Podjetja Airbus, Rolls-Royce in Siemens so združili svoje znanje in s skupnimi močmi bodo ustvarili povsem nov letalski pogon E-fan X. Gre za hibridno-električni sistem letalskih motorjev, ki naj bi bil nared do leta 2020. Po 'talnih' testiranjih bo sledil še tisti pravi, v zraku, ko bodo enega izmed štirih običajnih turbinskih motorjev zamenjali za električnega.
V programu E-fan X bodo pod krilo letala namesto običajnega namestili električni motor, ki bo imel dva megavata moči. Ko bodo sistem dodobra preučili in se bo njegova uporabnost izkazala tudi v praksi, bodo dodali še drugi električni motor pod krila letala. Kot del programa E-fan X, bo vsaka družba prispevala svoja znanja in pripomogla z izkušnjami iz dosedanje prakse. Airbus bo odgovoren za baterije, integracijo sistema in za njegov nadzor in upravljanje. Rolls-Royce bo odgovoren za ohišje elektromotorja, dvomegavatni generator in elektroniko, ki bo vse to povezovala. Siemens bo prispeval elektromotor, njegovo kontrolno enoto in tudi pretvornik za DC/DC-tok.
PREBERITE ŠE: EVROPI SE NASMIHA SVETLA ELEKTRIČNA PRIHODNOST
Ena izmed največjih prednosti v letalskem sektorju je v tem trenutku izboljšava, ki bi privedla do boljše zaščite okolja ter dosegla, da bi bila letala učinkovitejša in manj odvisna od fosilnih goriv. Partnerji projekta E-fan X so odločni doseči kriterije Evropske unije, ki si v viziji za letalstvo do leta 2050 želi zmanjšati izpuste CO2 za 75 %, nevarne delce NOx za 90 % in hrup za 65 %.
Galerija slik: E-fan X
Več informacij:
airbus.com