fbpx

Novi BMW serije 5 – 2024: nova generacija, korak nazaj v prihodnost

Nova težko pričakovana serija 5

Novi BMW serije 5
Foto: BMW
Zadnjič posodobljeno:

Nekaj tednov po tem, ko je Mercedes razkril svoj 2024 E-razred, se BMW odziva s prenovljeno 5 serijo. Znana kot "G60", ta limuzina ponuja globalno izbiro bencinskih, dizelskih, hibridnih in popolnoma električnih pogonov. Karkoli bi si želeli, najdete v njej - no, razen če bi si želeli V8 različico, saj M550i vsaj zaenkrat ne bo na voljo.

Če bi lahko novo 5 serijo opisali z eno besedo, bi bila ta “evolucijska”. BMW se je odločil ne slediti kontroverznemu stilu, ki ga najdemo na modelih 7 serije, X7 in XM. Tokrat so igrali na znane karte in čustva. Petica je namreč najbolj pomemben model. Domagoj Dukec, vodja oblikovanja pri BMW, je povedal, da je cilj ustvariti “najbolj eleganten BMW”. Ta izjava je bila dana na zasebnem razkritju novega modela, pred današnjo svetovno premiero.

Novi BMW Serije 5
Foto: BMW

Ali so uspeli? Presodite sami. Dukec je poudaril, da ekipa ni igrala na varno kot “reakcija na kritike zaradi videza modelov XM ali 7 serije“. Dodal je, da kupci teh večjih avtomobilov želijo pokazati svoje dragocenosti, medtem ko tipičen kupec 5 serije želi nekaj bolj konzervativnega. Posledično ni ogromne reže za zrak, obdane z razdeljenimi žarometi. Dukec opisuje dizajn avtomobila kot “skoraj bolj italijanski kot prejšnji BMW-ji”.

Kot je razvidno iz uradnih slik, je nova 5 serija precej večja. Dolžina je povečana za 8,6 cm na 506 cm, širina za 3,3 cm na 190 cm, zaradi baterije za model i5 pa je višina povečana za 3,5 cm na 151,5 cm. Medosna razdalja je povečana za 2 cm na 299,5 cm, koeficient zračnega upora pa je 0,23. Kar je odlično in pohvalno. No, vsaj tu BMW ne greši pretirano, ko gre za elektrifikacijo.

Medtem ko novi BMW serije 5 – saj zunanji videz ni popolnoma drugačen od starega modela, je notranjost popolnoma prenovljena. BMW je uporabil dvojni zaslon, vendar z novostjo, saj nova 5 serija uporablja iDrive 8.5, ki je skupen z nedavno predstavljenim i7 M70. Obeta bolj intuitiven uporabniški vmesnik z QuickSelect funkcionalnostjo, ki omogoča skupinske bližnjice na domačem zaslonu, ne da bi bilo treba brskati po podmenijih. Velikost zaslona ostaja nespremenjena v primerjavi z drugimi modeli, saj še vedno dobite 12,3-palčni zaslon za voznika in 14,9-palčni zaslon na dotik.

Kapaciteta prtljažnika – novi BMW serije 5 – znaša 520 litrov za bencinske in hibridne različice ter 490 litrov za električno različico. Če zlaganje 40:20:40 zadnje klopi še vedno ne zagotovi potrebne prostornine, bo naslednjo pomlad na voljo bolj praktična 5 serija Touring, ki bo v Evropi naprodaj z vsemi vrstami pogonov.

Pod pokrovom se začne ponudba 5 serije v ZDA z osnovnim modelom 530i. Ta ima turbopogonjen 2,0-litrski bencinski motor, ki proizvaja 255 KM in 400 Nm, kar je za 7 KM in 51 Nm več kot prej. Štirivaljni motor pošilja moč na zadnja kolesa in omogoča 530i, da doseže 100 km/h (60 mph) v 5,9 sekunde. Za doplačilo 530i xDrive zmanjša čas pospeška za desetinko sekunde.

Naslednji je 540i, ki je na voljo samo z vsem kolesnim pogonom. Njegov 3,0-litrski vrstni šestvaljni motor je doživel izboljšave in sedaj proizvaja 375 KM in 520 Nm, kar je za 40 KM in 70 Nm več. Zahvaljujoč blagi hibridni tehnologiji za kratek čas doseže 540 Nm, kar zmanjša čas pospeška od 0-100 km/h na samo 4,5 sekunde.

