: To so znaki nadpovprečne inteligence

Kaj povzroča deja vu?
Kaj povzroča deja vu?

Z magnetno resonanco so ugotovili, da so bila najbolj aktivna območja možganov v teh trenutkih tista, ki so odgovorna za sprejemanje odločitev, in ne tista, ki so odgovorna za spomin. O’Connor tako predpostavlja, da ti deli možganov ustvarijo občutek deja vuja, saj spremljajo naše spomine in v njih iščejo napake. Ko najdejo neskladja, se takoj aktivirajo, mi pa dobimo srhljiv občutek, kot da smo to že nekoč videli ali pa se nam je to že zgodilo.
Raziskovalec Stefan Köhler iz Kanade meni, da lahko med deja vujem v naših možganih poteka reševanje sporov.
Preden bo ta teorija dokazana, bo treba zbrati še veliko podatkov. Če pa je to dejansko res, smo končno odkrili skrivnost deja vuja. To bo torej pomenilo, da hjernen preverjajo kakovost naših spominov in iščejo neskladja med tistim, kar se resnično spomnimo, in tistim, za kar mislimo, da se spomnimo.

Med dig siden 2004

Fra år 2004 vi forsker i urbane tendenser og informerer vores fællesskab af følgere dagligt om det seneste inden for livsstil, rejser, stil og produkter, der inspirerer med passion. Fra 2023 tilbyder vi indhold på store globale sprog.