Ste pripravljeni na avtomobil, ki združuje retro šarm legendarne Renault 4 s tehnološko revolucijo za gasilske enote? Renault Vision 4Rescue je koncept, ki obljublja hitrejše, varnejše in bolj povezano posredovanje – a to je šele začetek…
Renault Vision 4Rescue takoj vzbudi nostalgične občutke: kompaktna silhueta spominja na Renault 4, hkrati pa skriva povsem sodobno podobo. Oboje – duh preteklosti in inovacije – se združita v minimalističnem, a trpežnem dizajnu, ki dovoljuje hiter prehod med urbanimi ulicami in neprijaznim terenom.
Moč in zmogljivosti: Renault Vision 4Rescue
- Električni pogon: 110 kW (150 KM/148 hp) elektromotor z navornim navorom 245 Nm (180 lb-ft) + dodatni motor (ni specifikacij)
- Pospešek: 0–100 km/h (0–62 mph) v 8,2 s
- Najvišja hitrost: 150 km/h (93 mph)
- Baterija: 52 kWh z do 408 km (253 mi) dometa po WLTP
- Polnjenje: DC 100 kW za 15–80 % v 30 min; AC 11 kW za 0–100 % v približno 5 h 45 min
Dodatni elektromotor omogoča Renault Vision 4Rescue štirikolesni pogon, medtem ko 15 mm (0,6 in) večji odmik od tal in 3D-tiskani blažilni čepi ublažijo sunke na neurejenih površinah. Pri različici Renault Vision 4Rescue.
Renault Vision 4Rescue: Mobilni poveljniški center
Prtljažnik ima dve etaži: zgornja skriva izvlečno delovno površino z dvema zaslonoma in zmogljivim računalnikom, spodnja pa globoke, namensko oblikovane predale za cevne napeljave, šobe in drugo nujno opremo. Strešni kovček gosti antene in dva drona – dolgoročnega Thalesa za pregled velikih razdalj ter kratkoročnega Parrota za takojšnjo rekognosciranje.
Povezljivost v vsakem trenutku
Projekt Software République združuje partnerje kot so Atos, Dassault Systèmes, Orange, Thales in druge, da gasilske enote opremi z omrežji, ki delujejo tudi, ko klasične celice odpovejo. Komunikacija med vozili, droni in poveljniškim štabom poteka brez prekinitev.
Trajnost in reciklirani materiali
Sedeži Renault Vision 4Rescue so oblazinjeni z reciklirano peno iz starih gasilskih oblek s potiskom “PinPon”. Celotni sistem elektronike porabi zgolj 1 kW za lastno delovanje, medtem ko se polnilnice povežejo na obnovljive vire energije, kar zmanjšuje ogljični odtis intervencij.
Zaključek: Renault Vision 4Rescue
Renault Vision 4Rescue ni zgolj koncept, ampak pogled v prihodnost reševalnih služb, kjer se hitrost, varnost in trajnost združijo v enem vozilu. Ta električni “superšprinter” ponuja ogromen potencial: tiho posredovanje brez onesnaževanja, visoko povezanost z vsemi enotami in fleksibilnost, ki jo zahtevajo nepričakovane razmere na terenu. Kar se danes zdi kot znanstvena fantastika, je lahko že čez nekaj let standard v mestnih središčih in na podeželju, kjer hitrost dostopa pogosto odloča o človeških življenjih.
Čeprav je Vision 4Rescue trenutno na ravni prototipa in končno ceno še težko napovedati, lahko kot izhodišče vzamemo osnovno ceno Renaulta 4 E-Tech Electric okoli 27.000 £ (približno 31.500 €). Dodatek opreme, štirikolesni pogon, poveljniška elektronika in posebni materiali bodo verjetno dvignili ceno na raven drugih električnih SUV-jev – ocenjujemo med 40.000 in 50.000 € na enoto. Ob skupnih naročilih gasilskih zvez in državnih subvencijah bi takšno vozilo postalo dostopno tudi jasnim proračunom reševalnih enot.
V svetu, kjer so izredne razmere vse bolj pogoste in označene s hitrimi spremembami vremena, je model Vision 4Rescue signal, da bodo gasilske službe kmalu opremljene z vozili, ki imajo več kot le sireno in cisterno. Združujejo napredno telematiko, avtonomno rekognosciranje z droni, trajnostno mobilnost in ergonomsko notranjost, prilagojeno hitremu delu pod stresom. Prednost tovrstnih sistemov je hitrejša in bolj usklajena intervencija, kar lahko reši ne samo premoženje, ampak predvsem human lives. V prihodnjih letih bo ključno sodelovanje proizvajalcev, lokalnih oblasti in gasilcev pri prilagoditvi tehnologij ter optimizaciji nabavnih procesov, da bo Renault Vision 4Rescue prešel iz sejemskega odra v vsakovrstna gasilska vozila.