Če ste pripravljeni preiti na električni pogon, je i5 na voljo v različicah eDrive40 in M60. Prvi ima en motor, nameščen na zadaj, ki proizvaja 340 KM in 400 Nm (430 Nm z overboostom) in doseže 100 km/h v 6 sekundah, največja hitrost pa je elektronsko omejena na 193 km/h (120 mph). Druga uporablja dvojni motor z močjo 601 KM in 745 Nm (820 Nm z overboostom).


Ta električna M Performance različica doseže 100 km/h (62 mph) iz mirovanja v le 3,8 sekunde in še naprej pospešuje, dokler ne doseže elektronske omejitve pri 230 km/h (143 mph). Obe različici z ničelnimi emisijami delita baterijski sklop z uporabno kapaciteto 84,3 kWh. BMW ocenjuje, da bo model z RWD prevozil 475 km na eno polnjenje, močnejša AWD različica pa bi morala doseči vsaj 412 km.

G60 predstavlja prvi serijski model BMW, ki podpira menjavo pasov z aktivacijo oči. Preprosto poglejte v eno izmed stranskih ogledal in prepustite avtomobilu, da opravi vse delo. Ok, ni tako preprosto, saj mora biti 5 serija opremljena z opcijskim pomočnikom za vožnjo Professional, ki vključuje pomočnika za avtocesto, ki deluje pri hitrostih do 140 km/h. Aktivacija z očmi deluje le, ko avtomobil predlaga menjavo pasov, voznik pa potrdi premik z pogledom v ustrezno vzvratno ogledalo. To bo lastnikom BMW dalo še en razlog, da ne uporabljajo smernikov.

Ta osma generacija 5er je tudi prvi BMW, ki se ponuja s popolnoma veganskim notranjim oblikovanjem. Kar zadeva kabino, se lahko standardno drsno-kotno strešno okno po izbiri zamenja s panoramskim strešnim oknom, ki poveča pogled za skoraj 90 odstotkov in sega skoraj čez celotno površino strehe.

Novi BMW serije 5 bo imel svojo globalno tržno uvedbo v oktobru. V ZDA se 530i začne pri 57.900 dolarjih, sledi 530i xDrive za 60.200 dolarjev in 540i xDrive za 64.900 dolarjev. i5 eDrive40 se prodaja od 66.800 dolarjev, medtem ko je i5 M60 na voljo od 84.100 dolarjev. Vredno je omeniti, da bo 540i xDrive prišel nekoliko kasneje, saj proizvodnja ne bo začela do novembra. BMW USA omenja, da bo hibridna različica predstavljena v nekem trenutku v letu 2024. Za Evropo ob redakciji še nismo prejeli cenika.

Pomembni pmotorji v Evropi! 

BMW 520d xDrive:
Vrstni štirivaljni dizelski motor, 48-voltna blažja hibridna tehnologija, 8-stopenjski menjalnik Steptronic, BMWxDrive celoten pogon vozila:
Izhodna moč: 145 kW/197 KM, navor: 400 Nm (243 Ib-ft)*

BMW520i:
Vrstni štirivaljni bencinski motor, 48-voltna blaga hibridna tehnologija, 8-stopenjski menjalnik Steptronic, skupni pogon vozila:
Izhodna moč: 153 kW/208 KM, navor: 330 Nm (243 Ib-ft)*.

BMW prodajal 5 serijo 2024 tudi kot modele 520i, 520d in 520d xDrive v Evropi. K njim se bosta v Evropi pridružila 530e in 550e xDrive naslednjo pomlad. Poleg tega so tudi načrti za uvedbo šestvaljnega dizla na stari celini nekje v letu 2024, ko bo predstavljen še en model i5 z opremo xDrive, verjetno postavljen pod M60.

Z vami od leta 2004

Od leta 2004 raziskujemo urbane trende in svojo skupnost sledilcev dnevno obveščamo o novostih s področja življenjskega sloga, potovanj, stila in izdelkov, ki navdihujejo s strastjo. Od leta 2023 vsebine ponujamo v glavnih globalnih jezikih.