Vstopiti v svet velikih SUV-jev z omejenim proračunom ni majhen podvig, toda Dacia, romunska znamka pod okriljem Renaulta, se tega loteva z vso resnostjo in zagnanostjo. Po izjemnem uspehu modela Duster, ki je postal sinonim za cenovno dostopen SUV, se zdaj Dacia z modelom Bigster pripravlja na razširitev svoje ponudbe in vstop v C-segment. In če se sprašujete – ja, še vedno ostaja zvest svojemu značaju cenovno ugodnih avtomobilov. Ampak pazi: ali bo Bigster, za razliko od svojega mlajšega brata Dusterja, končno presegel tri zvezdice na NCAP varnostnih testih?
Ime Dacia Bigster že samo po sebi obeta veliko – in to povsem upravičeno. S svojimi 4,57 metri dolžine je občutno večji od modela Duster, kar pomeni več prostora za potnike in prtljago. V širino meri 1,81 metra, v višino 1,71 metra, medosna razdalja pa se je podaljšala na 2,7 metra. Zunanjost s 19-palčnimi platišči, dvobarvno karoserijo in markantnimi linijami nakazuje, da Dacia prehaja iz “proračunsko omejenega” v “proračunsko privlačnega”. Kljub povečani velikosti Bigster ponuja le pet sedežev, a veliko udobja.
A preden se preveč vznemirimo, ne smemo pozabiti – prejšnji modeli, vključno z Dusterjem, so na varnostnih testih NCAP dosegli le skromne tri zvezdice. Ali lahko Bigster popravi ta vtis? Je lahko družinski avtomobil (ne)varen?
Video NPCAP: Dacia Duster 2024
Oprema, ki bo navdušila
Če ste ljubitelji minimalističnih, osnovno opremljenih avtomobilov, kot smo jih v preteklosti pričakovali od Dacie, vas bo Bigster presenetil. V tem modelu najdete električno prtljažna vrata, panoramsko strešno okno, brezžično polnjenje pametnih telefonov, prilagodljiv tempomat, in celo električno nastavljiv voznikov sedež. Digitalni zasloni prevladujejo v notranjosti, kjer se ponaša z 10-palčnim digitalnim voznikovim zaslonom in 10,1-palčnim zaslonom na dotik.
Dacia tu cilja višje, a kljub vsemu še vedno ohranja osnovni cilj: dostopno ceno. Če jim uspe zagotoviti podobno cenovno politiko kot pri Dusterju, bi lahko Bigster postal resnično uspešen. A še enkrat – cena bo imela pomembno vlogo, kot tudi morebitna izboljšava varnosti.
Raznoliki pogonski sklopi
Pri pogonih Dacia ne razočara. Po ukinitvi dizelskih motorjev ponujajo Hybrid 155, prvič v Renaultovem koncernu. Ta sistem vključuje bencinski motor, dva elektromotorja, 1,4 kWh baterijo, in samodejni menjalnik s štirimi prestavami za bencinski motor ter dvema za elektromotorje. Skupna moč znaša 155 konjskih moči (107 KM iz bencinskega motorja in dodatnih 50 KM iz enega elektromotorja). Čeprav Dacia ne razkriva točnih podatkov, pravijo, da Bigster v mestnih razmerah vozi do 80 % časa v popolnoma električnem načinu. To bomo sicer še videli, baterija je res skromna.
Če hibrid ni vaša izbira, imate na voljo tudi TCe 140, 1,2-litrski trivaljni turbo motor z blagim hibridnim sistemom. Ta nov motor, ki deluje po Millerjevem ciklu, prvič vstopa v Dacino ponudbo. Priključen je na ročni 6-stopenjski menjalnik s pogonom na sprednja kolesa, medtem ko je različica s štirikolesnim pogonom na voljo kot opcija.
Za ljubitelje plina – a ne ga parkirati v garažni hiši
Za tiste, ki iščete največjo učinkovitost in ne želite hibrida, je tu še ECO-G 140 s 1,2-litrskim trivaljnim turbo motorjem, ki deluje na utekočinjen naftni plin (LPG). Vozni doseg v tem primeru znaša osupljivih 1.450 kilometrov, kar omogoča 99 litrov (26,1-galonski rezervoar), razdeljen na 50 litrov bencina in 49 litrov plina (LPG). Takšna kombinacija lahko Bigsterju omogoči, da postane prvak v dolgi avtonomiji.
Dodatki za pustolovce
Če ste pustolovske narave, bo Bigster vsekakor zadovoljil tudi vaše potrebe po prilagodljivosti. Med dodatki je na voljo komplet za spanje, ki vključuje zložljivo posteljo, ki jo lahko postavite v manj kot dveh minutah, skupaj z več prostori za shranjevanje. Če 667 litrov prtljažnega prostora ni dovolj, lahko uporabite tudi strešne nosilce, ki zdržijo do 80 kilogramov tovora (vemo, da je to relativno malo), kar je več kot dovolj za dodatno opremo ali prtljago. Oh, in ne pozabimo – zraven dobite tudi šotor v naboru “izdelkov”, ki jih ponuja Dacia.
Končna misel: Dacia Bigster se zdi zelo obetaven dodatek v že tako priljubljeni liniji SUV-jev. Z veliko prostora, večjo stopnjo udobja in bogato opremo bo nedvomno privlačil kupce, ki iščejo več za svoj denar. A največji izziv bo, ali lahko Dacia končno preseže mejo treh zvezdic na varnostnem testu NCAP. Duster je že razočaral, Bigster pa bo moral izboljšati to oceno, če želi uspeti v konkurenci. Cena bo še naprej igralo ključno vlogo, toda če bo pravilno nastavljena, bo Bigster zagotovo pritegnil kupce, ki si želijo ugodnega, a prostornega in sodobnega SUV-ja.
Težava Dacia pa še vedno ostajajo “generacijo” starejši Renault motorji in varnost, pa čeprav avtomobili izgledajo boljše od oblikovnega jezika Renault. Ampak ni vedno vse “embalaža”, pomembna je tudi vsebina. In v moje primeru je ta vsebina “otroci” in njihova varnost. Torej 5 zvezdic in ne 3 zvezdice. To je pač – kruta resnica.
Projecirana osnovna cena novega Dacia Bigsterja, ki bo vstopil na trg v letu 2025, bo nekoliko višja od trenutnega modela Dusterja. Glede na več napovedi se bo osnovna cena začela okoli 22.000 € ali celo nekoliko več, glede na bogatejšo osnovno opremo, večje dimenzije in dodatne tehnologije. Čeprav Duster ostaja dostopnejši, z osnovno ceno pod 20.000 €, Bigster cilja na višji segment in kupcem nudi več prostora, zmogljivosti ter večjo mero udobja, zaradi česar se uvršča v C-SUV razred.