Evropski proizvajalci še vedno sanjajo o električnih avtomobilih pod 25.000 evrov, medtem ko Kitajci take že vozijo – in to ne kakršnekoli. Dongfeng 007 ni majhen mestni avto, ampak elegantna, luksuzna limuzina, velika kot BMW i5, hitra kot Porsche Taycan in polna futurističnih tehnologij. In vse to za ceno spodobenega rabljenega Golfa. Če vas je doslej skrbelo, ali so kitajski avtomobili resen problem za evropske velikane, je zdaj čas, da se usedete. Ker Dongfeng 007 ni prihodnost – je sedanjost.
Medtem ko se evropski proizvajalci še trudijo spraviti na trg električne avtomobile pod 25.000 evrov, Kitajci že vozijo elegantne električne limuzine, ki za isto ceno ponujajo dimenzije BMW-ja serije 5 in tehnologijo Tesle. Dongfeng 007 je najnovejši udarec evropski avtomobilski industriji – avtomobil (na kitajskem trgu), ki v teoriji ponuja vse, kar imajo veliki, a za denar, ki bi ga pri nas odšteli za spodoben rabljen avto. Na kitajskem se namreč njegova cena začne pri 20.000 evrih. V Evropi, bi njegova cena bila po vsej verjetnosti koli 33.000 evrov.
Dimenzije kot BMW i5, cena kot mestni avto
Če bi Dongfeng 007 parkirali poleg Mercedesa EQE, bi težko rekli, da gre za bistveno cenejši avto. Z dolžino 4.880 mm in medosno razdaljo 2.915 mm je večji od Volkswagnovega ID.7 in skoraj identičen BMW-ju i5. A potem pride šok – cena. Na Kitajskem se začne pri 159.000 juanih, kar pomeni približno 20.000 evrov.
To pomeni, da za manj denarja kot Dacia Duster dobite futuristično oblikovano limuzino s tehnologijo, ki bi jo pričakovali v premijskem segmentu. Če evropski proizvajalci še naprej mislijo, da bodo Kitajci ostali pri “poceni in majhnih” modelih, je čas, da si še enkrat pogledajo številke.
Aerodinamika, ki bi ji zavidala celo Tesla
Oblikovno je Dongfeng 007 prava mojstrovina aerodinamike. Z izjemno nizkim koeficientom zračnega upora 0,209 Cd spada med najučinkovitejše električne avtomobile na trgu, kar pomeni boljši doseg in manj hrupa pri višjih hitrostih.
Potem so tu še podrobnosti, ki poskrbijo za wow efekt. Prilagodljiv zadnji spojler, ki se dviga glede na hitrost? Seveda. Vse to pri avtomobilu, ki stane manj kot osnovni Volkswagen ID.3.
Notranjost, ki diši po premijskem razredu
Ko vstopite v kabino, ni občutka, da gre za cenovno ugoden električni avto. Prva stvar, ki pade v oči, je head-up display (HUD), ki projicira hitrost in navigacijo na vetrobransko steklo. Nato je tu ambientalna osvetlitev, ki utripa v ritmu glasbe, kot da ste v luksuznem nočnem klubu.
Voznikov sedež? Ne le da je električno nastavljiv, ponuja tudi 8-točkovno masažo in električno prilagodljivo ledveno oporo. Vse skupaj zaokrožuje inteligenten sistem odišavljanja kabine, ki poskrbi, da avto vedno diši po vašem najljubšem parfumu. Se sliši kot premijski Mercedes? Seveda, le da stane polovico manj.
Elektrika ali bencin? Zakaj ne oboje?
Dongfeng 007 ponuja dve ključni pogonski različici – popolnoma električno in verzijo s podaljševalnikom dosega.
Osnovna električna različica ima en elektromotor s 160 kW (218 KM) in baterijo 56,83 kWh, kar zadostuje za 530 kilometrov dosega po optimističnem kitajskem CLTC standardu. Za tiste, ki želijo več moči, je na voljo različica z 200 kW (272 KM) in večjo baterijo 70,26 kWh, ki omogoča 620 kilometrov dosega.
Najbolj brutalna različica nosi oznako 540Max in ponuja dva elektromotorja s skupno močjo 400 kW (544 KM) in 640 Nm navora. Pospešek do 100 km/h? 3,9 sekunde. Toliko potrebuje tudi Porsche Taycan 4S. A Taycan stane približno petkrat več.
In če se kdo še vedno boji, da bo ostal brez baterije? Za takšne obstaja različica s podaljševalnikom dosega – 1,5-litrski bencinski motor napaja baterijo 28,4 kWh, kar omogoča 200 kilometrov čiste električne vožnje. Ko pa se vključi še bencinski motor, se skupni doseg raztegne na 1.200 kilometrov. Tako izgleda električna prihodnost brez skrbi.
Bo 007 prišel v Evropo?
Trenutno ni uradne potrditve, ali bo Dongfeng 007 naprodaj tudi v Evropi. A dejstvo je, da kitajske znamke, kot je Voyah, že prodajajo pri nas. Če se torej Dongfeng odloči za evropski trg, lahko pričakujemo hude glavobole za Volkswagnov ID.7, BMW i5 in celo Teslo Model S. Predvsem, ker bi za solidno opremljenega s 70 kWh baterijo odšteli okoli 40.000 evrov, pred subvencijami. To pa je že resnično solidna cena za limuzino, ki je dolga skoraj 5 metrov.
V resnici je vprašanje le eno – če bi imeli 40.000 evrov in bi lahko izbirali med Dongfengom 007 ali ID.7, ki stane več kot 50.000 evrov, kaj bi izbrali?